Anledningen till att jag röstade för att en medlemsavgift ska införas är för att David lägger ner sånt otroligt stort jobb på den här sidan och genom att leta efter information osv om 300 så han borde få en summa till sitt förfogande. Sen om han tar en roadtrip till Daf fabriken eller använder pengarna till en budget för ex. t-shirts/klistermärks försäljning är upp till han. Jag har fullt förtroende för att David kommer att använde dom ev. pengarna till något som gynnar klubben, och om jag skulle ha fel och han tar sig en helkväll på krogen för dom pengarna, so what? Det är han värd, jag minns själv från tiden jag hade egen hemsida hur fruktansvärt många timmar det tar i anspråk.
Jag tycker heller inte att den enskilde betalande medlemmen borde få något för att han/hon betalar annat än möjligtvis en liten anmärkning i sin avatar här i forumet.
Den som vill ha en t-shirt eller nåt liknande kan ju köpa den ändå genom ett gruppköp (eller om David anser att dom ev. pengarna borde gå till det, så kan ett mindre lager med reklam prylar införskaffas och den enskilde medlemmen kan beställa när han/hon vill).
Bara för att göra ett redan långt inlägg ytterligare så tror jag inte att man ex. ska ha en låst forumdel (som på 740 klubben) då det kan finnas risk för att potentiella medlemmar inte reggar sig då dom känner att dom inte är med i gänget. Inte för att låta som en kommunist men både betalande och icke betalande medlemmar bör inte göras nån skillnad på (ex. genom en särskild t-shirt) då tror jag att man lätt hamnar i den situationen att forumet blir en plats för "klubben för inbördes beundran" som det så vackert brukar kallas.
Säg till om ni tycker jag har fel så ska jag försöka motivera mina åsikter.
Tack för de orden. Roligt att få höra att du uppskattar det arbete jag har lagt ner och kommer lägga på klubben. Givetvis kommer pengarna som denna omläggning ger, gynna klubbens betalande medlemmar. tex en dag på en racerbana. Vill även kunna trycka upp banderoller med 300power loggan för att ha med på framtida evenemang. Sen finns funderingarna att ha ett så kallat inträdes paket med dekaler t-shirts.
Då vill jag att det ska fungera så här. Första året betalar man en inträdes avgift på 400-500 kr för att visa att man verkligen är intresserad av att vara medlem. Betald inträdesavgift ger dig ett start paket med 300power fönster dekal ,www dekal och en 300power t-shirt. Därefter kommer årsavgiften enbart vara på 200 kr.
Vill inte utesluta medlemmar som väljer att inte betala. Vill att alla känner att de gör en frivillig insats.
Tack återigen. Roligt att så många är intresserad att investera i klubbens.
M.V.G jag ska fixa ett långt koppel som hjälper mig att hålla uppsikt över dig.