Hallå i stugan! Jag köpte mig härom veckan en 1981-års modell Volvo 345 DLS och istället för att göra sju olika trådar med frågor så tänkte jag introducera mig, bilen och samtidigt kanske få svar på nå funderingar jag har

Denna skönhet har gått 12000 mil med två ägare båda över 60 år, så det är en rätt schysst "original-bil". Rättså rostfri utom på dörrarna osv, dvs kosmetiskt. Nya broms-slangar och nytt avgassystem. Tänkte bilen skulle gå i rally-stuk.
Det som var planerat var:
- Laga rost och lacka i original-färgen
- Viperstripes vita
- Sidstripes vita med text "345R"
- Nån typ av vinge
- Vita mudflaps
- Vitlackade originalfälgar plåt för vinter, vitlackade alu-fälgar för sommar
- Radio-bygge (finns inte en högtalare i bilen!)
- Motorbyte till iaf något insprut
- Bilen ska i möjligaste mån gå återställa till standard igen
I bakdelen så läcker det olja, ser ut att komma från höger sida diffen och längst fram på lådan högst upp. Tänkte ta ner låda och diff och byta tätningarna. Frågan är då, eftersom jag frågade på volvo och de hade utgått, var hittar jag tätningar? Något annat att tänka på när jag gör detta?
Är det nån som vet vad DLS och GLS står för och vad för skillnad det är?
Sen har jag något rätt hårt skrammel som uppträder när du kör i gupp, jag tror det är relaterat till vänster framdörr som glappar ganska mycket upp och ner, är detta vanligt och hur fixar jag det?
Jag har fått tag på en B234 som är i delar och dessutom saknar avgassystem + insprut. Läste i någon tråd här att balansaxlarna gjorde att man int kunde använda std motorfäste, om jag tar bort balansaxlarna och pluggar kan jag få dit motorn då? Vad behöver jag skaffa mer för prylar till motorn? Insprutet, finns det något bra eftermarknads till vettig kurs och isåfall var, eller ska jag gå på skroten och styra upp ett original? Är det likas etanol-konvertera direkt? Hur går det på besiktningen med denna motor? Borde jag kanske preppa direkt för en lågtrycks-turbo, och isåfall hur mycket bör jag göra åt motorn? (jag vill inte bygga om drivlinan eller stötdämpningen, men kan tänka mig plocka bort turbo-grejerna till besiktning)
Tack för all hjälp

*Edit, det är B19 och M45R-låda i den nu, ifall det skulle vara nå oklarheter kring det