Tackar tackar!
Så, igår var en sån där halv-produktiv dag igen.
Bestämde mig för att ta tjuren vid hornen och leta soppaläck.
Jag kom dit, la mig under och glodde. Sökte ojämnheter i beläggningarna på tankröret, hittade en svart fläck,
trots att jag vet att bensin torkar och lämnar inte svarta fläckar som olja så rev jag ner tankröret och skrapade,
och hällde i lite bensin och skvalpa runt... ingenting. Den läckte inte. Inte heller vid slangen mot tanken där alla andras läcker.
Så jag monterar allt igen och hoppas på att det är slangen mot tanklocket som inte suttit fast,
åker ut på en parkering i närheten, svänger runt åt vänster så jag nästan kränger av framdäcken,
BAM, genast en pöl på marken och den kom ifrån.. En avluftningsslang som dragits från tanklocket ner så långt ner man kan komma

Mycket smart move, det var väl kanske inte så konstigt att det läckte. Såg inte en droppe nån annanstans ifrån!!
Skönt iallafall! Slipper man byta grejer innan vintern när bilen bara ska köras med.
Kommer bli annat sen till våren.
Så nu kan jag fokusera på att få den färdig för besiktning och serva, fräscha till lite.
Stack iväg till biltvätten och körde med lite starka varor under huven + diskborste,
nu vågar man iallafall skruva med motorn utan att riskera att få aids.
Bytte till ett BMC luftfilter jag fått gratis som faktiskt kanske gör sitt jobb litegrann som filter mer än det gula skräpet som satt på.
Det kommer ändå ändras på sen, även om fläkten blåser kalluft på filtret är det ingen supergrej att ha det i motorrummet sådär.

Eftersom jag "åtgärdat" största felet iochmed läckaget så kan jag vända huvudet mot andra saker.
Kollade efter rost och så hemskt var det då inte! Det värsta är ju att det syns tydligt utanpå bilen att den är rostig,
och äckliga saker som hål i innerskärmen fram, men för besiktningen är det typ bara två hål som avgör.
Här är det värsta, detta ska föreställa ett domkraftsfäste,
men vart nästan jämn med golvet när vi hissade upp bilen där jag hämtade den, för att byta hjul

Boven i dramat. Tror inte avluftningsslangen till tankröret ska sitta från toppen av det till längst ner på bilen med kattstrypare runt bladfjäderinfästningen, någon som vet vart den här fuckern ska sitta egentligen? Den som är allra längst upp på tankröret,
nästan vid tanklocket. En blanksvart slang.