Mina bröder och systrar: Jag har svikit er

Snabbast i Ö-vik gick av stapeln igår natt och naturligtvis var 300Power Club representerad av er turbogalning från norr.

Var rätt så få bilar (10st) som ställde upp och kämpade om den åtråvärda t-shirten med texten "snabbast i stan".
Började kvällen med att göra en liten häxbryggd av E85 och 98 oktan och sänka lufttrycket i bakdäcken. Gjorde en provstart, bra fäste! Men totalt sumpad växling till tvåan... Var kanske lite nervös... Hade inte tid att testa igen utan åkte ut till samlingen.
I min första repa lottades jag mot en 200SX S14 som lät rätt elak, jahapp, tänkte jag och ställde in mig på att få göra kväll tidigt. Missade starten båda två men fästet var bra för mig och växlingarna satt som en smäck! Vinst till mig!
Blev dags för semifinal och jag skulle köra mot en turbokonverterad BMW.
Blev tvungen att köra genom burn-out vattnet för att ta mig till line-in så jag blev tvungen att värma bort det värsta vattnet. Ni vet väl alla vad som händer om man värmer vanliga gatdäck? Jo, dom blir halare än såpa...
Jag är visserligen rätt så partisk men jag är totalt övertygad om att startern tabbade sig här, vi blev aldrig invinkade till stage och vi fick aldrig klartecken från startern heller. Rätt vad det var så slocknade ficklampan och BMW:n stack, självklart klev jag också iväg då, men det var i senaste laget. Särskilt med vilt spinnande bakdäck...
I finalen åkte samma BMW ifrån en Camaro så det gör att det känns lite bättre i alla fall, det är ju ingen skam att få stryk av nån som är snabbare...
Publiken hade tydligen uppskattat mitt lilla bygge och det är ju alltid roligt men det smärtar att jag sumpade båda starterna så fruktansvärt...
Men nästa sommar, då har jag ställt in siktet på en viss t-shirt