Författare Ämne: Ax- 360Turbo//Död. Film från 2011 på sista sidan!  (läst 113250 gånger)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: Ax- Film med Go-Pro kamera!
« Svar #200 skrivet: augusti 10, 2011, 22:22:22 »
Trevlig film =)

philen

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #201 skrivet: augusti 10, 2011, 23:59:54 »
vilken fest! filmen alltså
Riktiga bilar har varken styrservo eller AC.

werd

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
« Svar #202 skrivet: augusti 11, 2011, 11:03:57 »
Go film! Tummen upp!

Ax

• Medlem
  • Antal inlägg: 166
  • rost är lättare än kolfiber.
    • Visa profil
« Svar #203 skrivet: augusti 15, 2011, 23:36:30 »
tack tack! siktar på att filma en hel del så man kan få ihop en lång film ! :D

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #204 skrivet: augusti 16, 2011, 19:57:37 »
tack tack! siktar på att filma en hel del så man kan få ihop en lång film ! :D

Jippie!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #205 skrivet: augusti 17, 2011, 21:16:25 »
hydraulisk handbroms kommer nog dyka upp inom kort :D Kommer bli skönt att kunna åka få ut den innan böjjen :D får se om bromsarna klarar av att låsa upp ordentligt men handlar den till framtida projekt men lika bra att montera ist för att den ska ligga på hyllan och damma :D

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #206 skrivet: augusti 18, 2011, 11:03:35 »
Går ju bra att låsa upp med originalhandbroms om man kan knepen, är den ny och fin är det inga problem alls, men börjar det bli lite slitet så får man slita hårt i kryckan och sen dutta till lite på fotbromsen så låser den upp bakhjulen ;) Då hjälper ju även den hydrauliska bromsen till där bak =)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #207 skrivet: augusti 18, 2011, 22:46:40 »
Går ju bra att låsa upp med originalhandbroms om man kan knepen, är den ny och fin är det inga problem alls, men börjar det bli lite slitet så får man slita hårt i kryckan och sen dutta till lite på fotbromsen så låser den upp bakhjulen ;) Då hjälper ju även den hydrauliska bromsen till där bak =)

äh måste ju ha kopplingen nere och fullgas när man drar så bilen orkar hålla baken ute sedan :D så sen är jag ju ingen kvinna så svårt att göra för mycket på en och samma gång :D

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #208 skrivet: augusti 18, 2011, 23:13:19 »
hydraulisk handbroms kommer nog dyka upp inom kort :D Kommer bli skönt att kunna åka få ut den innan böjjen :D får se om bromsarna klarar av att låsa upp ordentligt men handlar den till framtida projekt men lika bra att montera ist för att den ska ligga på hyllan och damma :D

Hur kopplar man in en sådan?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #209 skrivet: augusti 18, 2011, 23:55:25 »

Klipper ledningen mitt under och drar den igenom handbromsen sen bak. kan bli lite problem ibland om man bromsar och drar samtidigt, när man släpper så kan däcken hålla sig låsta tills man släpper. är typ det som är problemet :P

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #210 skrivet: augusti 19, 2011, 00:37:47 »

Klipper ledningen mitt under och drar den igenom handbromsen sen bak. kan bli lite problem ibland om man bromsar och drar samtidigt, när man släpper så kan däcken hålla sig låsta tills man släpper. är typ det som är problemet :P

Oj! Lät lite småfarligt om man gör så på gatan?  :o

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #211 skrivet: augusti 19, 2011, 01:18:24 »

Oj! Lät lite småfarligt om man gör så på gatan?  :o

äh :D det löser sig nog då :P

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #212 skrivet: augusti 19, 2011, 10:07:46 »
Kopplingen nere och full gas så att den orkar? ;) Anar en drivlinedödare i farten :P

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #213 skrivet: augusti 19, 2011, 11:54:40 »
Kopplingen nere och full gas så att den orkar? ;) Anar en drivlinedödare i farten :P

Det håller så länge det håller :D

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #214 skrivet: augusti 21, 2011, 21:40:09 »
Lite tråkigt med bilen nu! Så fort man ska busa lite och göra ringar så trycker han ut mycket olja genom vevhusventelationen, någon deciliter typ. Någon som vet något man kan göra åt saken? Ska ta ett komp prov så det inte är någon ring eller kolv som gått.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #215 skrivet: augusti 21, 2011, 22:00:23 »
Lite tråkigt med bilen nu! Så fort man ska busa lite och göra ringar så trycker han ut mycket olja genom vevhusventelationen, någon deciliter typ. Någon som vet något man kan göra åt saken? Ska ta ett komp prov så det inte är någon ring eller kolv som gått.

Usch då, ja det är nog bäst att ta lite prover och ställa en diagnos där!

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #216 skrivet: augusti 21, 2011, 23:00:57 »
Du har bara en vevhusventilation va? För det första byter du till den större originalbehållaren som finns på t.ex. 940 Ltt och säkert flera volvos av nyare årsmodell :). Sen så tar du locket som sitter där mekaniska bränslepumpen sitter på förgasarmotorer och gör ett hål i och monterar slang så att du får lite mer ventilation =) Original räcker inte till så länge tyvärr....

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #217 skrivet: augusti 21, 2011, 23:24:06 »
Du har bara en vevhusventilation va? För det första byter du till den större originalbehållaren som finns på t.ex. 940 Ltt och säkert flera volvos av nyare årsmodell :). Sen så tar du locket som sitter där mekaniska bränslepumpen sitter på förgasarmotorer och gör ett hål i och monterar slang så att du får lite mer ventilation =) Original räcker inte till så länge tyvärr....

Okej tack för tippsen!får göra det efter att jag satt ihop polarens bil så jag har någon att åka med:D

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #218 skrivet: augusti 21, 2011, 23:48:03 »
Det fungerar hyffsat för mig i alla fall, har ju inte hunnit pröva ut det så hårt i år nu när mycket strular :P men det jag kört så skjuter den inte ur sig i alla fall =)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #219 skrivet: augusti 22, 2011, 00:26:06 »
får se förhoppningsvis så funkar det! värt att testa! Sugen på en annan kam med! vet ni någon kam som drar bra i botten?

philen

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 246
    • Visa profil
« Svar #220 skrivet: augusti 23, 2011, 13:19:05 »
får se förhoppningsvis så funkar det! värt att testa! Sugen på en annan kam med! vet ni någon kam som drar bra i botten?

Jag ringde till ENEM som är kungar på det där, de tyckte jag skulle satsa på deras V16 kam. Har läst lite på den lilla infon jag hittat, men den ska tydligen ge ett sjuhelsikes drag 2000-5000 varv
Riktiga bilar har varken styrservo eller AC.

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #221 skrivet: augusti 23, 2011, 13:22:01 »
Dagens tips är att byta till ett B230 block i vinter så har du bottenvridet kirrat sen ;)

prokidn1

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
« Svar #222 skrivet: augusti 25, 2011, 00:52:55 »
Dagens tips är att byta till ett B230 block i vinter så har du bottenvridet kirrat sen ;)

Jag funderar på detta i min bil, men är det verkligen värt besväret `?  Gör det verkligen så stor skillnad på en såhär liten bil ?

Förövrigt så är du duktig bakom ratten Ax, snyggt kört.
Hade varit kul att vara med på några konbane-körningar, men är lite långt från Växjö.

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #223 skrivet: augusti 25, 2011, 22:08:27 »
Det är ju på en liten bil det gör större skillnad =) Vill man göra snikvarianten så tar man bara och stoppar i en B230 och planar av toppen 2 mm så har man rätt go bruksbil =) Går helt lagom då =)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #224 skrivet: augusti 25, 2011, 22:21:04 »
Kan intyga att det extra vridet gör stor skillnad!

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #225 skrivet: september 12, 2011, 18:07:20 »
Jahopp nu börjar sommaren lida mot sitt slut! har även jobb med inkomst nu så vinterplaner börjas smidas! kommer nog dessvärre svika er alla och bygga en bmw e34 turbo. Fast vore kul med en 360 T5 också! finns det någon? men lutar bra mycket åt BMW nu! Så bilen är till salu om någon är intresserad att komma med ett bud! inte i det finaste laget men den går ju iaf :P annars blir det till att plocka ner och sälja sakerna och skrota bilen. bessad mars ut, och skattad så vore lite tråkigt att skrota! viner i vxl eller bakaxel men har åkt med det länge nu så är nog inget fartligt ;P

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #226 skrivet: september 12, 2011, 20:31:10 »
Den enda 360 T5 som finns är väl Topfuels men den lär du nog inte möta på vägarna  :P

Så bygg du om din till T5 i vinter!!  8)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #227 skrivet: september 14, 2011, 05:07:13 »
Ne då får det bli BMW! Kanske kan trilla ner en m50 motor i en 300 nästa vinter! Det vet man aldrig!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #228 skrivet: september 14, 2011, 23:05:11 »
Ne då får det bli BMW! Kanske kan trilla ner en m50 motor i en 300 nästa vinter! Det vet man aldrig!

Jag håller tummarna för det då istället  ;)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #229 skrivet: september 16, 2011, 23:37:39 »
Såld till ny ägare som rasade drivlinan efter 2h:) inhandlat en 325 nu som ska byggas på! Så denna projekt tråd kan ju gå i graven! Kommer släppa en långfilm frÅn vad vi hittat på i sommar så kommer lägga upp den sedan för innehåller mycket av 360in som inte har släppts!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #230 skrivet: september 17, 2011, 00:08:05 »
Hehe grattis då.. vad hände med drivlinan? Hade det med pinjongljudet att göra?

Kan ju låta projekttråden vara tills du fått upp filmen då?
Sen får den leva vidare i all evighet i avdelningen "Avstannade projekt"  :)

Blir det projekttråd på BMW:n?

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #231 skrivet: november 07, 2011, 10:48:44 »
Jaha filmen ligger under arbete :P är mycket annat nu! men lite ändrade planer nu! BMWn är såld, så sitter och funderar lite på vad jag ska bygga mig för något!

En 360 5-dörrars skulle jag tro! Alla alternativ är med 240bakaxel eller liknande och m90/zf.

1-8v turbo med rätt mycket godis i!

2-16v sugtrimma lite

3-m50 med zf låda och antagligen sugtrimma eller snikturbo

stuket på bilen tror jag kommer bli helt standard/gubb bil :D så tänkte höra lite från er veteraner vilket alternativ ny tycker låter bäst? :D

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #232 skrivet: november 07, 2011, 18:12:22 »
16v sugtrim säger jag som gillar att man använder rödblock och för att det är så få som trimmar 16v sugis!

Ska det vara busbil för bana eller gatreggat?

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #233 skrivet: november 08, 2011, 14:41:02 »
16v sugtrim säger jag som gillar att man använder rödblock och för att det är så få som trimmar 16v sugis!

Ska det vara busbil för bana eller gatreggat?

Jo men tror det blir 8v turbo maskin! Tänkt för gata så blir ingen 240 axel.får bli till att handla på sig drivlinor så man kan byta vid ras! Vad håller dom för orginal? Och finns det några mindre moddar att göra för att den ska hålla bättre?

Någon som har något recept att tipsa på om man siktar runt 250-300hk(typ)?

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #234 skrivet: november 08, 2011, 20:49:51 »
Jag kör helt original drivlina sånär som på dubbla momentstag och jag räknade lite snabbt på effekten så ligger den runt 305 hp :). Har hållt i år i alla fall men låter ILLA om lådan nu. Men tjockare oljor i låda och diff höjer livslängden lite =)

Antar att du ska ha kvar rattnavet nu då eller vill du fortfarande sälja? ;)

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #235 skrivet: november 09, 2011, 14:48:52 »
Jag kör helt original drivlina sånär som på dubbla momentstag och jag räknade lite snabbt på effekten så ligger den runt 305 hp :). Har hållt i år i alla fall men låter ILLA om lådan nu. Men tjockare oljor i låda och diff höjer livslängden lite =)

Antar att du ska ha kvar rattnavet nu då eller vill du fortfarande sälja? ;)

Nedå du får fortfarande köpa det! Bara lite glömsk av mig;) ska ha utseendet så orginal/gubbigt som möjligt!:)

Jo tjockare oljor, och ett extra moment stag får det bli då! funderara jag även på servo! Sen blir det att bygga större styrvinklar!:) går även i funderingar på hur jag ska bygga fjädringen! En gatdrifter är tanken så han ska vara stum och fin! Dubbla blad bak borde ju kanske fixa det?

Ax

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #236 skrivet: november 23, 2011, 19:46:05 »
Har vart väldigt dåliga på att filma så blev inte så lång film men är i alla fall något!

http://vimeo.com/32266398

Stisn

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 66
  • 360
    • Visa profil
SV: Ax- 360Turbo//Död. Film från 2011 på sista sidan!
« Svar #237 skrivet: november 24, 2011, 11:35:21 »
Stemmer for M50B25 med snikturbo  ;D
VOLVO 360
b200k *
b230e(530-topp)
b230ft 16v (prosjekt)