Efter en sista dags mekande är allting (nästan) på plats och efter lite mixtrande med tändningen så startade den och gick inte riktigt som en klocka. Däremot så blev den att gå skapligt efter lite grovinställningar och sedan var det dags för att fara ut och provköra och börja mappa lite.
Min trogne medhjälpare satt och filade på bränslemappen när vi var ute och for, den gick faktiskt bättre med en bränslemapp för en Nissan med turbo än original jetronic...
Efter en hel del åkande fram och tillbaka fick vi till en bra bränslemapp och fortsatte med att ställa tändningen. Det är faktiskt oerhört smidigt att ställa tändningen via dator

Det problem som vi har efter kring en timmes körande är att tomgången är för hög, närmare 1800 varv. Får kolla upp det efter helgen då jag ska fara bort under morgondagen...
Frej: Tändmodulen hetter 139 på slutet om jag inte missminner mig helt. Jag har en Ford TPS jag också. Luftfilter är bytt så nu går det bara en böj ifrån insuget, en rörstump med tempgivaren och sedan luftfilter.
Tog nån bild från mappningen med mobilkamera men har inget på själva installationen som är högst temporär vad gäller kabeldragning och liknande men det får fixas efter helgen då jag hunnit lugna ner mig lite

Sammanfattningsvis kan jag säga att bilen blev att gå betydligt bättre, den tvekan och ojämna gång som den drabbats av vid vissa varvtal tidigare är helt borta samtidigt som den har hittat ett antal bortsprunga hästar över hela registret.