Författare Ämne: Volvo 360 med en 940ft motor  (läst 12444 gånger)

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
Volvo 360 med en 940ft motor
« skrivet: januari 21, 2013, 13:58:13 »
tjenare

Nu e det så att ja har lagt i 940ft motorn i min bil.
vill bara höra hur ja ska gå till vägar för att besikta bilen vad som krävs.
för ja prata med en på besiktningen och han sa att det inte finns nå föreskrifter på bilen om max effect på den karossen .
ja har ju bara va ja hade i bilen förut och det va ju 105hk . men det hade inget med att göra vad karossen max får ha .sa han
så ja ringde volvo och fråga men ja skulle vända mig hit . så hur gör jag  :o


Mvh Mikael Ö

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #1 skrivet: januari 21, 2013, 15:05:59 »
Vad jag vet ska det inte vara möjligt enligt informationen jag hittat här på forumet så är 300-serien endast godkänd för 140HK och 170Nm.

Men säger bilprovningen att det inte finns några föreskrifter på max effekt så är det 20% effektökning och 10% vridökning om bilen inte ska registreras som ombyggt fordon.
20% effektökning blir 126hk och 10% vridökning (gissar att motorn original har 160Nm) blir 176Nm.

Och B230FT från 940 har väl 165hk och bör ha runt 230-250Nm i vrid.

Men får du igenom den så är det tummen upp då det öppnar upp för många här på forumet att få sin bil laglig med B23/230 :D

Ska du registrera som ombyggt fordon så brukar det sägas 15kW/100kg tjänstevikt vilket blir:
1200/100 = 12
12*15 = 180kW
180*1,36 = 244,8HK :o
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #2 skrivet: januari 22, 2013, 10:15:06 »
Vad jag vet ska det inte vara möjligt enligt informationen jag hittat här på forumet så är 300-serien endast godkänd för 140HK och 170Nm.

Men säger bilprovningen att det inte finns några föreskrifter på max effekt så är det 20% effektökning och 10% vridökning om bilen inte ska registreras som ombyggt fordon.
20% effektökning blir 126hk och 10% vridökning (gissar att motorn original har 160Nm) blir 176Nm.

Och B230FT från 940 har väl 165hk och bör ha runt 230-250Nm i vrid.

Men får du igenom den så är det tummen upp då det öppnar upp för många här på forumet att få sin bil laglig med B23/230 :D

Ska du registrera som ombyggt fordon så brukar det sägas 15kW/100kg tjänstevikt vilket blir:
1200/100 = 12
12*15 = 180kW
180*1,36 = 244,8HK :o


okej )=


Så tror du ja kan ha kvar blocket/toppen sen bygga förgasar motor på 2.3l motorn lär ju bli lättare att få igenom den då?
och köra så =)


simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #3 skrivet: januari 22, 2013, 10:28:36 »
Vad jag vet ska det inte vara möjligt enligt informationen jag hittat här på forumet så är 300-serien endast godkänd för 140HK och 170Nm.

Men säger bilprovningen att det inte finns några föreskrifter på max effekt så är det 20% effektökning och 10% vridökning om bilen inte ska registreras som ombyggt fordon.
20% effektökning blir 126hk och 10% vridökning (gissar att motorn original har 160Nm) blir 176Nm.

Och B230FT från 940 har väl 165hk och bör ha runt 230-250Nm i vrid.

Men får du igenom den så är det tummen upp då det öppnar upp för många här på forumet att få sin bil laglig med B23/230 :D

Ska du registrera som ombyggt fordon så brukar det sägas 15kW/100kg tjänstevikt vilket blir:
1200/100 = 12
12*15 = 180kW
180*1,36 = 244,8HK :o


okej )=


Så tror du ja kan ha kvar blocket/toppen sen bygga förgasar motor på 2.3l motorn lär ju bli lättare att få igenom den då?
och köra så =)

Problemet med det är att ska du regga in med annan motor än original måste man byta till en annan motor som ska tas som ett "paket" och alla avgasrening måste vara kvar även katalysatorn måste med och man har en -76a eller nyare annars måste man avgascertifiera motorn och har för mig avgascertifiering kostar minst 100K :'(

Så enda motorn som man ens skulle försöka få igenom är en B230F, men problemet är att den ändå har för mycket vrid (190Nm).


Man kan ju registrera med eftermarknadsinsprutning och E85 men jag vet inte om man får göra ett motorbyte samtidigt. Då visar man upp ett bänkningspapper vid regbesiktning som visar att motorn inte har mer effekt och vrid än tillåtet. (Jag har mailat bilprovningen om det går att registrera med annan motor samtidigt som man registrerar med eftermarknassprut men inte fått något svar, men det kanske är transportstyrelsen man ska fråga?)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #4 skrivet: januari 22, 2013, 10:37:19 »
Vad jag vet ska det inte vara möjligt enligt informationen jag hittat här på forumet så är 300-serien endast godkänd för 140HK och 170Nm.

Men säger bilprovningen att det inte finns några föreskrifter på max effekt så är det 20% effektökning och 10% vridökning om bilen inte ska registreras som ombyggt fordon.
20% effektökning blir 126hk och 10% vridökning (gissar att motorn original har 160Nm) blir 176Nm.

Och B230FT från 940 har väl 165hk och bör ha runt 230-250Nm i vrid.

Men får du igenom den så är det tummen upp då det öppnar upp för många här på forumet att få sin bil laglig med B23/230 :D

Ska du registrera som ombyggt fordon så brukar det sägas 15kW/100kg tjänstevikt vilket blir:
1200/100 = 12
12*15 = 180kW
180*1,36 = 244,8HK :o


okej )=


Så tror du ja kan ha kvar blocket/toppen sen bygga förgasar motor på 2.3l motorn lär ju bli lättare att få igenom den då?
och köra så =)

Problemet med det är att ska du regga in med annan motor än original måste man byta till en annan motor som ska tas som ett "paket" och alla avgasrening måste vara kvar även katalysatorn måste med och man har en -76a eller nyare annars måste man avgascertifiera motorn och har för mig avgascertifiering kostar minst 100K :'(

Så enda motorn som man ens skulle försöka få igenom är en B230F, men problemet är att den ändå har för mycket vrid (190Nm).


Man kan ju registrera med eftermarknadsinsprutning och E85 men jag vet inte om man får göra ett motorbyte samtidigt. Då visar man upp ett bänkningspapper vid regbesiktning som visar att motorn inte har mer effekt och vrid än tillåtet. (Jag har mailat bilprovningen om det går att registrera med annan motor samtidigt som man registrerar med eftermarknassprut men inte fått något svar, men det kanske är transportstyrelsen man ska fråga?)

okej men ja tänkte på att ja hade ju b200 motorn med förgasare i den förut och bilen är fortfarnde besiktad så om ja kunde bygga om till förgasar motor bara att det är 2.3l motorn och köra så .
så får ja se vad dom säger på besiktningen när den ska in=)
/Mikael Ö

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #5 skrivet: januari 22, 2013, 10:42:34 »
Vad jag vet ska det inte vara möjligt enligt informationen jag hittat här på forumet så är 300-serien endast godkänd för 140HK och 170Nm.

Men säger bilprovningen att det inte finns några föreskrifter på max effekt så är det 20% effektökning och 10% vridökning om bilen inte ska registreras som ombyggt fordon.
20% effektökning blir 126hk och 10% vridökning (gissar att motorn original har 160Nm) blir 176Nm.

Och B230FT från 940 har väl 165hk och bör ha runt 230-250Nm i vrid.

Men får du igenom den så är det tummen upp då det öppnar upp för många här på forumet att få sin bil laglig med B23/230 :D

Ska du registrera som ombyggt fordon så brukar det sägas 15kW/100kg tjänstevikt vilket blir:
1200/100 = 12
12*15 = 180kW
180*1,36 = 244,8HK :o


okej )=


Så tror du ja kan ha kvar blocket/toppen sen bygga förgasar motor på 2.3l motorn lär ju bli lättare att få igenom den då?
och köra så =)

Problemet med det är att ska du regga in med annan motor än original måste man byta till en annan motor som ska tas som ett "paket" och alla avgasrening måste vara kvar även katalysatorn måste med och man har en -76a eller nyare annars måste man avgascertifiera motorn och har för mig avgascertifiering kostar minst 100K :'(

Så enda motorn som man ens skulle försöka få igenom är en B230F, men problemet är att den ändå har för mycket vrid (190Nm).


Man kan ju registrera med eftermarknadsinsprutning och E85 men jag vet inte om man får göra ett motorbyte samtidigt. Då visar man upp ett bänkningspapper vid regbesiktning som visar att motorn inte har mer effekt och vrid än tillåtet. (Jag har mailat bilprovningen om det går att registrera med annan motor samtidigt som man registrerar med eftermarknassprut men inte fått något svar, men det kanske är transportstyrelsen man ska fråga?)

okej men ja tänkte på att ja hade ju b200 motorn med förgasare i den förut och bilen är fortfarnde besiktad så om ja kunde bygga om till förgasar motor bara att det är 2.3l motorn och köra så .
så får ja se vad dom säger på besiktningen när den ska in=)
/Mikael Ö
Jaha.
Ja ser dem att det står B230 på blocket så åker du förmodligen på reg.bes.
Men du kan ju göra som FREJ och gjuta om 3an till en 0a :)
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2294.msg49171#msg49171
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #6 skrivet: januari 22, 2013, 21:18:32 »
Vad jag vet ska det inte vara möjligt enligt informationen jag hittat här på forumet så är 300-serien endast godkänd för 140HK och 170Nm.

Men säger bilprovningen att det inte finns några föreskrifter på max effekt så är det 20% effektökning och 10% vridökning om bilen inte ska registreras som ombyggt fordon.
20% effektökning blir 126hk och 10% vridökning (gissar att motorn original har 160Nm) blir 176Nm.

Och B230FT från 940 har väl 165hk och bör ha runt 230-250Nm i vrid.

Men får du igenom den så är det tummen upp då det öppnar upp för många här på forumet att få sin bil laglig med B23/230 :D

Ska du registrera som ombyggt fordon så brukar det sägas 15kW/100kg tjänstevikt vilket blir:
1200/100 = 12
12*15 = 180kW
180*1,36 = 244,8HK :o


okej )=


Så tror du ja kan ha kvar blocket/toppen sen bygga förgasar motor på 2.3l motorn lär ju bli lättare att få igenom den då?
och köra så =)

Problemet med det är att ska du regga in med annan motor än original måste man byta till en annan motor som ska tas som ett "paket" och alla avgasrening måste vara kvar även katalysatorn måste med och man har en -76a eller nyare annars måste man avgascertifiera motorn och har för mig avgascertifiering kostar minst 100K :'(

Så enda motorn som man ens skulle försöka få igenom är en B230F, men problemet är att den ändå har för mycket vrid (190Nm).


Man kan ju registrera med eftermarknadsinsprutning och E85 men jag vet inte om man får göra ett motorbyte samtidigt. Då visar man upp ett bänkningspapper vid regbesiktning som visar att motorn inte har mer effekt och vrid än tillåtet. (Jag har mailat bilprovningen om det går att registrera med annan motor samtidigt som man registrerar med eftermarknassprut men inte fått något svar, men det kanske är transportstyrelsen man ska fråga?)

okej men ja tänkte på att ja hade ju b200 motorn med förgasare i den förut och bilen är fortfarnde besiktad så om ja kunde bygga om till förgasar motor bara att det är 2.3l motorn och köra så .
så får ja se vad dom säger på besiktningen när den ska in=)
/Mikael Ö
Jaha.
Ja ser dem att det står B230 på blocket så åker du förmodligen på reg.bes.
Men du kan ju göra som FREJ och gjuta om 3an till en 0a :)
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=2294.msg49171#msg49171

okej =) men nu en annan sak mekanisk bränslepump till förgasare den har väl ett arbetstryck på ca 0.25 bar för finns inget uttag på motorn så ja får ju köpa en elektrisk pump . ville bara vara säker på det .så ja inte köper fel=)
Mvh Mikael Ö

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #7 skrivet: januari 22, 2013, 21:24:42 »
Jo runt 0,2-0,3bar brukar en mekanisk pump ligga på :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #8 skrivet: januari 22, 2013, 21:32:05 »
Jo runt 0,2-0,3bar brukar en mekanisk pump ligga på :)

okej tackar så nu hoppas ja på att den startar så man kan åka ut på isen=)
ska ja koppla den till samma strömkabel som går från tändningslåset till tändspolen så den får ström när ja vrider på tändningen?=)
Mvh Mikael Ö

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #9 skrivet: januari 22, 2013, 21:36:07 »
Jo runt 0,2-0,3bar brukar en mekanisk pump ligga på :)

okej tackar så nu hoppas ja på att den startar så man kan åka ut på isen=)
ska ja koppla den till samma strömkabel som går från tändningslåset till tändspolen så den får ström när ja vrider på tändningen?=)
Mvh Mikael Ö
Jo nog är det bara att kolla direkt på tändningsplus, eller dra ett relä för säkerhetsskull så du inte bränner säkringar/kablar, det räcker med ett vanligt slutande relä.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #10 skrivet: januari 22, 2013, 22:00:52 »
Jo runt 0,2-0,3bar brukar en mekanisk pump ligga på :)

okej tackar så nu hoppas ja på att den startar så man kan åka ut på isen=)
ska ja koppla den till samma strömkabel som går från tändningslåset till tändspolen så den får ström när ja vrider på tändningen?=)
Mvh Mikael Ö
Jo nog är det bara att kolla direkt på tändningsplus, eller dra ett relä för säkerhetsskull så du inte bränner säkringar/kablar, det räcker med ett vanligt slutande relä.




okej så ett relä men hur funkar det är inte så bra på sånt men det måste ju typ var 1jord 1plus och en signal ut eller tänker ja fel?=)
Mvh Mikael Ö

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #11 skrivet: januari 22, 2013, 22:10:22 »
Jo runt 0,2-0,3bar brukar en mekanisk pump ligga på :)

okej tackar så nu hoppas ja på att den startar så man kan åka ut på isen=)
ska ja koppla den till samma strömkabel som går från tändningslåset till tändspolen så den får ström när ja vrider på tändningen?=)
Mvh Mikael Ö
Jo nog är det bara att kolla direkt på tändningsplus, eller dra ett relä för säkerhetsskull så du inte bränner säkringar/kablar, det räcker med ett vanligt slutande relä.

okej så ett relä men hur funkar det är inte så bra på sånt men det måste ju typ var 1jord 1plus och en signal ut eller tänker ja fel?=)
Mvh Mikael Ö
Vet du hur man kopplar ett extraljus? Du kopplar relät på exakt samma sätt bara att du drar utgående + till pumpen.

Så här ska du koppla:
30: kopplas till batteriets pluspol med en lämplig säkring mellan pluspolen och stiftet på relät (10A bör räcka gott och väl åt en pump)

85: Kopplas till närmaste lämpliga jordpunkt.

86:  Plus från tändning

87: +matning ut till pump

Det brukar stå på relät vilket nummer som hör till vilket stift.

Edit:
             _ (85)
(87)  |         _ (30)
      (86) _

Så här brukar det se ut. Strecken är stiften på relät.
« Senast ändrad: januari 22, 2013, 22:13:02 av simlar »
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #12 skrivet: januari 22, 2013, 22:21:39 »
Jo runt 0,2-0,3bar brukar en mekanisk pump ligga på :)

okej tackar så nu hoppas ja på att den startar så man kan åka ut på isen=)
ska ja koppla den till samma strömkabel som går från tändningslåset till tändspolen så den får ström när ja vrider på tändningen?=)
Mvh Mikael Ö
Jo nog är det bara att kolla direkt på tändningsplus, eller dra ett relä för säkerhetsskull så du inte bränner säkringar/kablar, det räcker med ett vanligt slutande relä.

okej så ett relä men hur funkar det är inte så bra på sånt men det måste ju typ var 1jord 1plus och en signal ut eller tänker ja fel?=)
Mvh Mikael Ö
Vet du hur man kopplar ett extraljus? Du kopplar relät på exakt samma sätt bara att du drar utgående + till pumpen.

Så här ska du koppla:
30: kopplas till batteriets pluspol med en lämplig säkring mellan pluspolen och stiftet på relät (10A bör räcka gott och väl åt en pump)

85: Kopplas till närmaste lämpliga jordpunkt.

86:  Plus från tändning

87: +matning ut till pump

Det brukar stå på relät vilket nummer som hör till vilket stift.


okej ja tackar för all hjälp =)
jo sen va det i blocket vid oljefiltret sitter ju en rörbult i blocket å på andra sidan sitter ju filtret men den rörbulten kan man köpa en sån löst för ja måste ha en sån. eller vet du dimition på den och va det e för gänga =)
Mvh Mikael Ö

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #13 skrivet: januari 22, 2013, 22:24:35 »
Jag vet inte om det är samma gänga i blocket som till oljefiltret, men oljefiltret har 3/4 unf-16
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #14 skrivet: januari 22, 2013, 22:28:38 »
Jag vet inte om det är samma gänga i blocket som till oljefiltret, men oljefiltret har 3/4 unf-16

okej men ja får ta och prova =)
annars skruva bort den som sitter och mäta=)
Mvh Mikael Ö

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #15 skrivet: januari 22, 2013, 22:31:06 »
Jag vet inte om det är samma gänga i blocket som till oljefiltret, men oljefiltret har 3/4 unf-16

okej men ja får ta och prova =)
annars skruva bort den som sitter och mäta=)
Mvh Mikael Ö
Jo det är ju bara göra så, du kan ju ta loss den ur blocket och testa skruva in i oljefiltret, passar det så är det ju samma gänga som filtret dvs 3/4 unf-16 :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #16 skrivet: januari 22, 2013, 22:37:50 »
Jag vet inte om det är samma gänga i blocket som till oljefiltret, men oljefiltret har 3/4 unf-16

okej men ja får ta och prova =)
annars skruva bort den som sitter och mäta=)
Mvh Mikael Ö
Jo det är ju bara göra så, du kan ju ta loss den ur blocket och testa skruva in i oljefiltret, passar det så är det ju samma gänga som filtret dvs 3/4 unf-16 :)


jajemensan och då e det bara att gänga en bit rör sen skruva dit det och måtta rätt längd :)
på med en mutter som låsning sen dit med filtret=)
Mvh Mikael Ö

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #17 skrivet: januari 22, 2013, 22:41:25 »
Jag vet inte om det är samma gänga i blocket som till oljefiltret, men oljefiltret har 3/4 unf-16

okej men ja får ta och prova =)
annars skruva bort den som sitter och mäta=)
Mvh Mikael Ö
Jo det är ju bara göra så, du kan ju ta loss den ur blocket och testa skruva in i oljefiltret, passar det så är det ju samma gänga som filtret dvs 3/4 unf-16 :)


jajemensan och då e det bara att gänga en bit rör sen skruva dit det och måtta rätt längd :)
på med en mutter som låsning sen dit med filtret=)
Mvh Mikael Ö
Ja kanske det, har inte kollat så noga hur det ser ut så vet faktiskt inte.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #18 skrivet: januari 23, 2013, 08:57:26 »
okej.
du en fråga till kan ja ha fördelaren bak på toppen eller måste den sitta i blocket . har för mig att den är brytarlös. från början=)

loke

  • Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #19 skrivet: januari 23, 2013, 09:52:18 »
du kan ha fördelaren i toppen, men då måste värmepaketet bort alternativt byggas om (finns någon här på forumet har värmt plasten på värmepaket och pressat om den för att få plats)

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #20 skrivet: januari 23, 2013, 13:08:51 »
okej låter bra det då kanske man kan få höra den gå igen=)
köpte även adapter till oljefiltret så ja monterar filtret direkt på blocket.
Den hitta ja på Swedol den heter : skott adapt jic 3/4-3/4 nr:2225041 50kr inkl moms

man kan få modda den lite ta av den en bit .satt den med den korta gängan i blocket och den längre utåt:)
Mvh Mikael Ö

Mikael1982

  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: Volvo 360 med en 940ft motor
« Svar #21 skrivet: januari 25, 2013, 00:25:15 »
hejsan.
B200 solex dubbelport förgasare
.
ja undra några saker till?
under förgasarn sitter i plast kopp med 3 st slang uttag på så nerifrån ock upp vad ska sitta vart.
1.nedersta
2.mitten
3.överst
..
sen var det förgasarn vart går soppan in
och vart går returen ut .

Mvh Mikael