Er det viktig hvor en bil produseres?Noen gang ja – andre ganger spiller det ingen rolle. Et skrekkeksempel er Mercedes’ produksjon av store flerbruksbiler i Spania. Norske forhandlere husker fortsatt med skrekk og gru bilene som ”ikke hadde k i ordet kvalitet en gang”. Bilene kostet Mercedes-importøren dyrt.
Eller når Volvo startet sitt nederlandske eventyr med 300-serien. Bilene var så dårlige at det i Norge ble etablert et lite produksjonsbånd der bilene ble sjekket og utbedret før de ble solgt til kunder, men mange kunder husker fortsatt alle feilene med bilene.

Shit! Jeg er glad jeg har en 88 modell:)
Artikkelen er å finne på
http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=25349&tid=