Tjo!
Nu har det äntligen fallit ett par cm snö på vägarna och det har blivit mycket sladdvänligt. Jag fick med oerhört dåligt vinterdäck när jag köpte bilen upptäckte jag idag när jag skiftade, det var 2 olika sorter, det sämre paret (som jag satt bak) är det i princip inte en dubb kvar på

Det vart lite sura miner ifrån mina medtraffikanter när jag skulle ta mig till GDS-hallen på sommardäcken, det blir fjantigt halt vid korsningar där alla bromsar och accelererar...
En sak jag funderar på är hur era bilar beter sig när det blir lite halkigt, spinner de loss på båda när ni far iväg? Jag testade lite och det verkar som om det var höger bak som gärna ville snurra ensamt när jag skulle iväg enligt min observatör. När man sen kör i lite kurvor så känns det som om den bara släpper på ena hjulet men jag är inte helt säker, jag har aldrig kört bakhjulsdrivet under någon längre period förr så det är lite nytt. Hur beter sig era bilar? Om ni nu har hunnit få något lagom före att vara ute och leka i vill säga