Författare Ämne: Långlopp/banbil  (läst 18204 gånger)

Berlina

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Långlopp/banbil
« skrivet: juni 16, 2011, 22:21:15 »
Hej på er. Har sökt lite info på detta forum om tipps o trix hur man kan få till en 360 till en väghållningsvagn. Och mycket läsning blev det till jag var "tvungen" att registrera mej. Så nu får jag väl ställa min fråga.:  Vem har lyckats bäst med att kunna smiska varv på någon räserbana av er??
Själv så är jag ingen rwd åkare utan det ska bli något nytt.
Tanken är en lagom trimmad 360 som ska skrämma bort några bmw åkare i 5papp+ serien  ;).
Och då krävs det att man kör ex Mantorp långa på 1,40 tider när man ligger i som värst. Detta ska ske på gatdäck som är max 195 breda och har en tredwear på min 200.

Det krävs en djävulskt bra väghållning för att detta ska gå att genomföra men det ska gå att lösa med normala delar.
Stötdämpare verkar det gå att byta olja i har jag läst fram. Men inte riktigt klurat ut vad ni rekomenderar för framfjädrar och bromsar.

Vi kör 8,12 eller 24h och det ska gå att genomföra utan att stanna för däck eller bromsbyte....... bara tanka/byta förare helst 8)

Så jag uppskattar om någon har seriösa ideér på lämpliga doningar till ett kul bygge.
/Micke

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Långlopp/banbil
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2011, 18:41:14 »
Fjädrar fram:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4857.0 (Sierra är de hårdaste som vi känner till)

Bromsar ombyggnad alla möjliga:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=5761.0

"Shopen" med tips på både bromsskivor och sänkfjädrar
http://www.300power.com/forum/index.php?board=58.0

Kul att du tänker köra på  Volvo 300  :)

För övrigt så har vi en annan kille på forumet som byggde sig en räcer 1997: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=6433.0
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Berlina

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juni 17, 2011, 21:36:55 »
Angående bilvalet så finns det en 240 grussprättare som är med som klagade på understyrt och inget sladdvänligt när vi körde 24h winterhell i en fwd. Så då bygger vi något som gör honom glad...... ;)
Tanken på 300 är att den borde bli lättare än 240, sen ska väl viktfördelningen vara bättre.?
Sen är ju 300:an i mina ögon riktigt udda vilket jag tycker är riktigt kul.

Jag tackar för länksamlingen, och hittade ett frågetecken i fjädervärlden. Om man knackar in sierrans artnr så verkar den ha utgått.? Någon som vet bättre?

Dubbla bladfjädrar verkar funka. Men tuffa stötdämpare bak vad gäller där? Borra o byta olja i dom med?

Ang Bromsar så får det inte klicka när man pressar fullt i långlopp och där blev jag villrådig vilken lösning som verkar vara den "bästa". Någon som gärna rekommenderar sin lösning?

Bakbromsar från 400 lät ju bra men fick inte känslan av att någon byggt detta koncept?
Hur många rattvarv har vanlig 360 vs servostyrning? såg att e36 låg på 2,5 och var väl ganska enkel byggnad annars.

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2011, 21:57:45 »
Kul kul!
Jo RWD kan väl inte vara nåt annat än det roligaste valet? Sen vilket som är snabbast och bäst kan väl diskuteras in i sista böj  ;)

360 är inte så lätt som man kan tro. Minns inte hur mycket 240 väger men 5-dörrars 360 är nog inte mycket lättare tyvärr. 1250kg ungefär.
Däremot 340 med B14-motor väger under 1000kg om jag inte minns fel.

Äh, sluta babbla och in med fakta:
Enligt Haynes:

Vikt körklar bil med B19-B200, förgasare/insprutning:

3-dörrars 1076/1100
    4-dörrars 1075/1093
    5-dörrars 1095/1119

Lättaste 300:an: 4-dörrars med B14= 940kg (1984-86)

Skattevikten på min egen 5-dörrars 360 med insprut från 1987 är 1210kg enligt transportstyrelsen..

Sierrafjädrar ska väl finnas men som du säger inte numret i "vår" lista. Dessa hittade jag på biltema.se men vet inte vilken som är hårdast.
Men finns ju fler firmor än Biltema som kränger fjädrar med..

Art nr    Modell    Årsmodell    Beskrivning    Placering    Mått    Anmärkning    Pris    

67335    Sierra Combi    5.84—    SPIRALFJÄDER SIERRA COMBI    Bak       4-cyl ej nivåregl. 4WD    259.00
67516    Sierra Combi 2,0    89-    SPIRALFJÄDER FORD SIERRA BAK    Bak       DOHC ej nivåregl. 4WD    399.00    

Frågan är om det blir bättre eller sämre med dubbla bakfjädrar på banan. Peter Schmidt har hävdat att det är för hårt som det är med en fjäder.
Sen är det lätt att sätta dit en klen coilover istället för original stötdämpare. Som ställbart alternativ till dubbla bladfjädrar.
Knepet med oljan ska väl gå att applicera bak med. Men minns inte riktigt om nån testat på dem.

Krängningshämmare fram: KG-trimning mfl. säljer en tjockare stabbig sak från Whiteline i Australien.
Krängningshämmare bak: Finns en bil i england som fått en från bakvagnen på en BMW 32# monterad. Finns ett par hyfsade bilder på installationen.

Bromsar: Ju större desto bättre samt ventilerade  ???
Som du sett är lösningarna många.

Rattvarven på servo och vanlig vill jag oxå gärna veta. Om ingen vet så kan de med originalservo ut och ratta lite i "torre"  :P
Men svårt och dyrt att köpa därför kanske BMW är ett bra och beprövat alternativ. 240 och 740 har fel geometri så att så kallad bumpsteer lär uppträda med sådan servo monterad.

Ska ni lätta bilen så mycket det går förutom rutor och annan "säkerhetsutrustning?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Berlina

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: juni 18, 2011, 21:43:49 »
Ang lättning: Om man orkar så är det nog bara att köra på efter eget tycke. När du nämner att b14 modellen är lättast så är ju frågan varför? 200 kg är riktigt mycket. Skiljer det något i själva uppbyggnaden av stålskelettet?  Har ännu inte hittat någon bra bil så det kanske är att snegla på b14 modellen....
Rutor blir nog plast. Kan ge straffpoäng men va f-n...
Servo är vikt :),frågan är hur illa det känns utan?
Ja bromsar är alltid ett problem om man inte hittar ett klockrent alternativ. Volvo 240 kittet som fanns borde nog räcka till. Vet bara inte hur mycket arbete som krävs.
Några bra fälgar i 15-16" att rekommendera?
Topphastighet på olika varianter?? Normalt så bromsar vi ungefär med 190-200km/h efter långa rakan på Mantorp. Har 300:an olika slutväxlar?  Är 4 eller 5 växlat någon skillnad på hållbarhet?
Många frågor blir det.... ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: juni 18, 2011, 22:03:50 »
Nu hoppas jag nån mer hjälper till med frågorna men tar det jag kan svara på i allafall:

B14 är ju en mindre motor men inte 200kg.. måste vara massa inredning, balkar och rostskydd kanske som ingår i viktskillnaden?! Hoppas på hjälp med svaret här.

360 är tungstyrd utan servo men hur mycket U-svängar och fickparkering gör man på bana!?!?
Är det inte en fördel att inte ha servo för känslans skull?

Topphastigheten är väl inte mer än 200km/h i allafall. Finns olika utväxlingar ja. Vanligast är nog 3.64

Vet inte hur mycket ni ska trimma men normalt sett är det inga problem med hållbarheten på lådorna. Förmodligen är 4-växlat mer hållbart!?

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: juni 18, 2011, 23:28:34 »
B14 har ju inget tungt momentör utan en lätt kardan av aluminium. där sparar man nog några kg ganska lätt.

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2439
  • Riktiga bilar har ett lambdamärke i fronten!
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #7 skrivet: juni 19, 2011, 02:09:32 »
B14 motorn väger dessutom typ hälften så mycket som B200an, det är bra många (~70) kilon att spara in i framändan! Dessuom har den 10l mindre tank och som redan nämnts en lätt aluminiumkardan istället för momentröret. Plåtmässigt tror jag skillnaderna mellan nya B14 och B200 bilar är begränsade till bakändan, B14 har helt plant golv i bakluckan medans B200 har reservhjulsbalja där. Det skiljer även lite under baksätet för att B200orna ska få plats med bensintanken framför växellådan istället för bakom... För min tredörrars B14 från 1987 står det 1080kg tjänstevikt i registreringsbeviset.

Utväxlingar finns från typ 3.91 med 4-växlad låda och 1:1 på högsta växeln till 3:36 med femväxlad och ~0.8 på högsta växeln - ett ganska brett spann med andra ord. Vanligast är 3:64 för femväxlade B200or och 3:82 på 5-växlade B14 tror jag. Med 3.82 i bakaxeln går bilen ca. 200km/h vid 6000rpm om den bara orkar...
4-växlade lådan ska väl vara något mer hållbar än den femväxlade, det är ju samma skrot och korn som i storvolvosarna. Typ 300 turbohästar verkar drivlinan klara utan större bekymmer om man inte kör drifting eller dragracing med den...

Angående styrservo är väl den största vinsten att man får en något snabbare styrväxel, kommer dock inte ihåg hur mycket. Med E36 servo blir den troligen ännu något snabbare... B14 styrväxeln tror jag dessutom är något snabbare än B200 styrväxeln utan servo. Om jag ska försöka mig på en gissning så har B200 styrväxeln 4.4 varv mellan fulla utslag, B14 har 4.2 och servo har 3.6 eller något sådant - bäst att kolla i Haynesmanualen dock, det är sent nu...

Om ni vill åka B14 kan ni nog spara in en hel del på framdäck och frambromsar jämför med en B200 tack vare lägre vikt i den ändan - B200 originalfjädrar är ganska lagom hårda för att åka racing med på en B14! Kombinera med originaldämpare med bytt olja i så ligger framändan väldigt fint på vägen. Dock får man trimma B14 spisen ruskigt mycket för att ha bortåt 200km/h i slutet på rakan på Mantorp; inget omöjligt, men det kan nog ta en stund att hitta tillförlitligheten som krävs för långlopp .

Angående fälgar så har jag för mig att 8" breda fälgar passar runt om med rimliga däcksdimensioner bara offseten stämmer; med lite massering av hjulhus går det nog att få in lite till! Kolla med Peter Schmidt, han har klurat en del på det där med däck... 195or ska alltså inte vara några som helst problem!

I Holland vet jag att det är ganska populärt att förlänga bärarmarna till framhjulen för att få mer camber om man ska rejsa, att göra det eller fixa justerbara topplagringar eller både och är nog nästan ett krav för att få till väghållningen och däcklivslängden ni behöver.

Jag tycker det skulle vara jättekul om ni väljer att satsa på B14, men realistiskt sett är nog en B230 eller liknande en betydligt enklare och billigare väg att gå... 200hk ur en B14 kräver 100% koll på grejerna för att det ska hålla ihop, samma effekt med en B230ET får du ju med ett trimchip för några tusenlappar typ... Det går ju visserligen åt några hästar extra med den extra vikten, men det finns ganska mycket mer att hämta ur en rödblocksmotor. Renaults värsta fabriks rally B14 motorer sägs ha producerat 420hk ungefär under korta stunder, på Savarturbo finns det ju folk som bromsat över 1000hk ur en rödblocksmotor...
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
SAAB 9-5 2.0t Biopower -06
Honda CBX 550 F2 -82

Berlina

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: juni 19, 2011, 10:58:26 »
Vad gör man vid datorn kl 02,10.....? :D  Kul forum det här. Ni är hjälpsamma ! Tackar för det.

Motormässigt så verkar det bli 230, jag är inte (ännu)volvokunnig så jag förlitar mej på en motorbyggare som levererar en färdig maskin som ska hålla. Ca 200hk ska räcka, med förhoppning på ca 20 l/h ..
Tankplaceringen verkar vara bättre på b200 plus något större,och redan gjord för retur från insprutningen. Är kardanröret att föredra eller ska man köra alukardan?  Såg på en gammal rejsbil att tanken flyttats upp när man kör med 240 axel bak, misstänker att det blir något liknande om man ska köra b200 tank och alukardan.
Ang bakaxel: rappheten är ganska viktig så kan man varva en nybalanserad 230 över 7000rpm så kanske man ska införskaffa olika bakaxlar. Går det att skifta utan att byta drivaxlar,låda mm?? Det räcker med 200km/h i topp.......men ska vara vild när man kliver på efter en kurva  ;)

Det finns en servobil i Bollnäs för den intresserade. På Blocket.....
Själv tror jag nog på en bmwstång med 2,5 varv, lite bekvämligheter måste man väl få ha...

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: juni 19, 2011, 16:29:59 »
Vad man gör på "forat" vid vilken tidpunkt som helst? Njuter  ;D

B230 till 200hk är ju "barnmat" för en van motortrimmare.

Det är kardanröret du skall ha för att det skall hålla tror jag! Kurre får gärna säga emot. Sen vet man ju att det passar oxå.
Köp bil med B200 och insprutning så är ju allt rätt från början med tank osv.

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #10 skrivet: juni 19, 2011, 20:30:27 »
Med 200hk är det nog bara att behålla originaldelarna i drivlinan, lätta svänghjulet bara... Det ska hålla bra om man inte är allt för våldsam! Aluminiumkardanen håller knappast för vridet från en trimmad 230, det brukar vara det första som rasar när man börjar trimma B14.

För att byta diff får man släppa ner växellåda och diffklump bak (och naturligtvis luta motorn), lossa drivaxlarna och skruva loss de bultar som håller ihop växellåda och diff - sedan är det bara att lyfta upp den nya diffklumpen och bygga ihop... Typ... Det är lite småmeckigt, men absolut inget man inte kan göra mellan olika tävlingar om man skulle behöva...

Om ni satsar på ca. 200km/h i slutfart på Mantorp så är det nog B14 utväxling ni ska satsa på, likaså på i stort sett alla andra svenska banor skulle jag gissa på. Skulle väl vara Anderstop där ni kan få gå upp till 3.64 eller så för att inte varva ut om ni drar motorn till 7000rpm...

Att satsa på en lite lagom vass B230 med original drivlina och lagom utväxling är nog ett bra alternativt, borde bil både ekonomiskt och driftsäkert. Bara att kämpa på med väghållningen - Camillas lilla räser går oförskämt bra på banan, kika lite på den så får du säkert bra tips! Dock kommer ni nog behöva bättre bromsar än Camilla om ni ska åka långlopp, hennes originalbromsar med borrade skivor och Nascar-belägg håller skapligt, men knappast för 24h...

Edit by FREJ: Camillas bil med projekttråd: http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4330.0
« Senast ändrad: juni 19, 2011, 20:48:11 av FREJ »
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
Honda CBX 550 F2 -82

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: juni 19, 2011, 20:50:41 »
För att byta diff får man släppa ner växellåda och diffklump bak (och naturligtvis luta motorn), lossa drivaxlarna och skruva loss de bultar som håller ihop växellåda och diff - sedan är det bara att lyfta upp den nya diffklumpen och bygga ihop... Typ... Det är lite småmeckigt, men absolut inget man inte kan göra mellan olika tävlingar om man skulle behöva...

Så går ju göra..

Men frågan är om det inte blir lättare att lossa bladfjädrarna i bakre fästet (+ drivaxlarna) och släppa ned bakaxel så att diffen går fri bakåt.

Då slipper man lossa avgassystemet har jag inbillat mig. Men man får hålla upp drivlinan med domkraft för den är upphängd i diffhuset som ju är objektet som ska bort.

Kurre86

• Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
    • Min hemsida
« Svar #12 skrivet: juni 19, 2011, 21:44:49 »
Kan säkert vara smidigare! Jag har aldrig skruvat drivlina på 300, inte ens på B14 har jag kommit längre bak än kardanen!
Volvo 340 DLi -87
Volvo 343 DL -76
Volvo 240 GL -88
Skoda Fabia 1,4TDI -06
Honda CBX 550 F2 -82

Berlina

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: juni 21, 2011, 22:54:00 »
Nu har jag läst igenom Camillas projekt :o. Den är väl förutom inredning och besiktad väldigt likt det som var tanken bakom banbil. Den där filmsnutten som är tagen från taket på Mantorp visar ju att det finns hopp om bra väghållning i en 360...
Kul om man kan få till den biten utan att kasta ut 15-20 000 kr på avancerade delar.
Ja det finns kunskap på detta forum, kul. !
Det som jag måste få klart innan den teoretiska bilen är färdig är fortfarande bromsarna. Kanske saab 9000 ok runt om med vectra skivor.? 
Återkommer när jag har klart med vilka som seriöst vill vara med på banbils 360`n. Ska hitta en så rostfri bil som möjligt oxå. Verkar vara det svåraste för små pengar :D

Berlina

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: juni 27, 2011, 21:13:28 »
Den som söker,han finner  :)
En komplett R sport bakvagn har jag hittat till vettiga pengar.
Frågan är väl om vi kan åka fortare,bättre,enklare med en sån ??
Det som jag gillar är att det finns en enkel möjlighet att få dit en lamelldiff utan krusiduller och den är utrustad med skivbromsar. Enligt säljare så skruvas det mesta fast utan rigorösa ombygnader av golvet.
Någon som har någon erfarenhet av sådana saker på detta forum?
Det verkar vara lättare att hitta kringutrustning än ett vettigt ex att bygga på just nu, populär bil det här  ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: juli 02, 2011, 12:21:05 »
Den som söker,han finner  :)
En komplett R sport bakvagn har jag hittat till vettiga pengar.
Frågan är väl om vi kan åka fortare,bättre,enklare med en sån ??
Det som jag gillar är att det finns en enkel möjlighet att få dit en lamelldiff utan krusiduller och den är utrustad med skivbromsar. Enligt säljare så skruvas det mesta fast utan rigorösa ombygnader av golvet.
Någon som har någon erfarenhet av sådana saker på detta forum?
Det verkar vara lättare att hitta kringutrustning än ett vettigt ex att bygga på just nu, populär bil det här  ;)

R-sport bakvagn till 360? Eller stel axel till 240 ursprungligen?

Berlina

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: juli 02, 2011, 21:49:06 »
Ja jag kan ju inte 340/360 historia till hundra ännu men bakvagnen sitter på en 340 som byggts på 80 talet.alfa kopplinghus,en riktig m45 dogbox,skruvad ihop med ett aludiffhus från 260 .Medbringaren på lådan skruvas ihop med medbringare bakaxel. Lösa drivaxlar,alu-bakram ,skivbromsar och spiralfjädring. Ett fackverksbygge håller detta på plats. Om det inte är äkta R sport? så är det en lösning som iallafall verkar ha funkat i 25 rallycross år.
Vad har man för viktfördelning på en 360 orginal ?

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: juli 05, 2011, 21:58:39 »
Ja jag kan ju inte 340/360 historia till hundra ännu men bakvagnen sitter på en 340 som byggts på 80 talet.alfa kopplinghus,en riktig m45 dogbox,skruvad ihop med ett aludiffhus från 260 .Medbringaren på lådan skruvas ihop med medbringare bakaxel. Lösa drivaxlar,alu-bakram ,skivbromsar och spiralfjädring. Ett fackverksbygge håller detta på plats. Om det inte är äkta R sport? så är det en lösning som iallafall verkar ha funkat i 25 rallycross år.
Vad har man för viktfördelning på en 360 orginal ?

Låter inte som den R-sportaxel Peter har men den de kanske är specialbyggen allihop?

Skulle vara kul att se så lägg gärna upp bilder om du vill och får chans.

360 är ju känd för sin fina viktfördelning! Tror det ska vara ganska precis 50/50

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: juli 10, 2011, 01:20:07 »
Jag har fått lov av Berlina att lägga upp bilder på rallycross-axeln så här kommer dem. Håll i hatten!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: juli 10, 2011, 01:22:18 »
Tack till Berlina!

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: juli 10, 2011, 01:47:48 »
Tycker diffen ser väldigt lik ut denna:
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=787.msg7674#msg7674

Axeln ser ju ut att vara i aluminium samt välbyggd!?
Peters R-sport-axel ser ut att vara i vanligt bonnstål  ::) http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3620.msg48453#msg48453

Berlina

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: juli 21, 2011, 21:56:00 »
Bil inköpt. en -85 med b23 o förgasare... :D
Sprang på  Sierra husvagnsfjädrar i fyndhörnan på Linköpings Biltema !! 100 kr st... 8)
Kan man se om det är lösa stötdämpare i fjäderbenen fram typ annan grovlek på kolvstång ??

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: juli 22, 2011, 01:09:19 »
Bil inköpt. en -85 med b23 o förgasare... :D
Sprang på  Sierra husvagnsfjädrar i fyndhörnan på Linköpings Biltema !! 100 kr st... 8)
Kan man se om det är lösa stötdämpare i fjäderbenen fram typ annan grovlek på kolvstång ??

Dubbelgrattis  :D

zyklon

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #23 skrivet: juli 24, 2011, 22:23:01 »
Kul detta! Köp den bakvagnen!! ;)

Se nu till att starta en projekttråd det första du gör, så blir det både lättare att följa och ge svar på de frågor du har =)

ang. Bromsar så kör jag med 240 bromsar runt om med nascar belägg. Visst det fungerar bra och är inte så svårt att bygga om.
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3064.1400 Där kan du se min ombyggnation till 240 bromsar fram, samt även min ombyggnation till Bmw e36 styrväxel (Och det rekomenderar jag VERKLIGEN.. vilken skillnad!!!) och även ombyggnationen till sierra fjädrar och 20w/50 olja i dämparna på nästkommande sidan..

Lycka till nu!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..