Kom på att det är gjort lite mer som jag glömt nämna.
Eftersom den nya wastegaten läckte rätt så ordentligt har jag plockat isär den, slipat bort färg från packningsytor, shimsat om ventilen och slutligen slipat in ventilen med vanligt ventilslippasta. Blev betydligt bättre, men inte helt tätt, tror inte jag orkar pyssla vidare nå mer med den så det får nog duga nu.
Fälgarna bak stöp i bromsoken nu istället, så både bromsok och svetsfogarna på fälgarna fick sig en omgång med rondellen. Går i princip fritt nu, resten nöter till sig

Blir ytterligare en balansering av dom nångång när jag får tråkigt på jobbet.
Var förbi hos Edlunds mor och far efter jobbet idag och hämtade en uppsättning 3" avgasflänsar som ska användas som fläns mellan turbo och downpipe då det inte sitter någon fläns standard på turbon. Dom stämmer inte riktigt till 100% då dom egentligen är headersflänsar, bl.a. ser det ut att kunna bli lite skumt att försöka bulta ihop turbo och downpipe.
Tanken är att en fläns ska MIG lödas imorgon av en plåtslagare på jobbet och så får jag försöka svetsa dit någon sorts pinnbultar nån kväll när jag har ork.
Jag ska byta min 040 pump mot en kompis Walbro pump för slangmontering nån dag framöver, det är en aning snällare pump än den jag har men jag håller tummarna för att den ska flöda tillräckligt ändå. Har mailat på ett par olika fuelcells också, får se om någon finns kvar än och om det blir affär.
Hoppas hinna ringa en lokal kille om en uppsättning nya DOT-slicks imorgon också.
Det är för få timmar på ett dygn och det är för få dygn tills det blir sommar på allvar...