Vill du snålställa, så montera megasquirt bränsleinsprutning.
Sparar snabbt in det du investerat. Har redan sparat in investeringen på min 340DL med 2,5L 16v panna. Går snålare än 2,0L sprutamaskin, fast ja gasar o inte kör särskilt ekonomiskt.
Annors vet jag inte hur man snålställer en B14, hade själv en sån i min, och det skiljde inte nästan något på bränsleåtgången oberoende av "co" skruvens ställning.
Såhär ställde jag min:
Kör motorn varm, och ställ tomgången till runt 900-1000rpm, sedan börjar du skruva inåt "co" skruven, tills motorn börjar gå sämre, sen skruvar du ut runt ½ varv.
Vid långsam motorbromsning i en lagom nedförsbacke runt 2000rpm, så får bilen inte knycka, då skruva ut co-skruven 1/4 varv. Om det däremot smäller i avgasröret, skruva in 1/4 varv.
Kolla tändstiftens färg efter lite körning, bör vara kaffebruna. Om de är vita/grå, skruva ut ½ varv. Om de är svarta, skruva in ½ varv.