En liten uppdatering:
*Original Block B230F Renoverat, Topp 531 portad, planad, dubblaventilfjädrar, H-Kam
*Ventilspel 0.4mm, komptryck ca 9.5kg på alla cylindrar, kaminställning 4:ans insug öppen 2.4mm vid Ö.D.
*Insprut original från 360 med ställbar BTR och bredbandslambda.
*Monterade på B230A tändning och det gav samma symptom som Renix.
Innan motorbytet gick bilen kanon med H-kammen, men nu är det exakt samma fennomen som med KG8-Kammen.
Detta innebär att det ej är fel på kam eller tändningen.
Börjar tro det är något med elhärvan, soppan, vaccum eller nåt.
När man försöker starta bilen kan den hoppa igång men svarar inte på gasen hålls bara i liv några sekunder sen dör.
Har dubbelt av allt så får börja byta och se om jag hittar felet men om någon har en aning så är det ju bra.
Saker att testa: TPS, Box, LMM, Spridare, Luftslid, Div givare i blocket.
Ska även byta tändstift igen för att vara helt säker på att dom är ok.
Finns det möjlighet att sätta några kablar till insuget fel? Nu var ju allt uppmärkt men den mänskliga faktorn finns ju jämt.