eftersom jag har installerat å mappat ganska många vems och MS nu så kan jag säga att även om dem kanske verkar lika så är dem heeelt olika, bara att programvaran som används i datorn man använder ,från början utgår från samma kod, så betyder det inte alls att de är lika, helt olika uppbyggnad vidare , finns inga likheter i boxxarna whatsoever..
har man bara vana så går det fort å installera å mappa

självklart är det lurigt dem första gångerna, men vad är inte det.
fördleen är ju såklart att allt går attt logga och ändra i realtid eller mellan testkörningar, det är betydligt mer invecklat med förgasare , visserligen går även förgasare att logga men då behövs ju ett minst lika invecklat system som loggar , så då när man måste intallera det så försvinner ju hela enkelheten

har testat att logga med förgasare och MS på fiddyturbon jag hade för några år sedan ( en fym 117cc med sugturboanläggning och körde MS som tändsystem för att kunna köra med aktiv launch, då dne lilla motrn hade svårt å få igång en turbo)
dock väldigt meckigt med å justrea förgasaren då det inte finns några tydliga gränser för vart man går över mellan låg/del/hög lastområden, även accpump är ett rent helvete attt få till då accen har ett fast storlek även fast man har helt olika förhållanden med laddtrycket beroende på varvet.
jag är sugen på ett autronic vid nästa "avancerade" bygge, vipec verkar med fint men , ska nog testa det på polarens skyline nu i vår om han bara tar sej råd

å med avancerat menar jag med typ 6 eller fler cylindrar där både soppa å spolar ska styras sekventiellt.
vemset jag hade i supran kördes enkelt med bara spridarna sekventiellt och spolarna kördes i waste, väldigt smidigt att kunna göra så då det sparar tid som fan (den gamla supran kör inte direct coil utan 3 wastespolar)