Författare Ämne: Ax- 360Turbo//Död. Film från 2011 på sista sidan!  (läst 113296 gånger)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Ax-Will it drift?
« Svar #160 skrivet: maj 01, 2011, 21:29:32 »
Dom blir lätt lite trögstyrda efter några år :) När man har nere fjäderbenen får man kolla så att lagret inte tuggat sig ner i gummit i så fall får man slipa rent. Man förstår när man ser det ^^

Ax

• Medlem
  • Antal inlägg: 166
  • rost är lättare än kolfiber.
    • Visa profil
« Svar #161 skrivet: maj 01, 2011, 21:32:11 »
Dom blir lätt lite trögstyrda efter några år :) När man har nere fjäderbenen får man kolla så att lagret inte tuggat sig ner i gummit i så fall får man slipa rent. Man förstår när man ser det ^^

Jo bytte lagrerna och gummit tog jag bort! ska se hur det blir med ett par smalare fälgar!

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #162 skrivet: maj 01, 2011, 21:38:49 »

tog en bild på den idag! nu när den går kan jag äntligen börja pilla med lite utseende höjande saker utan att känna mig dum :D
« Senast ändrad: maj 02, 2011, 00:03:59 av Ax »

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #163 skrivet: maj 02, 2011, 05:37:57 »
Jag har ju likadana fälgar på min och tycker inte det är så farligt tungstyrt :) Du får bara köra ett tag så vänjer du dig ;)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #164 skrivet: maj 02, 2011, 11:03:44 »
Jag har ju likadana fälgar på min och tycker inte det är så farligt tungstyrt :) Du får bara köra ett tag så vänjer du dig ;)

Jo :P ska på med ett par skit fälgar som jag ska ha när jag leker! vet dock inte hur jag ska lacka dom.

gjordes lite snabbt. funderar på svarta eller vita med? blir bara sprayburks lack inget vidare seriöst :D

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #165 skrivet: maj 02, 2011, 22:07:52 »
Jahopp en dag gick det! startade den idag och hackandet var tbx fast lite annorlunda än innan så tittade fördelaren så allt stog rätt till. hittade inget.

Sen skulle jag ta bort batteriet för att få igång en annan bil så hitta jag detta. kan inte vara så bra? förhoppningsvis det felet :P kan alltid hoppas! vet inte vad dom går till dock? sitter jordade i batteri "baljan" någon som vet? hade inte tid att göra det idag så ska jorda och testa imorgon!

smyger även in lite film som jag slängde ihop av lite garage pill.
http://vimeo.com/23066030
« Senast ändrad: maj 02, 2011, 22:17:38 av Ax »

Ax

• Medlem
    • Visa profil
SV: Ax-skiiiiit biiiil
« Svar #166 skrivet: maj 03, 2011, 20:49:14 »
Jordade om och testade idag har fortfarande problem med skiten. Undra varför han gick som han skulle en hel dag men nu börjat strula igen?! samma som innan fast nu mer över registret plus att den hakar upp sig ibland så filmade för att förklara. kan vara att pumpen tappar trycket? för såg att om man släpper trycket så rör inte mätaren på sig så snabbt utan det tar ett tag så skulle kunna vara det kanske?eller att tändingen inte hänger med? aja se på filmen håller fullgas

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #167 skrivet: maj 15, 2011, 23:58:38 »
Fan har ju missat att skriva i denna tråden! Hoppas du inte har kört in bilen i ett träd än!

Min magkänsla säger:

1 - Tändning
2 - Insprutning

Men den säger inte bränslepump.
Pga. av det snabba beteendet så gissar jag på tändningen! Har du tagit bort givaren till Renix och kollat status på den tex.? (Minns inte allt du gjort. Du får gärna summera för att få bättre hjälp av oss i felsökningen. Kan inte hålla isär allt som händer på forumet  ::) )

Edit: Tack för filmen det hjälper stort när ett fel ska förklaras! Och kul mekfilm du svängde ihop, ni verkar ha kul i garaget  ;D
« Senast ändrad: maj 16, 2011, 00:04:09 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #168 skrivet: maj 18, 2011, 11:38:17 »
Fan har ju missat att skriva i denna tråden! Hoppas du inte har kört in bilen i ett träd än!

Min magkänsla säger:

1 - Tändning
2 - Insprutning

Men den säger inte bränslepump.
Pga. av det snabba beteendet så gissar jag på tändningen! Har du tagit bort givaren till Renix och kollat status på den tex.? (Minns inte allt du gjort. Du får gärna summera för att få bättre hjälp av oss i felsökningen. Kan inte hålla isär allt som händer på forumet  ::) )

Edit: Tack för filmen det hjälper stort när ett fel ska förklaras! Och kul mekfilm du svängde ihop, ni verkar ha kul i garaget  ;D

Har ställt bilen åt sidan då jag inte orkat med den men ska börja nu igen tänkte jag.

Har inte gjort något tändningsväg förutom bytt fördelare och rotor och då gick den bra en hel dag.vart sitter renix givaren?? på sprutet så har jag satt i t5 spridare sen inte hänt mycker mer på den fronten.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #169 skrivet: maj 19, 2011, 22:31:40 »
Renixgivaren sitter ju uppepå sprängkåpan mellan toppen och torpeden!
Hoppas att du kollat så spridarna är högohms alltså ca. 16ohm!!  :o
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #170 skrivet: maj 19, 2011, 22:53:05 »

Jo dom är högohminga men vet inte exakta ohm. Körde hem bilen idag för att jag ska pilla med den så märkte jag att den går om man slögasar upp typ alltså inte ger fullt börjar han hacka så släpper man bara lite på foten och väntar ett tag med att öka så går den. Så antar att det är något med luft eller bensinen?

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #171 skrivet: maj 20, 2011, 19:31:18 »

Jo dom är högohminga men vet inte exakta ohm. Körde hem bilen idag för att jag ska pilla med den så märkte jag att den går om man slögasar upp typ alltså inte ger fullt börjar han hacka så släpper man bara lite på foten och väntar ett tag med att öka så går den. Så antar att det är något med luft eller bensinen?
Är nöjd med att dom är högohmiga :)

Håller med dig i ditt resonemang kring slögasningen.

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #172 skrivet: maj 27, 2011, 00:25:01 »
Bilen schteker i solen :D surt att startmotorn har gett upp och bara klickar :( kräver lite planerad körning :D tur att garage uppfaten har lutning :P

Inte felsökt något mer så ska få tummen ur och göra det någon dag!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #173 skrivet: maj 27, 2011, 16:51:43 »
Ajdå! Krya på dig bilen!

Du ser verkligen strålande ut i solskenet  :-*

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #174 skrivet: juni 07, 2011, 18:06:18 »
Blir galen har små pillat lite och ibland går den bra sen helt plötsligt så börjar den gå skit igen efter att man startat om den. likaså så fungerar bara fläkten ibland? asså olika gånger man startar den, någon som har något förslag påt?

Tänkte höra om någon vet vilket håll pumpen ska sitta på så jag satt den rätt.

slangen kommer från tanken och går in i pumpen.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #175 skrivet: juni 07, 2011, 22:28:27 »
Blir galen har små pillat lite och ibland går den bra sen helt plötsligt så börjar den gå skit igen efter att man startat om den. likaså så fungerar bara fläkten ibland? asså olika gånger man startar den, någon som har något förslag påt?

Japp pumpen är monterad i rätt riktning!

Eftersom den går bra ibland så är det kanske smuts i filtret eller nåt annat skoj? Ser att du inte har något förfilter mellan tanken och pumpen?

Vilken fläkt menar du, kylfläkt eller kupéfläkt?

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #176 skrivet: juni 07, 2011, 23:07:49 »

Eftersom den går bra ibland så är det kanske smuts i filtret eller nåt annat skoj? Ser att du inte har något förfilter mellan tanken och pumpen?

Kupefläkten, men tittade bränsletrycket och det ligger stilla även när den hackar så tror inte det ska vara problemet. för det sjunker direkt om det är något problem va?

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #177 skrivet: juni 08, 2011, 18:33:31 »

Kupefläkten, men tittade bränsletrycket och det ligger stilla även när den hackar så tror inte det ska vara problemet. för det sjunker direkt om det är något problem va?

Bra att du har tryck. Då får du kolla på spänningen över spridarna istället. Sjunker den så är det ju insprutningsboxen som gör fel eller strular. Förmodligen pga. en defekt givare eller så. Men inte lika lätt att komma åt och mäta spridarna.. vet inte var det är enklast att gå på.

Men om kupefläkten inte går samtidigt som bilen inte går bra kanske det är jordfel eller annat kontaktproblem?

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #178 skrivet: juni 10, 2011, 14:14:19 »
tror jag har hittat skiten nu. han suger nog luft ibland och mätaren hinner inte reagera. så måste ha nästan full tank för att den ska gå. och då jag har varit fattig innan har jag aldrig haft så mycket bensin i bilen får bli till att bygga en catch tank.

Men fortfarande problem med fläkt och vindrutetorkarna som bara fungerar ibland :(

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #179 skrivet: juni 10, 2011, 17:54:01 »
Nehe inte det nu börjas det igen, gick bra tills det började regna:(. Fläkten och vindrutetorkarna var relät som glappade så fixade det!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #180 skrivet: juni 10, 2011, 20:50:34 »
Nehe inte det nu börjas det igen, gick bra tills det började regna:(. Fläkten och vindrutetorkarna var relät som glappade så fixade det!

Gött att du fixade reläet.

Men trist att bilen inte gick bra trots full tank då?

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #181 skrivet: juli 10, 2011, 03:26:11 »
Var ett tag sedan jag uppdaterade kände jag:) bilen har nu bestämt sig för att gå:) har även bytt startmotor typ:)

Sen en kul sak:) parkerade bilen vid elleshars(?) garage utan att tänka på det innan ikväll:) så får hoppas att den har samlat på sig lite positiv energi för framtiden:)

Kommer även slänga upp en bild på lite relä som jag inte riktigt vet vad det är:) och är det bara jag eller har alla 300s massa kablar som slutar i kontaktstycken som inte sitter i något?:)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
SV: Ax-whoop whoop!
« Svar #182 skrivet: juli 10, 2011, 12:04:09 »
Jaså var du på Countryfestival? ;P Brukar vara lite kablar som inte går till något ja =) Är väl till all extrautrustning som ingen har satt i bilen :P

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #183 skrivet: juli 10, 2011, 14:10:40 »
Jaså var du på Countryfestival? ;P Brukar vara lite kablar som inte går till något ja =) Är väl till all extrautrustning som ingen har satt i bilen :P

Jo! Var där en sväng och hälsade på några kompisar:P

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #184 skrivet: juli 10, 2011, 22:33:50 »
Var ett tag sedan jag uppdaterade kände jag:) bilen har nu bestämt sig för att gå:) har även bytt startmotor typ:)

Sen en kul sak:) parkerade bilen vid elleshars(?) garage utan att tänka på det innan ikväll:) så får hoppas att den har samlat på sig lite positiv energi för framtiden:)

Kommer även slänga upp en bild på lite relä som jag inte riktigt vet vad det är:) och är det bara jag eller har alla 300s massa kablar som slutar i kontaktstycken som inte sitter i något?:)

Kul att bilen går! Men det kan väl inte varit startmotorbytet som gav det resultatet  ??? (Inte för att du syftade på det utan för att jag tolkade det som att det verkat sammanfalla tidsmässigt)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #185 skrivet: juli 10, 2011, 22:43:08 »

Kul att bilen går! Men det kan väl inte varit startmotorbytet som gav det resultatet  ??? (Inte för att du syftade på det utan för att jag tolkade det som att det verkat sammanfalla tidsmässigt)

Ne då bilen började gå innan det :P får se när den vill krångla igen!

ska fixa lite jordpunkter och sänka den bak nu hade jag tänkt :P

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #186 skrivet: juli 10, 2011, 23:42:14 »

Ne då bilen började gå innan det :P får se när den vill krångla igen!

ska fixa lite jordpunkter och sänka den bak nu hade jag tänkt :P

Gött mos! Då är vi två som skall sänka bak.. men jag vet inte när min sänkning blir av. Får åka raggarsänkt ett tag till  :P

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #187 skrivet: juli 11, 2011, 09:28:27 »
raggarsänkt = bagaget fyllt med öl? =)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #188 skrivet: juli 11, 2011, 20:37:54 »
raggarsänkt = bagaget fyllt med öl? =)

Hahaha :D

Har massa hjulmuttrar som gett upp så måste handla nya :P hoppas på lite regn någon dag så man kan ut och leka lite :D

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #189 skrivet: juli 14, 2011, 00:29:35 »
Ingen som har en "mall" på ett sänkblock? eller vet hur långt det är mellan bultarna? har inte tillgång till min bil nu så kan inte mäta! vill få dom gjorda idag :D

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #190 skrivet: juli 28, 2011, 12:39:17 »
Provkörning efter att jag sänkt och bytt olja i dämparna

körde sönder infästningen till avgassystemet så ska fixas.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #191 skrivet: juli 28, 2011, 14:14:23 »
Wow ser ju ut att gå gött över asfalten!
Och full kontroll från din sida med  :D

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #192 skrivet: juli 29, 2011, 10:48:15 »
Wow ser ju ut att gå gött över asfalten!
Och full kontroll från din sida med  :D

Jo blev riktigt skön att köra nu! Ska göra en "lång" film snart:)
« Senast ändrad: juli 29, 2011, 10:49:48 av Ax »

Topfuel

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
SV: Ax- nu även med ett litet klipp:)
« Svar #193 skrivet: juli 29, 2011, 11:24:27 »
Ser som kul ut det där :)
Det är i motvind en drake lyfter.

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #194 skrivet: juli 29, 2011, 21:13:42 »
Jo och imorgon så blir det att ge sig på lite konbana:)

Är det någon i Smålandstrakten som känner sig sugna så;)
http://www.icmofsweden.se/

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #195 skrivet: juli 30, 2011, 10:48:52 »
Det hade varit kul! Gasa lite åt mig med!  :P

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #196 skrivet: augusti 10, 2011, 14:57:10 »
klippte ihop en liten film efter att ha lånat min brors go-pro

http://vimeo.com/27414850

werd

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Ax- Film med Go-Pro kamera!
« Svar #197 skrivet: augusti 10, 2011, 16:13:35 »
Aww privat klipp :(

Ax

• Medlem
    • Visa profil
SV: Ax- Film med Go-Pro kamera!
« Svar #198 skrivet: augusti 10, 2011, 17:51:24 »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #199 skrivet: augusti 10, 2011, 21:13:00 »
klippte ihop en liten film efter att ha lånat min brors go-pro

http://vimeo.com/27414850

Bra kört, filmat & klippt som vanligt!
Såg halt och kul ut där på konbanan!