Författare Ämne: Sälja på internet...  (läst 9920 gånger)

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
Sälja på internet...
« skrivet: augusti 10, 2012, 22:24:27 »
Har haft ute rätt mycket skit till säljes på diverse sidor och forum nu i sommar och det är helt sjuuuuuuuukt vad folk snackar skit... Nu sist sålde jag en ZF 260 låda tre ggr på en vecka till olika snubbar...

Dom säger dom ska ha den sen skiter dom i det... har ju lärt mig nu så antingen handpening eller så går det vidare, hur orkar man bara??

När man väl nämner handpenging så tystnar dom helt och ignorerar en, en annan ville byta sin bmw mot min 300, allt var klart och han hadde skickat massa bilder och verkade seriös sen när jag gick med på det så POFF var han borta...

Blir så less på folk som gör så, skriftligt avtal gäller väll eller???

HAr till och med lärt mig vilka mail jag ens ska bry mig att svara på, måste  ta mail och sms då jag inte får prata i tele på jobbet.

Dryga jävla människor...
Bra, bättre, bredast

simlar

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 3749
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Sälja på internet...
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2012, 23:14:10 »
Det där lät inte roligt :'(

Jag har inte sålt så värst mycket på internet, oftast så försvinner dem som är intresserade när jag dem fått veta fraktkostnaden. Men då får jag oftast svar tillbaka där dem säger att det blev tyvärr för dyrt pga frakten.

Men jag gillar inte folk som snackar skit och verkar seriösa och sen försvinner, man tycker ju att folk borde ha hyfs nog att meddela om att det inte blir någon affär i alla fall :(

Men det underligaste jag varit med om var för någon vecka sedan på jobbet, då var det in en och skulle köpa en xenonlampa till sin BMW av nyare modell. Jag berättade för han att den kostar 979kr och och då sa han "Jag måste ju ha en så", så jag gick ut på lagret och hämtade lampan och sen när jag kom tillbaka med den sa han att han hade glömt plånboken hemma och skulle bara just åka och hämta den. Kan meddela att han har inte varit in ännu och köpt någon lampa, han ville väl inte erkänna att han inte hade råd eller något ::)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  VW Transporter 2.5TDI -98
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

vola340GLS

• Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 401
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: augusti 10, 2012, 23:41:56 »
håller med bekkis jobbigt när inte folk köper det dom har lovat att köpa  >:( jag försöker alltid köpa det jag har lovat att köpa så fort jag liksom får råd du vet  8) jag jobbar inte och nästan allt har gott på epan jag bygger  :o visst har ju pappa också lagt ner mkt pengar på den  ;) men fälgar och sånt får jag ju dock betala skälv  ::) tänkte jag skulle sälja min fhyrhjuling så man får råd till 6x9 or och slutsteg och dom där fälgarna som är skjukt snygg som bekkis har tänkte jag också köpa  ;D

Bekkis

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2584
  • Bakhjulsdrift
    • Visa profil
    • Garaget
« Svar #3 skrivet: augusti 20, 2012, 18:38:28 »
Hehe ja det var inte pga dig, många som bara pratar och inte fattar att man vill sälja seriöst ju
Bra, bättre, bredast

vola340GLS

• Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • **
  • Antal inlägg: 401
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: augusti 20, 2012, 21:45:20 »
ne jag förstår det  ;D