OBS M45/46/47 passar inte. Inte M90 från 940 heller.
För att rakställa en 5cyl motor så måste man ta M90 växellådan från 960 (alu sexorna), du behöver även ett tråg från en alusexa som du kortar (kapar av en del i mitten och svetsar ihop igen). Motorfästen tar du från 960 (om den ska ner i en 9/740, ska du ha den i 360 så får du bygga egna.
Koppling mm är bolton.
Mycket stort jobb, större än man tror då det rullar så många som det gör...
Mitt tips blir nog att slopa den idéen (även fast det är tråkigt) och trimma på B230 istället alt. köpa en 850 och trimma men då ha FWD. Det är inte billigare att trima 5orna speciellt inte om man ska ha ner dom i en annan bil. Tror det blir billigare för dig att stoppa i en sexa istället. Välj då 2,5 liters sexan om du ska köra turbo, den har samma cyldiameter som 5orna så turbokolvarna passar direkt. Sen så ska du ha 3.0 liters veven och kamaxlarna. Med det motorreseptet så har du 2,9liter turbomotor. Stakar kan du ta från T5 eller köpa från parner beroende på hur mycket effet du ska ha.
Edit. 960 med manuell låda är inte så vanliga, va bara 2.5 motorn som man kunde få med manuell låda.