Författare Ämne: 360 GL -88  (läst 49230 gånger)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 GL -88
« Svar #80 skrivet: oktober 06, 2007, 16:21:35 »
hehe nästan så du får fixa snabbfäste till givarn.. om man vill ha lågtrycksturbo/fullturbo ;)
Hehe.. Ja man skulle kunna bygga in det i kupên.. Fast så som jag kör e det lika bra med fulltryck direkt.. ;)

Nej du skulle ha programmerbar tändning så att du kan ha både och hela tiden! Eller växla med en brytare i kupeen om man tycker det är ballt  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #81 skrivet: oktober 07, 2007, 11:17:43 »
Ja.

Jag skall börja o spara ihop till MS hade jag tänkt.. Tror inte man kan plocka ut speciellt mycket mer utan att det börjar gå sönder om man inte har koll på div saker i motorn o runt motorn.. :)

Forutom om man skickar på en Intercooler som är pågång med jue.. Fast efter det så o säga kommer man nog inte längre utan stora mods.

Mvh.

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #82 skrivet: oktober 12, 2007, 20:50:33 »
Hejsan.

Får ta o uppdatera lite.

Det som har gjorts den senaste tiden är spacklat o slipat o grundmålat.. :)

Har även tagit mig själv i kragen o byggt en ny downpipe från turbon till katten... Den som satt där var inte riktigt bra.

Måste säga att man märker att motorn andas mycket bättre nu på något sätt.. Turbon e mycket snabbare i spoolup och den är märkbart rappare och möjligtvis nån hästkraft mer.

Har även tagit och ställt lite till på Lmm.. Nu går den som en dröm.. Billigt när man kör ordentligt.. O mindre billigt när man leker.. ;) Precis som det skall vara.

Har även fått oehört mycket hjälp av mina bröder med allt möjligt men mest med framkofångaren som håller på att plastas och glasfibras.

Skall ta bilder imorgon.. :)

Tur man har den stora baslådan bak i bagagen annars hade det varit ÄNNU lättare o få den att gå på bredden.. ;)

Mvh.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 GL -88
« Svar #83 skrivet: oktober 12, 2007, 20:57:17 »
Låter som du har läget under kontroll, härligt!

Och skönt att snuten inte tittade under huven när de stoppade dig  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #84 skrivet: oktober 13, 2007, 12:55:24 »
Här kommer en lite otydlig bild som visar hur fronten kommer se ut typ sen när den är klart. :)



Det är dock långt ifrån klart. Skall ta fler bilder nu när jag kommer ner till garaget.

Mvh.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 GL -88
« Svar #85 skrivet: oktober 13, 2007, 15:56:14 »
Det är dock långt ifrån klart. Skall ta fler bilder nu när jag kommer ner till garaget.

Jasså, jag trodde den skulle vara lurvig!?  ???

Hehe nej men den ser grym ut, har du och dina bröder jobbat med glasfiber innan?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #86 skrivet: oktober 14, 2007, 19:37:28 »
Ärligt talat.. Nej. Inte direkt några större saker eller seriösare..

Detta är första gången vi ger oss på något stort. Så jag köpte en rulle glasfiber, plast, härdare, aceton, en hel del penslar och handskar..

Kom dock på att arbetet blir bra mycket bättre o snabbare med en riktig alu.roller. Finns på biltema för en billig peng. :)

Sen har jag hittat en skum sak på bilen..

Kör jag med enbart e85 så får jag nästan 1bar i ladd.. O den går som inihelvete.. Kör jag med bensin iblandat så får jag inte mer än 0.75-0.8 o ett hyffsat ös.. Detta är med samma inställningar som med etanol.. Det enda som man märker skillnad på är kallstart och på tomgången.. Den är smått bättre med bensin.. Men överlag är bensin dåligt.. ;)

Luktar illa gör det med. Var tvungen o tanka lite bensin istället för det finns inte här jag är just nu. O all soppan var slut utan att jag tänkte på det. Önskar det fanns en etanolmack i varje by.. :)

Well det var lite tankar o känslor från mig idag.. :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 GL -88
« Svar #87 skrivet: oktober 14, 2007, 20:06:31 »
Hmm vem kan förklara laddtryckskillnaden mellan bränslena?

Effektskillnaden kommer väl nästan enbart av det högre laddtrycket med etanol.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kullke

  • Betalande Medlem
  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2128
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #88 skrivet: oktober 14, 2007, 20:17:34 »
Hmm vem kan förklara laddtryckskillnaden mellan bränslena?

Effektskillnaden kommer väl nästan enbart av det högre laddtrycket med etanol.

Den går kanske för fett med bensin = lägre avgastemperatur = mindre avgasvolym till turbon = mindre laddtryck.

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #89 skrivet: oktober 15, 2007, 10:55:11 »
Ja det måste vara något sånt.. Fast den går inte jättefett på bensin.. Men.. Å andra sidan.. Den är inställt på typ 30% mer etanol än bensin.. Så det blir 30% för fett på bensin.

Tankade i 200kr e85 idag igen o nu går bilen som vanligt igen..

Det är lite konstigt faktiskt.. Men måste vara att det som kullke säger.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #90 skrivet: oktober 15, 2007, 20:18:50 »
jag gillar ditt bygge det är välldigt inspirationsgivande :D

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #91 skrivet: oktober 16, 2007, 19:14:36 »
jag gillar ditt bygge det är välldigt inspirationsgivande :D

Tusen tack.. :)

Skall testa om det går att infoga bilder från en site..


« Senast ändrad: oktober 16, 2007, 21:21:05 av patrikthedon »

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 GL -88
« Svar #92 skrivet: oktober 16, 2007, 23:40:31 »
hellu..
du ja kom o tänkta på en sak, jag har ju lite små probs med att min går som en potta skit innan den blir varm.. har du några sånna tendenser???

Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #93 skrivet: oktober 17, 2007, 09:26:18 »
Nej.

Den går väl så där.. Allså inte dåligt direkt men inte jättebra.. Fast efter typ.. Ett par minuter går bilen bra igen o sålänge man håller lite på gasen så den ligger jämt så blir det bra. Sen när den kommer upp i temp går den jättebra. Fast den ryker fruktansvärt när man får den till o dumpa.. :)

Troligtvis för att den feta på som fan precis då..





Så. Nu har jag ordnat lite bilder. :)

Där ser man lite smått o gott, skall lära mig lite mer om hur man gör med forum. Ganska så nytt för mig detta o foruma.. ;)

Hoppas ni ser lite intressanta saker på bilderna.

Mvh.
« Senast ändrad: oktober 17, 2007, 09:49:16 av patrikthedon »

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #94 skrivet: oktober 21, 2007, 08:53:49 »
Först måste jag börja med att skriva att jag INTE är för fortkörning och andra olagliga saker som man kan göra.

Igår var jag ute och körde lite o hade tänkt att köra till Hgb o se om det hände något där.

Först körde jag hemifrån och till mina bröder och skulle hämta dom. Väl där så fixade jag lite med kallstartsventilen i hopp om att det är den som drygar sig o gör att bilen drar mycket bensin vid normalkörning för att termostaten verkar kass för motorn blir aldrig riktigt varm. Så den skall bytas.

Vidare så körde vi vid 21:15 typ mot Lund, tänkte att vi kör därigenom först o sen kollar läget där.

Började fint och sen vid 21:30 besluta vi oss för att vända för alla var trötta så vi körde tillbax o handlade lite mat på pizzerian istället o så körde jag o lämnade dom och skulle köra hem.

För o komma därifrån o hem så kör man enklast på småväg och sen ut på en större mot Tomelilla.

När jag skulle ut på den större vägen så kommer det 3 bilar i "färdriktningen" så o säga o jag väntade på den första bilen för där var en ganska stor lucka till dom andra 2. Så när den kört förbi så öser jag på. Ut på bredställ o skrikande däck o rök o allt som hör till.. :)

Kör ikapp den bilen framför som ligger på 125 ungefär.. Detta är en nittioväg. O bilarna bakom kommer inte ikapp direkt fort. Ligger bakom den första bilen ett litet tag tills jag ser att det är fritt.. Då gasar jag på lite bara på 5:an o kommer upp i en 135-140 ungefär o kör om.. Släpper sedan på gasen igen ner till 125-130 typ.. O detta är "vanlig" hastighet på denna vägen så o säga.

Efter ett par sekunder ser jag den andra bilen komma lite närmare för att tillslut köra enda uppe i röven på mig. O rätt vad det är så skall den köra om på en stor raksträcka o jag öser ner bilen i 4:an o full gas o får ganska bra skjut på bilen o bilen som skall köra om hinner inte med utan blir ifrånkörd. Vid 180 växlar jag i 5:an och fortsätter gasa o ser bilen bakom försvinna längre o längre bort..

O kollar tillsist på mätaren och då är den över 200 och just då får jag ett meddelande på mobilen OCH BLÅLJUS! från bilen som jag kört ifrån. Shit, Fåååk. och tusen andra tankar går igenom skallen när jag beslutar mig för att släppa gasen och stanna ju.. Stannar vid kanten o stänger av bilen. Vevar ner rutan och ser poliserna komma på vars en sida bilen i bakspeglarna.. Med dragna pistoler! Detta är sjukt. I vår lilla by.. Eller utanför iaf..

Så skriker dom om att dom vill se händerna. Så ut igenom fönstert. O ha dom på taket. Gör som jag blir tillsagd.

Såhär var ungefär vad som sades. Kommer inte ihåg exakt pga min lilla "rädsla" efter vad jag gjort.

P=Polis.
J=Jag.

P: FAN! VAD DU KÖR, VAR HAR DU STULIT BILEN!?
J: Jag har inte stulit den, Det är min bil.
P: HÅLL HÄNDERNA KVAR!

(Under denna tiden går den andra polisen på passagerarsidan in i sin bil igen o kör troligtvis någon upplysning på bilen för han kommer tillbax sen till den andra som fortfarande står med pistol o lampa i högsta hugg)

P till P: Den är grön. Det är xxxxxx som äger den.

(P lugnar nu ner sig när dom vet vem som är ägare och att den inte är stulen och tar undan pistol. O kommer fram till rutan istället)

P: Ta ner händerna, Fram med körkortet.
J: Okej. (Tar fram körkortet)
P: Är detta ett utryckningsfordon?
J: Nej. Det är det inte.
P: O Varför körde du i 140 då?
J: Jag tänkte inte på det. Körde om bilen framför och så blev det som det blev. (Visste att jag kört ännu snabbare men tänkte jag är inte i någon position att bråka direkt)

P: E det du som bor xxxxxx o xxxxxx?
J: Ja?
P: Jag misstänkte det.
J: Vadådå?
P: Jag tänker inte rapportera detta. Men jag föreslår att du INTE gör om detta eller tar en lott, För all din tur har blivit förbrukad. Jag vet inte hur o jag tänker inte ens försöka förstå. Men du drog ifrån våran polisbil. Vår mätare i bilen visade en hastighet på 218km/h.
J: Okej.

(Polisen ger tillbax körkort och börjar gå iväg, Vänder sig om)

P: Ursäkta? Vad sa du?
J: Tack? (Hade inte sagt något utan misstänkte då att han ville ha ett tag som inte rapporterade mig)
P: Kör ordentligt i fortsättningen.
J: Det skall jag göra. Tack än en gång.

P hoppar in i bilen o kör iväg. Jag stannar kvar en stund o tänker efter vad fan jag gjort egentligen o hur äckligt nära jag var på att bli inburad.. O vad fan tänkte jag med? Borde jag inte förstått att det var en P bil som låg efter mig? O bara saktat ner lite istället till kanske 120 istället för o gasa på ännu mer.

Kör LAGLIGT hem och ställer bilen. Kommer hem o går o lägger mig på soffan o inser vad som egentligen hänt. Och förstår vad som kunde hänt mig igårkväll.

Än en gång. Tack.

peter schmidt

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #95 skrivet: oktober 21, 2007, 09:10:22 »
Snacka om tur :D Men det bästa av allt var att du körde ifrån deras special
trimmade snut bil ;D 8)
Åk nu och köp en trisslott...du kommer säkert att vinna med din tur ;)
"don't buy it if you can build it!"

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #96 skrivet: oktober 21, 2007, 10:56:47 »
oj oj oj :o
fy fan vilken röta du har!
det är verkligen kul å läsa det du har skrivit,
du får nog en framtid som författarenågon gång i livet ;)

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #97 skrivet: oktober 21, 2007, 12:43:26 »
Haha.. Vilken jäkla tur  ;D

Riktigt spännande läsning  :)

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: 360 GL -88
« Svar #98 skrivet: oktober 21, 2007, 12:46:47 »
jisses pojk!.. tur ska man ha!
lyckades med nästan samma sak, då jag körde ifrån en snutbil på strippen.. utan att veta att det var en polis... 190 på 50 släpte han oxå....

gå o köp en lott nu ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Paq

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1138
  • röd=sport
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #99 skrivet: oktober 21, 2007, 12:50:16 »
vilken jävla tur.....snälla poliser oxså..
röda bilar går fortast de är vetenskapligt bevisat...

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #100 skrivet: oktober 21, 2007, 13:49:58 »
Som ni säger..

Oehört snälla poliser.. Har lärt mig att inte försöka dra ifrån någon bil när det är mörkt iaf o bilen kommer bakifrån o man inte ser riktigt.. ;)

Skall ner o ta en lott.. :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 GL -88
« Svar #101 skrivet: oktober 22, 2007, 20:16:00 »
Herregud, spännande det där!

Kan inte låta bli att undra varför du fick gå fri? Verkar som du har nån vän inom polisen eller nåt så de andra poliserna nte vågar sätta dit dig?  ;)

Tur eller inte, du har ju lärt dig nåt i allafall. Själv är jag rädd att det ska vara civilare så fort nån ligger bakom och hänger på. "rejsar" bara med säkra kort som BMW:s, gamla volvos heller jättestylade bilar som man vet säkert inte är nån polisbil.

Blev det nån lott? Och ännu heller nån vinst?` :)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

GustavE

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 804
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #102 skrivet: oktober 22, 2007, 23:36:34 »
Det är ju inte säkert att dom han klocka dig 3 ggr som dom ska... men det var en j-vl- tur :o

jag har snut skräck jämt och denna historia fick jag riktigt ont i magen av.
grattis
Lycklig igen i min 360gl sedan

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #103 skrivet: oktober 23, 2007, 08:59:16 »
Herregud, spännande det där!

Kan inte låta bli att undra varför du fick gå fri? Verkar som du har nån vän inom polisen eller nåt så de andra poliserna nte vågar sätta dit dig?  ;)

Tur eller inte, du har ju lärt dig nåt i allafall. Själv är jag rädd att det ska vara civilare så fort nån ligger bakom och hänger på. "rejsar" bara med säkra kort som BMW:s, gamla volvos heller jättestylade bilar som man vet säkert inte är nån polisbil.

Blev det nån lott? Och ännu heller nån vinst?` :)

Allså. Det är lite kluvet där.
Jag har 2 polare inom polisen i trakten. En kriminalare och en "fält" polis så o säga. Fast nog inte så att det hjälper mig direkt.
Det är en lång historia alltihopa men lätt sagt så.

För typ 1½ år sedan så hade vi lite problem i hemmet. Det resulterade i en hel del kontakt med polisen och jag har själv ordnat till så jag fått villkorligt i 2 år och sånt. O det var samma polis som hjälpte oss när vi hade problem i hemmet som tog mig för fortkörningen. O sen har jag en riktig polare på fältet..

Kriminalaren var en som jag lärde känna under tiden jag "utreddes"... Tog närmare 1år i undersökningar och div förhör o annat.. Så.. Allså det är inga ursäkter men det har inte alltid varit så lätt hemma. O det har resulterat i en hel del dumma saker utomhus..

DOCK ALDRIG skadat någon annan person fysiskt eller psykiskt. Det har varit rent ekonomiska "brott" som jag utfört och den som råka illa ut hemma hade sig själv o skylla.

Sen.. Tror jag det var 223132131% tur med att jag slapp undan. Han var inte lycklig. O jag förstår honom.

Liten historia om min bakgrund.. :)

Jag måste dock säga att jag är en helt annan person idag än vad jag var då. När min son föddes lovade jag mig själv att inte riskera min frihet o tvingas vara ifrån honom mer än nödvändigt.. Tyvärr hände detta i helgen. Men som tur var så blev det bra endå. O nu har jag lärt mig en läxa av det.. Hehhe.. Blir inte mer race mer än om folket som man resjar med verkligen är med på det o man har gjort sig införstådd i att det inte är "någon fara" för fara är det alltid men man måste få lite kickar med.. :)

Köra fort är inget som tilltalar mig egentligen.. Det var en dum sak.. Mycket roligare o ha väghållning och kurvtagningsförmåga... Där man känner G-krafterna i sidled o man får slita lite.

Fan.. Nu har jag yrat klart.. :)

Tack.
Det är ju inte säkert att dom han klocka dig 3 ggr som dom ska... men det var en j-vl- tur :o

jag har snut skräck jämt och denna historia fick jag riktigt ont i magen av.
grattis

Jag med egentligen. Speciellt när jag gjort något som jag vet kan leda till dryga straff.. Annars är jag inte direkt orolig.. O det vet dom.. Hörde från min polare på "fältet" att det snackades om att det inte var lönt att stoppa den "svarta Volvon" som jag hade förr.. Den var helt i lagligt skick, Fast jag körde väl inte riktigt ordentligt alltid..

740 turbo med lite modds.. O aga diff.. LOL! Där gick mycket pengar på däck på den tiden.. Speciellt bak.. ;)

Mvh.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 GL -88
« Svar #104 skrivet: oktober 23, 2007, 21:03:19 »
Bra att du är ärlig, och har självinsikt och kommit framåt i livet!

Bilhobbyn kan ju på sätt och vis vara terapi kanske? Om det inte leder till ett habegär och brist på pengar som för vissa ljusskygga typer kanske. Som hellre ser blingblingfälgarna på sin egen bil än nån annans. Nog om detta, denna tråden är ju tillägnad din bil och ditt hantverk på den  :)

Hoppas att du och din son får vara fria från olyckor eller andra hemskheter även i framtiden!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #105 skrivet: oktober 24, 2007, 08:01:55 »
Bra att du är ärlig, och har självinsikt och kommit framåt i livet!

Bilhobbyn kan ju på sätt och vis vara terapi kanske? Om det inte leder till ett habegär och brist på pengar som för vissa ljusskygga typer kanske. Som hellre ser blingblingfälgarna på sin egen bil än nån annans. Nog om detta, denna tråden är ju tillägnad din bil och ditt hantverk på den  :)

Hoppas att du och din son får vara fria från olyckor eller andra hemskheter även i framtiden!

Jag har verkligen förändrats.. O som du säger. Bilhobbyn har fått mig på bättre tankar, Innan körde jag bara.

Jag har ägt både Porsche och Ferrari och andra "feta" bilar. Dock bara kört dom o bytat olja på sin höjd.

Sen köpte jag 360:n för jag kände att jag behövde en hobby. Och detta har gett mig ett stort intresse i kaross och färg. Kreativitet.

O som du säger. Finns folk som inte kan acceptera att andra har finare saker. Det brukar jag kalla "Den svenska avundsjukan". Finns inte hos mig. Jag är glad för andras skull om dom har feta fälgar o saker. Jag är nöjd med mina saker och som sagt. När min son kom till livet så försvann alla materiella habegär.

Nog talat om detta...

Jag har bytat Termostat, "värmekännare" som sitter längst bak? (Närmast torpedväggen) och alla tänd-delar utom renix saken. Tycker att bilen går mycket bättre. Och nu kommer den upp i rätt arbetstemp och jag tycker att den drar mindre bränsle. Och luktar inte så hemskt och ryker inte lika mycket när man dumpar som förr. Så överlag så verkar det ha hjälpt bilen på rätt spår.

Var på Returbilen igår, hittade en komplett inredning från en GLT som var "svart och vit prickig" och i jättebra skick. Dock till en fyra dörrars så jag var för snål för att köpa den.. Eftersom dörrsidorna inte passa till min 3 dörrars.. O baksätet tror jag. :/

Viktigaste just nu är att få målat klart bilen, fixa till förardörren så den inte "läcker in luft" när man kör och sen så få på extra ljusen till vintern så man ser framåt. Sen blir det inte så mycket stora inköp förutom nya vinterdäck till bilen.

Julafton och andra högtider och saker som kostar en del pengar kommer imellan.. :) Sen längre fram skall jag göra vid/ändra saker på bilen.

* Byta till GLT intredning (Svart o vit)
* Fixa till framvagnen, nya stötdämpare och sånt. Hårdare bussningar o liknande om det finns.
* Rostlaga ÖVERALLT.
* Kjolpaketet.
* Vita blinkers/Bakljus.
* Sänka bak med.
* Ljudsystem i bilen.

Saken e den att jag kommer aldrig göra av med bilen. Jag älskar den o den är helt underbar o köra. Visst.. Inte billigast. Inte mest komfort. Men. Där är känsla i bilen. Den är liksom. Liten o med lite trim o lite väghållning så kan den bli riktigt nice. Har planer på Bur med. O sen banpreppa den för min egna skull.. För o köra lite bana.
Med andra ord.

En mycket rolig bil.

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 GL -88
« Svar #106 skrivet: oktober 24, 2007, 20:33:57 »
Saken e den att jag kommer aldrig göra av med bilen. Jag älskar den o den är helt underbar o köra. Visst.. Inte billigast. Inte mest komfort. Men. Där är känsla i bilen. Den är liksom. Liten o med lite trim o lite väghållning så kan den bli riktigt nice. Har planer på Bur med. O sen banpreppa den för min egna skull.. För o köra lite bana.
Med andra ord.

En mycket rolig bil.

Kul att höra, jag känner precis likadant. Jag tänker aldrig göra mig av med bilen som det känns idag. Och så har det kännts sen jag köpte den för 4 år sedan! Jag lagar envist vidare på rosten så att jag ska slippa skiljas från pärlan!

Skönt för dig att du fick ordning på värmeproblemet och det andra!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #107 skrivet: oktober 25, 2007, 20:29:34 »
jag vill inte heller skiljas från min 360 för då går jag bara back penga mässigt.
som sagt det kostar att ligga på topp ;D

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #108 skrivet: oktober 25, 2007, 20:49:59 »
jag vill inte heller skiljas från min 360 för då går jag bara back penga mässigt.
som sagt det kostar att ligga på topp ;D

Ja det är klart. O med våra gamla bilar så får man tillverka det mesta själv om man vill ha något utöver orginal. :) Det är roligt. O kanske lite bättre o sätta vinkelslipen i en gammal bil istället för en ny.. :)

Hur har du föresten fått bakljusen helt röda?

Mvh.

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #109 skrivet: oktober 25, 2007, 21:07:15 »
Tänkte uppdatera lite.

Har tätat avgasröret och fixat lite med fästen o saker.

Verkar som att bilen behöver lite grövre avgasrör. För nu när allt är tätt så vill den inte riktigt som jag vill... O laddar inte mer än 0.8 fast förr när det läckte så ladda den nästan 1bar.

Skall nog uppgradera till ett lite grövre alt. ta o byta slutburken. Börja med att ta bort den och se vad det ger.

Har nog inte hänt mer med bilen förutom att jag även fixat till dörrarna så dom inte läcker in luft när man kör och man slipper även drag.. :)

Snart Jul med.. :)

Mvh.

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #110 skrivet: oktober 25, 2007, 21:20:06 »


Ja det är klart. O med våra gamla bilar så får man tillverka det mesta själv om man vill ha något utöver orginal. :) Det är roligt. O kanske lite bättre o sätta vinkelslipen i en gammal bil istället för en ny.. :)

Hur har du föresten fått bakljusen helt röda?

Mvh.
[/quote]
jag köpte en sprayburk (på leksands bildelar) det går säkert att få tag på hos mekonomen :)

Munken

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #111 skrivet: juni 08, 2008, 17:00:42 »
vad har hänt med denna tråden? var är du? har du kört ihjäl dig?

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 GL -88
« Svar #112 skrivet: juni 21, 2009, 21:01:17 »
Gissar på att denna tråd bör förpassas till kyrkogården men ett litet avslut kanske vore på sin plats patrikthedon?  :)

Edit: Läste just citatet nedan och hoppas jag har fel ovan  ::)

Saken e den att jag kommer aldrig göra av med bilen.
« Senast ändrad: juni 21, 2009, 21:04:05 av FREJ »
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

patrikthedon

  • Medlem
  • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
SV: 360 GL -88
« Svar #113 skrivet: juni 22, 2009, 08:42:10 »
Den är tyvärr inte i min ägo mer.. Fast jag har ju en ny nu!

Heheh..