Författare Ämne: SBP och färgbyte på traktorn  (läst 3809 gånger)

Knez

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 63
  • Kvalificerad Fuskmeckare
    • Visa profil
    • På Garaget
SBP och färgbyte på traktorn
« skrivet: december 20, 2008, 01:30:56 »
Hejsan!

Håller på att rostlaga min 245a och har kommit fram till att den ska iväg på lackering när allt är klart, den går i grått/svart/rött just nu...  ;D

Min fråga är... Om jag kommer in med min 245a som ska vara grå enligt vägverket, men har lackats om till t.ex blå, vad händer hos SBP? Blir det regbesiktning med ny färg eller skriver dom bara om färgen till blå i regbeviset?

//Knez

Jyllskar

• Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: SBP och färgbyte på traktorn
« Svar #1 skrivet: december 20, 2008, 07:47:21 »
Hejsan!

Håller på att rostlaga min 245a och har kommit fram till att den ska iväg på lackering när allt är klart, den går i grått/svart/rött just nu...  ;D

Min fråga är... Om jag kommer in med min 245a som ska vara grå enligt vägverket, men har lackats om till t.ex blå, vad händer hos SBP? Blir det regbesiktning med ny färg eller skriver dom bara om färgen till blå i regbeviset?

//Knez

Om dom orkar bry sig så skriver dom om färgen men risken är liten, men säg till om du vill att dom ändrar, ingen regbes är nödvändig..
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

343räsern

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 27, 2008, 16:43:51 »
De ska nog inte va nått problem vid sbp. Papprena på PV:n står de att den är blå. Men lacken är jävligt vit ;) Så de är nog inga problem :)
Remhjulsdrift :D

DaViD^^

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 288
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: mars 01, 2009, 19:12:09 »
oftast bryr dom sig inte
men polisen kan ha synpunkter och be dig höra av dig till transportstyrelsen och be dom ändra
så för att slippa några problem säg att du blivit hänvisad av polisen att du skulle kontakta dom om att byta ut färgen
så fixar dom det nog direkt
Varför köra sakta när man kan köra fort?