Får nog lov å montera lös växellänkaget från lådan tror jag så jag kan dra hela drivlinan bakåt. Vill inte dra ner momentröret så spaken kommer neråt och riskera att böja änden av kardanstången. Eller kan man montera bort hela spaken på nåt vis?
Det går att ta bort stor del av växelspaken (förkromade delen), det sitter en sprint från sidan innanför damasken, då blir spaken så kort att det inte blir några problem, du behöver ju inte dra ner momentröret förrän du dragit drivlinan en bit bakåt (lägg i trean), och motorn brukar också luta sej lite bakåt när man tagit bort drivlinan, så risken att du böjer något finns inte om du är försiktig.
Men det går nog att ta ta loss spaken och länkaget också, ovanför momentröret sitter de monterat i gummikuddar med 2 M6skruvar, du slipper till att skruva bort dessa med en 10mm nyckel nedifrån (en på var sida om momentröret), går ju ett stödstag framåt också,som sitter fast med en pinne och låsning i spränkåpan, den där pinnen som ser ut att inte gå att demontera räcker det att du skjuter ut ett par cm för att staget ska gå att lyfta för ena hålet är uppskuret.
Ang bränslepump, så kör jag med biltemapump fast det känns fel

vet ju inte om pumpen bara är på gränsen att räcka till eller om det finns marginal,så jag tror jag ska byta till en pålitligare pump nu, skulle vara bra att kunna logga trycket så man ser att den faktist räcker till när man ger full gas, och att montera två pumpar är kanske säkrare, men då kanske man inte vet om ifall att en plötsligt dör innan det är för sent och motorn är fördärvad. Två feltema pumpar är ju inte heller gratis så kanske lika bra att skaffa EN bra pump från början. Fast det är ju många som kört feltema pump och jag har inte hört om att någon haft problem.