Författare Ämne: 360 RS MK2  (läst 560222 gånger)

Performance

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #520 skrivet: maj 16, 2006, 21:10:16 »
Svetsböjarna till grenrörsbygget. Är nästan identiska mått som rören till bågen så händigt nog kan jag bygga grenrör av dom här böjarna och spillbitarna från bågen  :)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #521 skrivet: maj 16, 2006, 21:11:54 »
Har jag föresten sagt att framrutorna är utskurna? Var ett par veckor sen det blev gjort.

Har föresten tagit semester 1-9 juni, man får skylla sig själv för att man inte jobbade på i vintras  :(

Det var allt för ikvälll!
« Senast ändrad: maj 16, 2006, 21:12:11 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #522 skrivet: maj 17, 2006, 06:28:25 »
tagit ledig så allt ska var klart till den 10de då  eller? :P ser juh faktist bbra ut. men är det inte ganska svårt byggar grenrön? man vill juh har en ganska slät och fin yta på insidan av rören.

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #523 skrivet: maj 17, 2006, 12:35:50 »
tagit ledig så allt ska var klart till den 10de då  eller? :P ser juh faktist bbra ut. men är det inte ganska svårt byggar grenrön? man vill juh har en ganska slät och fin yta på insidan av rören.

Jepp, vi hoppas på att kunna köra den 10:onde juni.
Det här blir mitt första grenrör så jag vet faktiskt inte, men jag antar att det är rätt så svårt, ungefär som att bygga bakvagn, som jag också gjorde för första gången  :P
Förare TEAM EGON RACING

Paq

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
« Svar #524 skrivet: maj 17, 2006, 14:51:24 »
ser ricktigt nice ut... :D
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

loffe

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1583
    • Visa profil
« Svar #525 skrivet: maj 17, 2006, 15:38:39 »
alla är vi barn från börja så att säga :) själv är jag ritkgit sugen på att bygga ett grenrör till min och råka stoppa på en turbo.. :) man blir det då man råkar få sånna här extrajobb ibland som gör så att man har råd :)

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #526 skrivet: maj 17, 2006, 20:30:38 »
Citera
ser ricktigt nice ut...   :D

Tackar!

Citera
alla är vi barn från börja så att säga  :) själv är jag ritkgit sugen på att bygga ett grenrör till min och råka stoppa på en turbo..  :) man blir det då man råkar få sånna här extrajobb ibland som gör så att man har råd  :)

Låter som en trevligt idé! Men om det är ett snabbt budgetbygge du är ute efter vet du väl om att det funkar att åka med 940 grenrör?
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2845
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #527 skrivet: maj 17, 2006, 20:38:02 »
Är så otroligt spänd på att se hur den kommer klara sig på stippen!
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #528 skrivet: maj 17, 2006, 20:41:09 »
Är så otroligt spänd på att se hur den kommer klara sig på stippen!

Då är vi två! Hoppas bara att det blir valuta för pengarna och tiden som ligger i den...  :-\
Förare TEAM EGON RACING

Paq

• 300power orakel
  • röd=sport
    • Visa profil
« Svar #529 skrivet: maj 17, 2006, 22:17:58 »
va är planerat att göra i helgen då..?? ::)

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #530 skrivet: maj 18, 2006, 12:13:10 »

Hoppas på att kunna bygga färdigt bågen, hjulhusen bak och infästningarna för dom nya fjäderbenen. Men som vanligt så tar allt mycket längre tid än vad man tror så vi får se vad det blir.
Ska åtminstonde försöka bli bättre på att fota då det på sistonde nästan enbart blivit tråkiga bilder på allt som är inköpt...  :(
Förare TEAM EGON RACING

Paq

• 300power orakel
  • röd=sport
    • Visa profil
« Svar #531 skrivet: maj 18, 2006, 16:47:29 »
men bilder på lite åka fort pryla är aldrig fel att drägla över ;D men de är så allt jävlas så man får knappt nåt gjort..

EDLUND

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
« Svar #532 skrivet: maj 18, 2006, 20:17:19 »

Hoppas på att kunna bygga färdigt bågen, hjulhusen bak och infästningarna för dom nya fjäderbenen. Men som vanligt så tar allt mycket längre tid än vad man tror så vi får se vad det blir.
Ska åtminstonde försöka bli bättre på att fota då det på sistonde nästan enbart blivit tråkiga bilder på allt som är inköpt...  :(

Låter ju som en bra ide att göra klart en massa saker. om du vill ha roliga bilder så vet du ju vem du ska tala me! ;D
på lördag borde ja nog kunna dyka upp om ja lever! för på freda så ska ÅBA garage på firmafest så de kan ju sluta hur som hellst 8)
« Senast ändrad: maj 18, 2006, 20:29:56 av EDLUND »

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #533 skrivet: maj 19, 2006, 19:59:47 »
Gott mos performance, känn glädjen över räsern som håller på att växa fram och lägg den glädjen i det sista av jobbet som är kvar!

Keep on building!  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #534 skrivet: maj 21, 2006, 22:59:22 »
Bågen togs lös igen, kapades om och sattes fast igen efter problem med körställningen. Nu ska det nog funka, förstår inte hur det en gång i tiden har fått plats ett baksäte i den här bilen, är ju sjukt tajt!  ???
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #535 skrivet: maj 21, 2006, 23:00:35 »
Skenorna från originalstolarna är omkapade så dom passar dom nya stolarna, original stolsinfästning är sänkt 50mm för bättre frigång mellan hjälm och tak. Och naturligtvis för att få rejsigare körställning  8)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #536 skrivet: maj 21, 2006, 23:01:11 »
Tanken är att efter ytterligare ett par timmars kärlek ska det här vara dom nya hjulhusen. Om dom ska lackas? Självklart inte!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #537 skrivet: maj 21, 2006, 23:02:19 »
Jodå, verkar funka att dricka öl i "baksätet"  ;D

Smart som jag var så hade jag chansat på att gasen till svetsen skulle räcka över helgen. Naturligtvis gjorde den inte det så det blev inte så mycket mer gjort...
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #538 skrivet: maj 21, 2006, 23:21:30 »
Appropå ingenting, är det bara en myt att Walbros soppapumpar inte tål etanol lika bra som Bosch?
Sitter nämnligen och spanar efter en fuelcell för tillfället då jag inte har ork att fortsätta jävlas med min egenkonstruerade "moj" och då kommer jag förmodligen att behöva en annan pump än 040 pumpen jag köpte i vintras.
Förare TEAM EGON RACING

Paq

• 300power orakel
  • röd=sport
    • Visa profil
« Svar #539 skrivet: maj 22, 2006, 11:26:52 »
ricktigt läckra hjul hus de börjar likna en ricktig räser nu...

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #540 skrivet: maj 22, 2006, 20:34:02 »
Kom på att det är gjort lite mer som jag glömt nämna.

Eftersom den nya wastegaten läckte rätt så ordentligt har jag plockat isär den, slipat bort färg från packningsytor, shimsat om ventilen och slutligen slipat in ventilen med vanligt ventilslippasta. Blev betydligt bättre, men inte helt tätt, tror inte jag orkar pyssla vidare nå mer med den så det får nog duga nu.

Fälgarna bak stöp i bromsoken nu istället, så både bromsok och svetsfogarna på fälgarna fick sig en omgång med rondellen. Går i princip fritt nu, resten nöter till sig  ;) Blir ytterligare en balansering av dom nångång när jag får tråkigt på jobbet.

Var förbi hos Edlunds mor och far efter jobbet idag och hämtade en uppsättning 3" avgasflänsar som ska användas som fläns mellan turbo och downpipe då det inte sitter någon fläns standard på turbon. Dom stämmer inte riktigt till 100% då dom egentligen är headersflänsar, bl.a. ser det ut att kunna bli lite skumt att försöka bulta ihop turbo och downpipe.
Tanken är att en fläns ska MIG lödas imorgon av en plåtslagare på jobbet och så får jag försöka svetsa dit någon sorts pinnbultar nån kväll när jag har ork.

Jag ska byta min 040 pump mot en kompis Walbro pump för slangmontering nån dag framöver, det är en aning snällare pump än den jag har men jag håller tummarna för att den ska flöda tillräckligt ändå. Har mailat på ett par olika fuelcells också, får se om någon finns kvar än och om det blir affär.

Hoppas hinna ringa en lokal kille om en uppsättning nya DOT-slicks imorgon också.

Det är för få timmar på ett dygn och det är för få dygn tills det blir sommar på allvar...
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #541 skrivet: maj 23, 2006, 20:12:21 »
Kom på att det är gjort lite mer som jag glömt nämna.

Eftersom den nya wastegaten läckte rätt så ordentligt har jag plockat isär den, slipat bort färg från packningsytor, shimsat om ventilen och slutligen slipat in ventilen med vanligt ventilslippasta. Blev betydligt bättre, men inte helt tätt, tror inte jag orkar pyssla vidare nå mer med den så det får nog duga nu.

Fälgarna bak stöp i bromsoken nu istället, så både bromsok och svetsfogarna på fälgarna fick sig en omgång med rondellen. Går i princip fritt nu, resten nöter till sig  ;) Blir ytterligare en balansering av dom nångång när jag får tråkigt på jobbet.

Var förbi hos Edlunds mor och far efter jobbet idag och hämtade en uppsättning 3" avgasflänsar som ska användas som fläns mellan turbo och downpipe då det inte sitter någon fläns standard på turbon. Dom stämmer inte riktigt till 100% då dom egentligen är headersflänsar, bl.a. ser det ut att kunna bli lite skumt att försöka bulta ihop turbo och downpipe.
Tanken är att en fläns ska MIG lödas imorgon av en plåtslagare på jobbet och så får jag försöka svetsa dit någon sorts pinnbultar nån kväll när jag har ork.

Jag ska byta min 040 pump mot en kompis Walbro pump för slangmontering nån dag framöver, det är en aning snällare pump än den jag har men jag håller tummarna för att den ska flöda tillräckligt ändå. Har mailat på ett par olika fuelcells också, får se om någon finns kvar än och om det blir affär.

Hoppas hinna ringa en lokal kille om en uppsättning nya DOT-slicks imorgon också.

Det är för få timmar på ett dygn och det är för få dygn tills det blir sommar på allvar...

Bara att jobba på!!!!!!!  142 anmälda till piteå nu! du måste va en av dom som kör, annars kommer ja att peta på dig me en pinne tills du gråter! :-*

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #542 skrivet: maj 23, 2006, 22:36:44 »
Minns inte när jag var såhär förbannad sist.
Avgasflänsen på turbon skulle svetsas idag och då upptäcktes det att det är gängpaj i kompressoruhuset på en av bultarna där. Ingen fara tyckte jag, det är ju begagnat så lite skit får man ta. Plockade lös kompressorhuset och stod och funderade på om jag skulle gänga upp det till M7 eller vara seriös och lägga in en M6 lösgänga.
Plötsligt ser jag att nånting ser skumt ut på turbon och jajjemen, axeln som borde sticka ut genom kompressorhjulet är borta, numera ligger det på bänken. Plockar upp den och börjar kolla, då ser jag att den förbannade idioten som jag köpte turbon av har dragit av axeln, lagt en klick kemisk metall på brottytorna och tryckt ihop skiten igen.
Vet att jag ska ha telefonnumret till det satans rikspuckot nånstans i ett PM, på något forum. Hoppas jag hittar det, då ska det jävla moppefuckot få veta att han lever...  >:(

Fortkörningsböter och inköp av ny turbo var inte direkt inplanerade i byggbudgeten som redan innan hade krympt alldeles för mycket.
Vetifan hur det ska gå nu, men det ser väldigt svårt ut att hinna till EDPS Piteå i dagsläget.
Förare TEAM EGON RACING

flinty

• Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
« Svar #543 skrivet: maj 23, 2006, 23:25:03 »
Nej men fy fan i helvete,,, gaah,, va förbannad man blir på sånt jävla sätt.  >:(
Nu lider jag verkligen med dig,,,,  :'(
Jag är inte klok,, men varför va´ det när man har mer kul helvrickad,,!

Haak

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 907
    • Visa profil
« Svar #544 skrivet: maj 23, 2006, 23:43:55 »
makan til idiot :o
Ikke la han slippe med det der.....

EDLUND

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #545 skrivet: maj 24, 2006, 18:36:32 »
Minns inte när jag var såhär förbannad sist.
Avgasflänsen på turbon skulle svetsas idag och då upptäcktes det att det är gängpaj i kompressoruhuset på en av bultarna där. Ingen fara tyckte jag, det är ju begagnat så lite skit får man ta. Plockade lös kompressorhuset och stod och funderade på om jag skulle gänga upp det till M7 eller vara seriös och lägga in en M6 lösgänga.
Plötsligt ser jag att nånting ser skumt ut på turbon och jajjemen, axeln som borde sticka ut genom kompressorhjulet är borta, numera ligger det på bänken. Plockar upp den och börjar kolla, då ser jag att den förbannade idioten som jag köpte turbon av har dragit av axeln, lagt en klick kemisk metall på brottytorna och tryckt ihop skiten igen.
Vet att jag ska ha telefonnumret till det satans rikspuckot nånstans i ett PM, på något forum. Hoppas jag hittar det, då ska det jävla moppefuckot få veta att han lever...  >:(

Fortkörningsböter och inköp av ny turbo var inte direkt inplanerade i byggbudgeten som redan innan hade krympt alldeles för mycket.
Vetifan hur det ska gå nu, men det ser väldigt svårt ut att hinna till EDPS Piteå i dagsläget.

låter ju skit!   Ja äger ett stort fälgkors, tänkte bara säga de. du kan få låna de av mig om du ska dra åt nå hjulmuttrar eller nåt ::)

Mefistofeles

• Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2845
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
« Svar #546 skrivet: maj 24, 2006, 18:53:31 »
Om det blir några problem med att kräva pengarna tillbaka så får du lägga ut hans tel nr här! Sen får vi se hur klubben kan lösa detta.

Han ska få veta att han lever   >:(
« Senast ändrad: maj 24, 2006, 18:53:53 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Brainded

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
« Svar #547 skrivet: maj 24, 2006, 23:37:19 »

Smart som jag var så hade jag chansat på att gasen till svetsen skulle räcka över helgen. Naturligtvis gjorde den inte det så det blev inte så mycket mer gjort...

The mean partymachine?

/Anders
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

hasse66

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 573
  • livet börjar vid 120
    • Visa profil
« Svar #548 skrivet: maj 25, 2006, 10:54:48 »
Rörbockningsverktyget som egentligen borde heta rörveckningsverktyg. Men vem vet, i händerna på folk som gjort sånt här innan kanske det funkar riktigt bra.

hehe du har mkt att göra ser jag men du kan få nöjet att göra huvud bågen åt mej om du orkar vill säga du har ju utrustningen nu hehe!! nåja om den blir bra din båge så säg till hur du gjorde...har inte tid att vänta mer på guss han har inget mtr kvar hemma  ....typiskt!!!
kör du tät konfiguration mot karossen???? eller lös??
360 turbo forever

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #549 skrivet: maj 25, 2006, 16:57:45 »
Om det blir några problem med att kräva pengarna tillbaka så får du lägga ut hans tel nr här! Sen får vi se hur klubben kan lösa detta.

Han ska få veta att han lever   >:(

Låter bra det, jag har hittat namn, adress och telefonnummer till han nu iaf, ska bara låta den värsta förkylningen jag dragit på mig gå över så jag kan göra mig förstådd över telefon, sen ringer jag han.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #550 skrivet: maj 25, 2006, 16:58:59 »

The mean partymachine?

/Anders

Ajjemen, får ta och slänga in nån stjärtlapp av nåt slag och låtsas att det är baksäte, ryggstöd finns ju redan (hjulhusen)  8)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #551 skrivet: maj 25, 2006, 17:05:00 »
Rörbockningsverktyget som egentligen borde heta rörveckningsverktyg. Men vem vet, i händerna på folk som gjort sånt här innan kanske det funkar riktigt bra.

hehe du har mkt att göra ser jag men du kan få nöjet att göra huvud bågen åt mej om du orkar vill säga du har ju utrustningen nu hehe!! nåja om den blir bra din båge så säg till hur du gjorde...har inte tid att vänta mer på guss han har inget mtr kvar hemma  ....typiskt!!!
kör du tät konfiguration mot karossen???? eller lös??

Nja du, tyvärr så är jag alldeles för dålig på att bocka rör för att jag ska kunna sova gott på nätterna om jag säljer en båge. Det enda tipsen jag kan ge är att se till att halvmånen är riktigt tajt, det ska verkligen inte vara nåt spel alls mot röret, jag silvertejpade min på sidorna och det hjälpte lite grann, sen gäller det bara att bocka lite och flytta ofta.  En sån där bockningsmaskin är inte särskilt dyr, finns bl.a. på www.verktygsboden.se

Tät eller lös konfiguration? Menar du om plattorna är bultade eller svetsade i karossen? Tanken var att dom skulle bultas, men jag har infästningen till stegarna på undersidan golvet/balkarna där så jag svetsar den istället.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #552 skrivet: maj 27, 2006, 06:37:31 »
Supa först, skurva sen... Kommer att ångra det när vi vaknar om ett par dagar...

http://rapidshare.de/files/21489417/360RS_MK2_26_maj_2006_005.avi.html

http://rapidshare.de/files/21489692/360RS_MK2_26_maj_2006_006.avi.html

Nille tar en kort siesta i reservhjulsbaljan, dagens ungdom tål inte hemkört!  ;)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #553 skrivet: maj 27, 2006, 06:38:37 »
Blev visst en bild på Edlund huvudfoting också, trevligt med klotter på diverse suspekta platser i bilen.  :)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #554 skrivet: maj 27, 2006, 06:39:08 »
Det har gått frammåt med bågen, så här ser det ut bakifrån nu.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #555 skrivet: maj 27, 2006, 06:39:29 »
Bågen sett genom höger bakdörr.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #556 skrivet: maj 27, 2006, 06:40:35 »
Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med den här bilden, kan ju vara så att jag är för trött för att kunna tänka klart. Klockan är ju "bara" 20 i 7 nu, ska bli skönt att ta en dusch, käka lite och sova!
Förare TEAM EGON RACING

GustavE

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
« Svar #557 skrivet: maj 27, 2006, 17:21:29 »
Haaha! du e ju helskön preformance(och resten av öldrickarna) vilket jävla bygge! e impad som faan!
Lycklig igen i min 360gl sedan

Performance

• 300power orakel
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
« Svar #558 skrivet: maj 27, 2006, 17:56:29 »
Haaha! du e ju helskön preformance(och resten av öldrickarna) vilket jävla bygge! e impad som faan!

Tackar, vi gör så gott vi kan  8)

Kvällsackord (eller tills vi blir less) på coil-over upphängningen. Sen blir det fest. Igen  ;D
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #559 skrivet: maj 28, 2006, 15:29:16 »

Tackar, vi gör så gott vi kan  8)

Kvällsackord (eller tills vi blir less) på coil-over upphängningen. Sen blir det fest. Igen  ;D

Å fest blev de! jävla synd att de blev punka på damtrallan när vi skulle in på stan å ragga brudar. ä ju så mycke lättare att få tjejer när man har båge 8)