Måste beklaga mig lite. Har inte varit så aktiv i forumet på några veckor pga vissa omständigheter. Både bra och dåliga måste jag inlägga.
Börjar med de tråkiga som tynger mig otroligt mycket just nu. Fick reda på att min mor 58 år var till läkaren efter smärtor i magen. Läkaren trodde det var träningsverk eftersom min mor har jobbat mycket i rabbaterna och skicka hem henne med några alvedon. Men smärtan försvann inte trots smärtstillande och vila. Nytt besök och denna gång misstänkte läkaren att det var gallsten. Vid ultraljudet såg dom ingen gallsten utan en stor tumör.
Min mor hade en liten tumör i bukspottkörteln som sedan har spridit sig till levern och det är så pass mycket metastaser att det inte går att operera.
Hon har jobbat i 20 år på en paliativavdelning på ett sjukhus och har nu fått sluta pga av sin obotliga cancer. Hon kommer möjligtvis själv bli inlagd på samma avdelning som hon har jobbat innom en snar framtid. Livet är bra ironiskt ibland.
Läkarna tror hon kanske har ett år kvar i livet beroende på hur de kan bromsa tillväxten.
Nu är det bara en lång väntan.
Nu till den glada nyheten!Jag ska bli pappa!!! Veckorna mellan Juni-Juli kommer en knatte.
Vetskapen om ett "nytt liv" gör att man klarar av sorgen och ångesten för min mor.
Kommer vara lite upptagen med min familj framöver hoppas ni klarar er ett tag själva