Författare Ämne: Får jag tona mina stora rutor i framdörrarna? (dubbla rutor i framdörrar)  (läst 12702 gånger)

simlar

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 3749
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
Frågan är då om jag får tona den stora framrutan i min bil? Tänkte eftersom jag har två rutor, den lilla rutan ser man backspeglarna genom och den stora rutan ser man ut genom sidan. Har hört att på 140 får man tona dem stora rutorna i framdörrarna men inte de små.

Den ruta jag kluddat med svart på, får jag tona den?

Orsaken till att jag vill tona är att jag vill hålla ute värmen på sommaren. Hittade en solfilm som stängde ute 80% av värmestrålningen och 15% ljusgenomsläpp på biltema.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-tillbehor/Solfilm-39776/
« Senast ändrad: mars 14, 2012, 19:12:14 av simlar »
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  VW Transporter 2.5TDI -98
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

vola340GLS

• Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 401
    • Visa profil
tja du kan tona dom små sido rutorna men inte dom stora :D och biltemas toning är inte så bra :/ min kompis hade biltemas toning och min andra kompis fick låna proffs tonnig som man bara kan få tagit på en tonnings firma :D har en hell rulle med sån tonning men aja iallfal så ställde vi bilarna mot varandra och kollade man märkte att biltemas toning inte holde någonting om man skar med någonting emot den dessutom så såg den fejk ut alltså det såg ut som man hade målat med svart färg typ medan proffs toningen såg levande ut och var jävligt svår att skada  ;D så alltså har du några resuser så du kan få profs toning kör på det istället så mkt snyggare och håller dom kraven du vill ha att få mindre ljus i bilen  ;)

simlar

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
Ok, vilken av biltemas toningar var det? Dem har ju flera, deras nyaste som ska skydda på 80% av värmestrålningen är åtminstone bättre än budgetskiten man kan få tag i i Kalix.

Men har bestämt att det blir ingen toning alls, ska se original ut, Blir alldeles för gangster med toning så man kommer ju bli stannad av polisen hela tiden 8)

vola340GLS

• Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
    • Visa profil
en liten dyrare toning vet inte vad den kostade men var någon skit toning från biltema förlåt att jag utrycker mig så  :o men när man har sett proffs toning så får man anndra ögon för tonning så är det  ::)

simlar

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
Jo proffstoning är ju helt klart det bästa, om man kan få tag i det. För värt pengarna är det iaf då det är mycket mer lättarbetat och ser mycket bättre ut :)

vola340GLS

• Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
    • Visa profil
jo vet ej vad pappa fick tag på den rullen men var och tänkte fan vill ju see vad den kostade fan var som jag sket på mig 5000 kr för rullen och då gick den bara att bestäla in till firmor  ;D

simlar

• 300power orakel
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
jo vet ej vad pappa fick tag på den rullen men var och tänkte fan vill ju see vad den kostade fan var som jag sket på mig 5000 kr för rullen och då gick den bara att bestäla in till firmor  ;D
Fyfan :o Men då räcker en rulle till ett x antal bilar.

vola340GLS

• Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
    • Visa profil
jo det var dyrt :D ahah ja det gör det  ;) ska tonna epan med det sen  :) såg du vad jag hade skrivit på min projekt tråd längst ner på sida 4 om du inte har sett det kolla där isånafall  ;D