Idag blev det inte mycket mekat med min bil; det blev en utflykt till Motala istället... Hya på forumet tipsade om att det fanns en 360 med AC på HK Bildemontering i Nykyrka utanför Motala, så jag tänkte att jag kunde åka dit och se om det fanns lite godbitar att hämta...
Det hela gick riktigt illa - väl framme på skroten hittade jag 5-6st 300or, alla utom en B200or. En av dessa var bilen med AC, den fick donera fläkthuset med AC evaporatorn samt mätarhuset med yttertempmätare. Nästa donator var en röd 3-dörrarsbil som fick donera en innerdörrsida, därefter var det dags att låta en grå 3-dörrarsbil donera den andra innerdörrsidan samt de öppningsbara bakre sidorutorna med lister samt innerpanelerna som omger rutorna.
Dessutom hittade jag en R5 med toppmonterad motorvärmare, något jag letat efter i snart två år utan att hitta!
Vid det här laget började jag bli orolig; jag hade inte särkilt många pengar vare sig på kortet eller i plånboken - vad skulle det här kalaset gå på? Skrotens ägare följde med ner till bilen jag hade konverterat till reservdelslager, slängde ett öga på grejerna och undrade vad jag bjöd för dem... 800kr, sa jag och tyckte att det kanske var lite i skamligaste laget... Det tog honom inte 5 sekunder att acceptera, och sedan var delarna mina! Hmm, undrar om jag har blivit lite avtrubbad av priserna på skrotarna i Stockholm - en snabb ihopräkning av vad jag skulle fått betala för grejerna i Stockholm hamnade en hyfsad bit över 1000kr i vart fall...
Allt som allt, en trevlig dag i regnet på skroten - det här var dessutom en riktig skrot med MÅNGA bilar, många av dem riktigt gamla också! Här i stan hittar man sällan något från innan -88; där var majoriteten av bilarna äldre än så... 140, PV och Bubblor fanns det relativt gått om; dessutom hittade jag inte mindre än 2 Posche 924 och till och med en Tjorv! Det är inte varje dag! Jag såg bilar på den skroten som jag aldrig sett tidigare i verkligheten, t.ex. en gammal svansmotor Renault och någon 30-talsaktig bil jag inte kunde identifiera... Det är så det ska se ut på en skrot!
Nu gäller det att inte köpa en Tjorv bara...