Författare Ämne: 360 RS MK2  (läst 490416 gånger)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #640 skrivet: juni 08, 2006, 17:35:59 »
Lite smått och gott på motorn började sättas på plats. Toppen är bara ditlagd än så länge.
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #641 skrivet: juni 08, 2006, 17:40:56 »
En bild som visar vem det riktiga vaselin-homot är  ;D


Han på bilden är ju inte samma människa som brukar ha vaselin i stjärten. jävligt snygg kille på bilden måste ja säga, är han singel tro? ;D
Sen den andra bilden på han visar ju bara att sugmotor alltid knullar skiten ur turbo!!! 8)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #642 skrivet: juni 08, 2006, 20:10:24 »
BBSF?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #643 skrivet: juni 08, 2006, 20:16:07 »
BBSF?

Bröderna Brother Super Flow om jag inte minns helt fel  8)
Nån sorts relik från den gamla goda tiden när bröderna var unga och topplocken stygga  ;D
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #644 skrivet: juni 08, 2006, 21:51:18 »
Vad var lösningen till strulet med mpxh6400a nu då?  :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

gronsaken

  • Medlem
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #645 skrivet: juni 08, 2006, 21:59:59 »
Det enda som jag kan hitta i den är
00064
00065 #  set MPX4250              ; Default MAP sensor since v2.2 hardware.
00066
så jag får ta och leta rätt på nån annan version av Megatune.
Fick upp nåt skumt felmeddelande nu också att inte koden stämmer överens mellan MS:et och Megatune så det verkar ju vara fel version av Megatune.
Vilka bilar ska ni köra med? Så man vet vad man ska hålla utkik efter  :)

Du kan kika i mappen MegaSquirt2\MegaTune2.25\carMtCfg, om du har valt att ta med exempel-filer under installationen av MegaTune så bör det finnas en korrekt settings.ini där som du kan utgå ifrån. Kopiera denna fil till car1\mtCfg (du kan byta namn på filen som redan ligger där om du har gjort några ändringar som du vill ha kvar som referens...)
Samma operation gäller för filen custom.ini som ligger i samma mapp...

Bilarna är av modell Evo 2 och 3, vet inte om vi får med nån 1:a också  ;)

Nille

  • Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #646 skrivet: juni 09, 2006, 10:27:13 »
Hur går det? Är du färdig med biljäveln nån gång?
Imorgon är det ju Piteå, och jag har inte sovit på över 24 timmar..

Sätt ihop skiten och starta den nu så att jag får sova!
För lite effekt, för dålig väghållning..

hasse66

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #647 skrivet: juni 09, 2006, 14:53:21 »
tjenare performance hur gick det med fulingen som blåste dej hoppas det gick bra faan lider starkt med dej dra ett fälgkors i huvet påån" jävla idiot el kläm ett fin ger påån så kanske han lär sej ge fan i att blåsa folk  hoppas verkligen det löser sej för dej  lycka till
360 turbo forever

gronsaken

  • Medlem
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #648 skrivet: juni 09, 2006, 23:12:22 »
Ajaj, skrämmande tyst ifrån Team Egon i denna tråd nu. Misstänker att det blir som för de flesta andra som ska till Långnäs, en seeeen natt  ::)

Lycka till imorrn iaf hur det än går!!

perra__

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #649 skrivet: juni 11, 2006, 01:02:45 »
hm, jag såg dig inte på EDPS? ;)


The revenge of the 360.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #650 skrivet: juni 11, 2006, 21:24:50 »
hm, jag såg dig inte på EDPS? ;)

Näe, vi såg inte dig heller  ;)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #651 skrivet: juni 11, 2006, 22:20:58 »
Halv tre på lördagmorgon tog vi ett krismöte i garaget där vi beslutade att skita i det och försöka få nån timmes sömn istället. På slutet var vi sex man som jobbade som tok för att få bilen klar, det var värt ett försök iaf men det känns lite surt när vi hållit på mer eller mindre dygnet runt på slutet.

Var en inte alltför trevlig upplevelse att titta in i garaget nu när vi kom hem från Piteå, en städning skulle behövas....
Filmade ett par sekunder på allt rat som är där, det är nästan så man inte kan gå runt bilen....
http://rapidshare.de/files/22814183/EDPS_2006_065.avi.html

Här hittar ni Mats Alfredssons film från EDPS Piteå om nån är intresserad. Vi är som sagt inte med, men det var ett antal andra tuffa bilar där  :)
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=8950

Kommer att ladda upp en hög med bilder på hur bygget har framskridit när jag orkar, skulle tro att det blir på tisdagkväll.
Förare TEAM EGON RACING

gronsaken

  • Medlem
  • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #652 skrivet: juni 11, 2006, 22:36:25 »
Synd, med det går fler tåg som man brukar säga. Nu får du förhoppningsvis tillfälle att ställa in sprut och provåka allting en smula innan det är dags för nästa evenemang.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #653 skrivet: juni 11, 2006, 22:49:51 »
Synd, med det går fler tåg som man brukar säga. Nu får du förhoppningsvis tillfälle att ställa in sprut och provåka allting en smula innan det är dags för nästa evenemang.

Jovisst, med lite tur hinner jag köra den i rullande landsväg och mappa sprutet ordentligt och justera in bakvagnen innan Blackracet 2/7, det är nästa mål.
Jag och Edlund ska på teorikurs imorgonkväll inför dragracinglicensen så tanken är att göra uppkörningen med RS'en i Sundsvall senare i sommar, alternativt på Midnight Sun Internationals. Så ett tidskort på klistrad asfalt ska nog gå att få senare, i värsta fall får vi traila ner till Tullinge.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #654 skrivet: juni 11, 2006, 22:59:09 »
Vad var lösningen till strulet med mpxh6400a nu då?  :)

Var nån inställning i konfiguratorn som stod fel har jag för mig. Funkade klockrent mot stimmen när det var rätt. Dock är inte motorn uppstartad än så vi vet inte om det är något mer fel...
Förare TEAM EGON RACING

Nille

  • Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #655 skrivet: juni 12, 2006, 09:39:19 »
Vilken tur att vi lyckas underhålla oss själva då inte bilar fungerar. Piteå by night, pilsner och grogg!  ;D

Semesterkänsla på hög nivå!
För lite effekt, för dålig väghållning..

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #656 skrivet: juni 12, 2006, 12:19:28 »
kan väl inte göra annat än hålla med nille.. :P denna älskade stad är underbar på sommarn vid evenmang som edps. dock gråter jag fortfarande blod med tankep åatt jag jobbade :( helvetes vad jag hade velat vara ute och supit då.. jaja.

när är nästa försök på räjjs då? tänkte omdet inte blir allt för långt ner kanske men tar med nån polare och glider ner mot fjollträsk..

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #657 skrivet: juni 12, 2006, 15:48:20 »
kan väl inte göra annat än hålla med nille.. :P denna älskade stad är underbar på sommarn vid evenmang som edps. dock gråter jag fortfarande blod med tankep åatt jag jobbade :( helvetes vad jag hade velat vara ute och supit då.. jaja.

när är nästa försök på räjjs då? tänkte omdet inte blir allt för långt ner kanske men tar med nån polare och glider ner mot fjollträsk..

Skulle tro att nästa försök blir antingen Tullinge 1/7 eller Umeå 2/7. Så vi slutar väl supa och fortsätter bygga bil nångång där kring den 30 juni...  :-\

Appropå ingenting så har ni riktigt trevliga poliser där uppe i Piteå  :)
« Senast ändrad: juni 12, 2006, 15:50:33 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS MK2
« Svar #658 skrivet: juni 12, 2006, 16:56:27 »
Skulle tro att nästa försök blir antingen Tullinge 1/7 eller Umeå 2/7.

Jag röstar på Tullinge!! Du ska få en dekal som spons om du kommer  8)
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Nille

  • Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #659 skrivet: juni 12, 2006, 17:52:57 »
kan väl inte göra annat än hålla med nille.. :P denna älskade stad är underbar på sommarn vid evenmang som edps. dock gråter jag fortfarande blod med tankep åatt jag jobbade :( helvetes vad jag hade velat vara ute och supit då.. jaja.

när är nästa försök på räjjs då? tänkte omdet inte blir allt för långt ner kanske men tar med nån polare och glider ner mot fjollträsk..

Skulle tro att nästa försök blir antingen Tullinge 1/7 eller Umeå 2/7. Så vi slutar väl supa och fortsätter bygga bil nångång där kring den 30 juni...  :-\

Appropå ingenting så har ni riktigt trevliga poliser där uppe i Piteå  :)

Äh, om du har städat och gjort fint i garaget framåt helgen så bygger vi lite mer. ;)

Ja deras poliser var helt klart trevliga! Tro om han testat att ställa fast sin Mondeo?  ;D Hoppas det, för vi måste ju varit bra på att beskriva hur man gör..  :P
För lite effekt, för dålig väghållning..

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #660 skrivet: juni 12, 2006, 21:15:13 »
Polisen i piteå är ritkigt trevliga. alltid vänligt bemötande.

till och med då man står tvärs över mitt i en rondell i vinter. Det enda dom sa var att dom undra om det var för mycket att köra med i volvon.

dock tycker jag dom har blivit lite taskiga nu i sommarn.. dom har juh fått för sig nå dumt om att stänga av kyrkparkeringen :( skärpning säger jag.

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #661 skrivet: juni 14, 2006, 09:38:35 »
tjoho..
Hur går det där nere i södern? händer det något med bilen eller står det lite still nu?
när är det dags att köra bilen så man kan komma och kolla?

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #662 skrivet: juni 14, 2006, 12:18:31 »
tjoho..
Hur går det där nere i södern? händer det något med bilen eller står det lite still nu?
när är det dags att köra bilen så man kan komma och kolla?

Vi försöker jobba på så mycket vi orkar, jag kom inte i säng förrän runt ett tiden inatt för jag och Nille städade ur garaget och mätte lite på bl.a. bränsleledningarna.
Det börjar kännas rätt så tungt i kroppen faktiskt, jobba på dagarna och skruva RS på nätterna.
Hur som helst så siktar jag på att kunna provstarta motorn senast på söndag. Om det går vetifan då vi bestämt oss för att börja leta en annan uppsättning spridare också, mestadels för att jag tycker det känns lite synd att kapa sönder insuget och fuelrailen bara för att sätta dit några gamla skitspridare som vi inte ens vet säkert hur dom kommer att fungera.
Skulle tro att det blir dåligt med bilder i den här tråden närmaste veckan eller så då jag numera prioriterar sömn över internet...  ::)
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #663 skrivet: juni 14, 2006, 19:58:25 »
tjoho..
Hur går det där nere i södern? händer det något med bilen eller står det lite still nu?
när är det dags att köra bilen så man kan komma och kolla?

Vi försöker jobba på så mycket vi orkar, jag kom inte i säng förrän runt ett tiden inatt för jag och Nille städade ur garaget och mätte lite på bl.a. bränsleledningarna.
Det börjar kännas rätt så tungt i kroppen faktiskt, jobba på dagarna och skruva RS på nätterna.
Hur som helst så siktar jag på att kunna provstarta motorn senast på söndag. Om det går vetifan då vi bestämt oss för att börja leta en annan uppsättning spridare också, mestadels för att jag tycker det känns lite synd att kapa sönder insuget och fuelrailen bara för att sätta dit några gamla skitspridare som vi inte ens vet säkert hur dom kommer att fungera.
Skulle tro att det blir dåligt med bilder i den här tråden närmaste veckan eller så då jag numera prioriterar sömn över internet...  ::)



GÄJGÄJGÄJGÄJGÄJ!!! :-*  vi vill ju läsa hur de går för er ;D

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #664 skrivet: juni 14, 2006, 20:10:20 »
Har du fel sorts spridare som inte passar original insug anpassat för bosch-spridare?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS MK2
« Svar #665 skrivet: juni 14, 2006, 20:28:06 »
Om du vill läga lite slantar på spridare så ska du kolla in denna sida:
http://www.mrm-racing.a.se/index1.htm
-> WEB-butik->Tillbehör->Spridare

De har "Kampanjpris" på 960 ccm Roschester Spridare (Lågomiga race spridare, 6 -håls), pris SEK 1063 Kr st

De har även 1600 ccm Bosch spridare för 1119 kr st.


 


Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #666 skrivet: juni 15, 2006, 18:22:25 »
tjoho..
Hur går det där nere i södern? händer det något med bilen eller står det lite still nu?
när är det dags att köra bilen så man kan komma och kolla?

Vi försöker jobba på så mycket vi orkar, jag kom inte i säng förrän runt ett tiden inatt för jag och Nille städade ur garaget och mätte lite på bl.a. bränsleledningarna.
Det börjar kännas rätt så tungt i kroppen faktiskt, jobba på dagarna och skruva RS på nätterna.
Hur som helst så siktar jag på att kunna provstarta motorn senast på söndag. Om det går vetifan då vi bestämt oss för att börja leta en annan uppsättning spridare också, mestadels för att jag tycker det känns lite synd att kapa sönder insuget och fuelrailen bara för att sätta dit några gamla skitspridare som vi inte ens vet säkert hur dom kommer att fungera.
Skulle tro att det blir dåligt med bilder i den här tråden närmaste veckan eller så då jag numera prioriterar sömn över internet...  ::)



GÄJGÄJGÄJGÄJGÄJ!!! :-*  vi vill ju läsa hur de går för er ;D

Er? Menar du inte oss? Eller har du fått en stunds klarsyn och insett vafan vi håller på med? ;)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #667 skrivet: juni 15, 2006, 18:23:05 »
Har du fel sorts spridare som inte passar original insug anpassat för bosch-spridare?

Enligt säljaren skulle dom passa, och smart som jag är har jag inte provat det förrän nu, det var ju bara i höstas jag köpte dom...  :-[
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #668 skrivet: juni 15, 2006, 18:27:09 »
Om du vill läga lite slantar på spridare så ska du kolla in denna sida:
http://www.mrm-racing.a.se/index1.htm
-> WEB-butik->Tillbehör->Spridare

De har "Kampanjpris" på 960 ccm Roschester Spridare (Lågomiga race spridare, 6 -håls), pris SEK 1063 Kr st

De har även 1600 ccm Bosch spridare för 1119 kr st.

Dom ser bra ut men plånboken är redan i tunnaste laget tvärr...
Beställde dom här i förmiddags http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=31_53&products_id=389 och lite avgasbandage från samma företag. Tyvärr kommer dom inte förrän på måndag så om tidsplanen håller måste jag starta upp motorn med original FT spridarna.  Jaja, det är sånt som visar sig  :)
Förare TEAM EGON RACING

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:360 RS MK2
« Svar #669 skrivet: juni 15, 2006, 19:48:17 »
750 kroner PER sprider? Det var dyrt syns jeg..
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #670 skrivet: juni 15, 2006, 20:12:37 »
Ja det var dyrt, i allafall om man jämför med begagnat..

ska du inte köra etanol så behöver du ju inte så vansinnigt stora..


Och givetvis går det bra att starta upp på originalspridarna, bara du inte varvar på fullt med fullt i ladd  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Haak

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #671 skrivet: juni 16, 2006, 11:29:12 »
hvor får dere billigere nye spridare da? Syns ikke 750 kr var spessielt mye.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #672 skrivet: juni 16, 2006, 16:32:27 »
Jag håller med Haak, tänk på att det är sprillans nya 990cc spridare med omedelbar leverans från ett företag. Kan inte finnas nån som säljer motsvarande spridare för mycket mindre än 750kr styck.

Allt nytt är ju dyrt om man jämför med begagnat.
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #673 skrivet: juni 16, 2006, 16:46:37 »
tjoho..
Hur går det där nere i södern? händer det något med bilen eller står det lite still nu?
när är det dags att köra bilen så man kan komma och kolla?

Vi försöker jobba på så mycket vi orkar, jag kom inte i säng förrän runt ett tiden inatt för jag och Nille städade ur garaget och mätte lite på bl.a. bränsleledningarna.
Det börjar kännas rätt så tungt i kroppen faktiskt, jobba på dagarna och skruva RS på nätterna.
Hur som helst så siktar jag på att kunna provstarta motorn senast på söndag. Om det går vetifan då vi bestämt oss för att börja leta en annan uppsättning spridare också, mestadels för att jag tycker det känns lite synd att kapa sönder insuget och fuelrailen bara för att sätta dit några gamla skitspridare som vi inte ens vet säkert hur dom kommer att fungera.
Skulle tro att det blir dåligt med bilder i den här tråden närmaste veckan eller så då jag numera prioriterar sömn över internet...  ::)



GÄJGÄJGÄJGÄJGÄJ!!! :-*  vi vill ju läsa hur de går för er ;D

Er? Menar du inte oss? Eller har du fått en stunds klarsyn och insett vafan vi håller på med? ;)


Ä ja me? Tro fan den aldrig blir klar!  :o. Tog isär min motor å den har käkat upp alla vevlager så nu måste ja mäta å se om veven har blivit slipad fel eller om de bor nå bajs i motorn ;D plus att ja har köpt nya stakar nu så vi kan varva!!!

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #674 skrivet: juni 18, 2006, 11:09:53 »
tjoho..
Hur går det där nere i södern? händer det något med bilen eller står det lite still nu?
när är det dags att köra bilen så man kan komma och kolla?

Vi försöker jobba på så mycket vi orkar, jag kom inte i säng förrän runt ett tiden inatt för jag och Nille städade ur garaget och mätte lite på bl.a. bränsleledningarna.
Det börjar kännas rätt så tungt i kroppen faktiskt, jobba på dagarna och skruva RS på nätterna.
Hur som helst så siktar jag på att kunna provstarta motorn senast på söndag. Om det går vetifan då vi bestämt oss för att börja leta en annan uppsättning spridare också, mestadels för att jag tycker det känns lite synd att kapa sönder insuget och fuelrailen bara för att sätta dit några gamla skitspridare som vi inte ens vet säkert hur dom kommer att fungera.
Skulle tro att det blir dåligt med bilder i den här tråden närmaste veckan eller så då jag numera prioriterar sömn över internet...  ::)



GÄJGÄJGÄJGÄJGÄJ!!! :-*  vi vill ju läsa hur de går för er ;D

Er? Menar du inte oss? Eller har du fått en stunds klarsyn och insett vafan vi håller på med? ;)


Ä ja me? Tro fan den aldrig blir klar!  :o. Tog isär min motor å den har käkat upp alla vevlager så nu måste ja mäta å se om veven har blivit slipad fel eller om de bor nå bajs i motorn ;D plus att ja har köpt nya stakar nu så vi kan varva!!!

Vilken tur att jag bara behöver använda GM-produkter på transportsträckorna, sånna verkar ju rasa lite nu och då  ;D
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #675 skrivet: juni 18, 2006, 13:07:04 »
tjoho..
Hur går det där nere i södern? händer det något med bilen eller står det lite still nu?
när är det dags att köra bilen så man kan komma och kolla?

Vi försöker jobba på så mycket vi orkar, jag kom inte i säng förrän runt ett tiden inatt för jag och Nille städade ur garaget och mätte lite på bl.a. bränsleledningarna.
Det börjar kännas rätt så tungt i kroppen faktiskt, jobba på dagarna och skruva RS på nätterna.
Hur som helst så siktar jag på att kunna provstarta motorn senast på söndag. Om det går vetifan då vi bestämt oss för att börja leta en annan uppsättning spridare också, mestadels för att jag tycker det känns lite synd att kapa sönder insuget och fuelrailen bara för att sätta dit några gamla skitspridare som vi inte ens vet säkert hur dom kommer att fungera.
Skulle tro att det blir dåligt med bilder i den här tråden närmaste veckan eller så då jag numera prioriterar sömn över internet...  ::)



GÄJGÄJGÄJGÄJGÄJ!!! :-*  vi vill ju läsa hur de går för er ;D

Er? Menar du inte oss? Eller har du fått en stunds klarsyn och insett vafan vi håller på med? ;)


Ä ja me? Tro fan den aldrig blir klar!  :o. Tog isär min motor å den har käkat upp alla vevlager så nu måste ja mäta å se om veven har blivit slipad fel eller om de bor nå bajs i motorn ;D plus att ja har köpt nya stakar nu så vi kan varva!!!

Vilken tur att jag bara behöver använda GM-produkter på transportsträckorna, sånna verkar ju rasa lite nu och då  ;D

Jo de verkar som att stakarna ä krokiga! men skit samma, har riktiga på gång plus en stålvev om ja vill, sen har ja även blivit erbjuden en komplett 383 botten så vi får se hur de blir

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #676 skrivet: juni 18, 2006, 13:37:59 »
Jo de verkar som att stakarna ä krokiga! men skit samma, har riktiga på gång plus en stålvev om ja vill, sen har ja även blivit erbjuden en komplett 383 botten så vi får se hur de blir

Låter skitfint det, bygg ihop en stadig bottendel så du kan börja skjuta lite gas, det skulle vara kul!  :D
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #677 skrivet: juni 18, 2006, 16:00:36 »
Jo de verkar som att stakarna ä krokiga! men skit samma, har riktiga på gång plus en stålvev om ja vill, sen har ja även blivit erbjuden en komplett 383 botten så vi får se hur de blir

Låter skitfint det, bygg ihop en stadig bottendel så du kan börja skjuta lite gas, det skulle vara kul!  :D


Vi får se hur de blir. Har du startat din motor nå än?

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #678 skrivet: juni 18, 2006, 17:09:48 »
Jo de verkar som att stakarna ä krokiga! men skit samma, har riktiga på gång plus en stålvev om ja vill, sen har ja även blivit erbjuden en komplett 383 botten så vi får se hur de blir

Låter skitfint det, bygg ihop en stadig bottendel så du kan börja skjuta lite gas, det skulle vara kul!  :D


Vi får se hur de blir. Har du startat din motor nå än?

Nope, fjolårets tänding strulade så den är utslängd nu. Har börjat bygga MS'n'S tändning men jag saknar några delar. Med lite tur hinner jag köpa det imorgon.

Premiärsväng på midsommarafton kanske? Lite fyllekörning är ju alltid trevligt  :P
Förare TEAM EGON RACING

loffe

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #679 skrivet: juni 19, 2006, 06:48:25 »
hehe

fyllechaffis = fullast kör.  ;D