Författare Ämne: Ang b230ft  (läst 6170 gånger)

sotarn

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
Ang b230ft
« skrivet: mars 29, 2013, 18:13:19 »
Tjenare alla 300 fantaster  ;D köpte mig en komplett b230ft idag som jag tänkte trycka ner i en kommande 300 kaross.
Nåväl kan man köra med orginal sprutet & tändningen från b200an? dvs bara flytta över motor i den nya karossen å plugga in allt?

är väl medveten om resterade saker såsom svänghjul och fördelaren i toppen,motorfästen etc

loke

• Medlem
  • Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
SV: Ang b230ft
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2013, 20:53:45 »
som jag har förstått det så behövs en progresiv btr, annars ska allt lira ok.
om du ska plocka ut mer effekt i framtiden är det tillsatssprut som gäller, allternativt ms.
någon som kört kanske vet hur långt orginal räcker? och hur långt man kommer med lättare mods.

simlar

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 3666
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 29, 2013, 21:58:46 »
Runt 200hk med originalsprut + tillskottsspridare verkar inte allt för ovanligt bland budgetbyggen.

Hur resterande setup ser ut är jag osäker på men man verkar spänna LMMen några hack och kanske även progressiv btr, jag är som sagt osäker på resterande setup.

Tillskottsprutet brukar man styra med en tryckvakt så vid ett viss laddtryck så öppnas tillskottspridaren fullt. Det går ju att ha flera tillskottspsridare och tryckvakter som slår igång vid olika tryck. Men jag skulle rekommendera ett MS eller något annat eftermarknadssprut istället för att krångla med det (om man nu har pengar till eftermarknadssprut, och det som är bra med det är att det enkelt går att lyfta ur bilen och flytta till någon annan bil ifall man ändrar sina planer)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör: VW Transporter 2,5TDI 4motion -06
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

sotarn

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: mars 30, 2013, 06:54:59 »
Runt 200hk med originalsprut + tillskottsspridare verkar inte allt för ovanligt bland budgetbyggen.

Hur resterande setup ser ut är jag osäker på men man verkar spänna LMMen några hack och kanske även progressiv btr, jag är som sagt osäker på resterande setup.

Tillskottsprutet brukar man styra med en tryckvakt så vid ett viss laddtryck så öppnas tillskottspridaren fullt. Det går ju att ha flera tillskottspsridare och tryckvakter som slår igång vid olika tryck. Men jag skulle rekommendera ett MS eller något annat eftermarknadssprut istället för att krångla med det (om man nu har pengar till eftermarknadssprut, och det som är bra med det är att det enkelt går att lyfta ur bilen och flytta till någon annan bil ifall man ändrar sina planer)

tilskottsprut hade jag i min förra 300a :P dock var det inte jag som kopplade in de  :P. hade gärna kört ms om jag visste hur det funkade osv är inte helt grön på elektronik dock e man ju skraj för nya saker