Författare Ämne: Fin lågmilad 88:ans 343:a bytes mot långlucka/sedan  (läst 2109 gånger)

Söderqvist

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Fin lågmilad 88:ans 343:a bytes mot långlucka/sedan
« skrivet: februari 11, 2012, 11:43:58 »
Hejsan!

Jag har en Volvo 343:a med B14 och M47r låda jag skulle vilja byta bort mot en Volvo 360 sedan, lågfartsmunstycket är trasigt så bilen går lite ryckigt på lågvarv men denna grej kostar <500 kr att köpa på Meca eller Soft bildelar.

#13 000 mil
#B14.4s (Webermatad stötsstängsmotor som är riktigt trevlig och varvvillig)
#M47r (5-växlad, manuell)
#Som ny invändigt, ägd av en gubbe i Västerås sedan ny, i stort sätt finns alla handlingar att tillgå)
#Servad regelbundet, nytt Filter, olja, luftfilter, bränslefilter, tändstift samt tändkablar för 200 mil sedan
#Avgassystemets mittre del nyligen bytt
#Besiktad till någon gång i sommar (5 som sista siffra)
#Dugliga pendlarhögtalare monterade av gubben i framdörrarna samt i stolparna bak

Negativt
#Ena bakskärmen är rostig (Har inte kollat skadorna så noga då det sitter en decimeter silvertejp på det skadade området)
#Ett litet rosthål i nedre dörrkanten på passagerardörren
#Sätesvärmen är troligen ur funktion
#Bältesrullen i fram på förarsidan skulle behöva en uppsmörjning
#Några stenskott på framrutan (Inget besiktningen någonsin sagt något om)

Denna bil vill jag byta rakt av mot en Volvo 360 sedan (Ja, sedan :P) gärna med en B200F, i rött vitt eller mörkgrått i så nära orginalskick som möjligt alltså inga "stylade" bilar. Bilen står i Sandviken och jag går att nå på nummer 070 - 046 43 15 (ring eller SMSa) äver tråden kommer bevakas!