Författare Ämne: 360 GLT blir 360 TIC  (läst 54820 gånger)

axelj

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 28
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
360 GLT blir 360 TIC
« skrivet: december 28, 2008, 13:47:13 »
Hej!

Är ny på detta forum och tänkte starta (ytterligare) en ny projekttråd om min turbokonvertering!

Bilen är en 360 GLT -85, med 11k mil på mätaren. I riktigt fint skick faktiskt!

Skönheten i egen hög person

Tanken är att bilen ska gå med 740 TIC turbo på e85. Kommer bl. a. köra med bränslepump från e34 M5, spridare från s40 2,0T, BTR från stylingbutiken etc. Ett riktigt budgetbygge med andra ord då jag mest krafsar ihop lite grejer som jag och kompisar har liggande. Framåt våren finns planer för ett Megasquirt, mest för att testa om jag kan!

Eftersom bilen rullar som vinterbil parallelt med bygget tar det lite extra tid. Dessutom bygger jag klart grejer, demonterar och sätter dit original för att kunna köra med bilen. När allt sedan är klart så tänker jag smälla på allt på en gång!

Började med att inhandla lite roliga delar från donatorn 740 TIC. Bra kompispris på grejerna :P

Turbo och grenrör från 740 TIC

LLK

Fick med en sån där tratt också :P Hade hellre kört med återcirkulerande Bosch av membrantyp, men men..

Att få turbon på plats
Med alla grejer inhandlade var det bara att börja bygga. Bestämde mig för att modifiera motorkuddarna för att vinkla motorn så att aggregatet går fritt från motorfästet. Detta gjordes genom att kapa av kudden på avgassidan, kapa bort 20mm på höjden, styva upp gummit m.h.a. gummimellanlägg i ovankant och därefter svetsa ihop det igen. Totalt är motorn höjd ungefär 30 mm på avgassidan och dessutom är kudden rejält uppstyvad. Därefter sänktes motorn ungefär 10 mm på insugssidan genom att lägga brickor mellan kudde och fäste. Tyvärr kom jag inte på att jag skulle ta kort på hela operationen förrän grejerna satt i bilen igen, men jag ska försöka knäppa ett kort någon gång!

Problemet med ovanstående operation är att växellådan också roteras en del (motorn sitter ju stummonterad med växellådan). Detta löstes genom att ta upp skruvhålen i röret mellan motor och växellåda en del, så att lådan kunde vrida tillbaks sig till ursprunglig vinkel.

Att rotera motorn gjorde att turbon fick helt okej med plats. Dock tog wastegateklockan i motorfästet och staget mellan klocka och WG riskerar att ta i då motorn rör på sig. Detta löstes genom att flytta ut WG-klockan 25mm och göra en fin liten böj på WG-staget.

Nu går allt fritt. Lackar med zink(grund)färg som ska klara en 700 grader, WG-staget var inte roligt att gänga i :P

Grenrör och turbo på plats

Efter turbo kommer IC
Alltså, dags att få på en laddluftskylare. Då den kommer från 740, som ju är en ganska mycket större bil, fick det bli att skära lite.

Hål för LLK upptaget. Jag kommer leda in tryckrören delvis genom hålen för dimljus, vilket innebär att dessa avskaffas.

LLK på plats. Dessutom är hål upptagna för mer kylluft. Lackade hela sektionen i Hagmans Rallysvart, rostskydd behövs ju och det är svårt att bara lacka hålen. Men jag tyckte det blev snyggt! Kommer sätta silvrigt nät under hålen samt där dimljusen innan satt.

Inköpsrunda och småpill
Då återstår tryckrör och avgassystem, men då jag för tillfället inte har någon svets hemma får det vänta lite. Istället blev det en runda till Biltema och lite beställande på internet för att få hem lite roliga grejer!

Bränslepump från BMW E34 M5, laddtrycks och oljetempmätare, siliconböjar från do88, smalbandslambda mm inhandlat. Dessutom en massa rör till avgassystem och tryckrör och en lambdamätare från jetronic.se är beställd.

Mätarpanel under produktion. Görs i röktonat plexiglas.

Och mätarna lackas i enhetlig färg. Lite putsbög måste man ju vara..

På plats i bilen. Blev ju snyggt!

Och en brandsläckare fick ta plats. Även den sitter väldigt säkert  8). Kan ju vara praktiskt att ha när man bonntrimmar :P

Fortsättning följer..
Och där är jag idag. Väntar fortfarande på att få hem en svets så att jag kan börja bygga tryckrör och avgassystem. Under tiden sysslar jag med lite småpill. Idag är tanken att få på bränslepumpen och en justerbar BTR!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
SV: 360 GLT blir 360 TIC
« Svar #1 skrivet: december 28, 2008, 14:17:45 »
detta kommer så klart följas :D har kommit ganska många 300 turbos på senaste tid ;D
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 28, 2008, 15:19:18 »
Väldigt intressant bygge =) Kommer verkligen följas =) Hur gör du med oljetillförseln till turbon? Jag håller på att planera upp mitt turbobygge just nu.

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 28, 2008, 15:49:07 »
detta kommer så klart följas :D har kommit ganska många 300 turbos på senaste tid ;D

Kul att höra!

Väldigt intressant bygge =) Kommer verkligen följas =) Hur gör du med oljetillförseln till turbon? Jag håller på att planera upp mitt turbobygge just nu.

Tackar tackar. Olja tar jag från oljetryckskontakten. Sätter ett t-kors där så kan jag fortsätta ha koll på oljan dessutom! T-kors finns på Biltema för 50.-
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: december 29, 2008, 10:38:05 »
Då svetsar du om oljetråget så att du får en retur från turbon med då? Vet du ifall det är hög eller låg ohmiga spridare original på 360n?

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: december 29, 2008, 10:53:18 »
Då svetsar du om oljetråget så att du får en retur från turbon med då? Vet du ifall det är hög eller låg ohmiga spridare original på 360n?

Nej jag har faktiskt tänkt mig att skruva i en vinklad hydraulnippel i returen, i.o.m. att det sitter aluminiumtråg på 360in, och mina kunskaper i att svetsa alu är begränsade.
Jag utgår ifrån att spridarna är högohmiga, enligt den här tråden på tpc har nämligen alla Volvomotorer förutom de överladdade rödmotorerna högohmiga spridare. Jag hoppas att de inte glömde 360in när de skrev det :P Om det inte stämmer får någon gärna rätta mig!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 2598
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: december 29, 2008, 15:39:33 »
Det stämmer, det är högohmiga som gäller  :)

elleshar

• Medlem
  • 300power orakel
  • **
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: december 29, 2008, 18:00:22 »
Då vet jag vad som gäller för mig med :D Blir nog från en Saab 9000 som har höga om jag inte fattat fel.

Spruce

• Medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Engson Motor
« Svar #8 skrivet: december 29, 2008, 21:08:58 »
ja det börjar bli en heldel 360 turbosar nu:D

undrar hurmånga som överlever till nästa vår...

du verkar ju ha kollpå vad du behöver göra men det är väl bara hojta till om du funderar på något
940 Turbo -96 240 Tic-76 Toyota Corolla KE70-81 B21 ET
Opel Ascona A Voyage-71 Reggad med rödblocks turbo:)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar:P

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: december 29, 2008, 23:04:30 »
ja det börjar bli en heldel 360 turbosar nu:D

undrar hurmånga som överlever till nästa vår...

du verkar ju ha kollpå vad du behöver göra men det är väl bara hojta till om du funderar på något

Ja, jag är ju inte precis först.. :P
Har nog rätt bra koll på vad som krävs, men krånglar det ska jag hojta till!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: december 31, 2008, 15:14:00 »
Dags för uppdatering. Äntligen!
I mellandagarna har det inte hänt särskilt mycket alls, eftersom min flickvän påstår att man inte kan tillbringa all tid i garaget.. Hmm  ;D

Hur som helst, jag började montera bränslepumpen från E34 M5, inköpt på Biltema, idag. Då den passar praktiskt taget bolt-on så var det ju inga problem att få dit den. Dock pissade det bränsle som ett läckande såll då jag släppte på bränslet. Vid närmare efterforskningar av pumpen visade det sig att den är till för montering i tank, varpå ett litet hål jämte själva insugsröret pissade ut bränslet med samma takt som det rann in (kunde ingen sagt det innan  ;D). Plocka bort igen, och ¤&¤=)#(%&")#¤%¤"## också så lyckades jag ju göra sönder bränslefiltret.. Lycka till att hitta ett nytt på nyårsafton.

Så mekpasset slutade efter knappt en timma med att täta pumpen. Detta gjordes genom att smälta ihop hålet m.h.a. lödkolv och lite extra plast (från det trasiga bränslefiltret :P, det vore ju tråkigt om det inte klarade e85), och utanpå det lite kraftlim - bara för att!

Ny och gammal bränslepump

"Lagningen" av originalhålet  8). Hoppas att det kommer hålla tätt!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

peter schmidt

• Global Moderator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 3108
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: december 31, 2008, 15:15:20 »
Här händer det saker   :)  Lycka till   :D
"don't buy it if you can build it!"

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: december 31, 2008, 15:16:20 »
Föresten, vart köper man lämpligen det första filtret (innan pumpen). Är det Volvo original som gäller eller finns det bättre/billigare alternativ?
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: december 31, 2008, 15:16:50 »
Här händer det saker   :)  Lycka till   :D

Ja man kan ju hoppas i alla fall  ;D
Tack!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

peter schmidt

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: december 31, 2008, 15:18:26 »
Det är inget filter utan en vatten avskiljare=inget du behöver för det finns inte på andra bilar  :D

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: december 31, 2008, 15:21:40 »
Det är inget filter utan en vatten avskiljare=inget du behöver för det finns inte på andra bilar  :D

Är det det det är? (Haha)
Men det samlas ju skit där. Massa stora elaka flagor. Jag trodde det var någon typ av förfilter som är till för att skona pump och övrigt. Men så är alltså inte fallet.

Sitter det något filter i tanken då? Normalt brukar man väl ha något innan pumpen?
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: december 31, 2008, 15:29:27 »
Enligt vad Redhead85 skrev någonstans (tror det var han) så ska det sitta ett filter innuti tanken.

Hur har du fäst brandsläckaren? Har själv köpt en brandsläckare nyligen men funderar lite på hur jag ska fästa den.

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: december 31, 2008, 15:32:49 »
Enligt vad Redhead85 skrev någonstans (tror det var han) så ska det sitta ett filter innuti tanken.

Hur har du fäst brandsläckaren? Har själv köpt en brandsläckare nyligen men funderar lite på hur jag ska fästa den.

Då så, då lär man ju klara sig utan vattenavskiljaren.

Brandsläckaren satte jag fast dels med fästet som medföljde (fast som inte riktigt är till för montage i rörlig utrustning), under fästet skruvade jag sedan fast ett säkerhetsbälte som jag vinklat fint för att det ska följa den runda formen!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: januari 06, 2009, 19:09:16 »
Liten update på gång..
Då jag dragit på mig en elak förkylning så har bilbyggandet varit ganska lugnt i det senaste. Har dock jobbat lite inomhus och lödit ihop en liten lambdamätarbyggsats som jag fick hem från jetronic.se i måndags. Det är ju ingen dum idé att ha koll på lambdavärdet när man ska ställa AFR, dessutom känns det mycket smidigare med en sådan här gentemot en voltmeter. Verkar som en riktigt rolig pryl =)

Själva lödningen. Inget avancerat precis, men det är roligt att pilla lite!

Dioderna som förhoppningsvis kommer lysa väldigt upplysande!  ;D

Återkommer med info om funktion när den sitter monterad i bilen!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: januari 06, 2009, 19:23:09 »
Ser bra ut!

Tror det var Zyklon som kör med samma bränslepump också, hans hade också samma hål som din.

Hur fungerar dendär lambda mätaren, visar den digitala siffror eller?

Lycka till!

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: januari 06, 2009, 19:34:10 »
Ser bra ut!

Tror det var Zyklon som kör med samma bränslepump också, hans hade också samma hål som din.

Hur fungerar dendär lambda mätaren, visar den digitala siffror eller?

Lycka till!

Den består av dioder som tänds, ju högre stapel desto lägre AFR.
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

zyklon

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #21 skrivet: januari 07, 2009, 09:19:42 »
ja den där förklaringen och lösningen på bränslepumpen tyckte jag var vääldigt lik mitt =) kul att det löser sig för dig med! =)

lycka till!
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Bergvik

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: januari 14, 2009, 21:28:16 »
Du har inga bilder på när du byggde om motorkuddarna?

Måste göra en dylik operation själv, så det skulle underlätta att se hur andra gjort.

peter schmidt

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: februari 22, 2009, 19:58:35 »
Hur går det ?  :)

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: mars 02, 2009, 20:39:23 »
Hur går det ?  :)

Hmm, det är en bra fråga. Har blivit ganska hårt drabbad av den där förbannade finanskrisen vilket inneburit att det stått stilla ett tag. Men faktum är att jag faktiskt började så smått i helgen igen!
Tillverkade ett tryckrör och fixade fästena till LLK

Tryckröret LLK ---> spjäll med min fina dump på =).

Dragningen

Röret i sin helhet, ni får ursäkta mina svetsar  8)

LLK sitter fast med en gummiklädd U-profil i botten och nitad i kylaren i överkant. Lite bonnigt silvernät får täcka kylhålen =)
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: mars 02, 2009, 20:40:21 »
Du har inga bilder på när du byggde om motorkuddarna?

Måste göra en dylik operation själv, så det skulle underlätta att se hur andra gjort.

Tyvärr har jag inga bilder på denna operation, men jag är inne på att bygga nya, styvare fästen. Ska försöka plåta det istället!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

peter schmidt

• Global Moderator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: mars 02, 2009, 20:43:42 »
Kul att du är igång igen  :D

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: mars 04, 2009, 20:53:24 »
De två senaste dagarna har innehållit lite småpill efter jobbet på eftermiddagarna.

Började på downpipen. Tanken är att köra 3" DP, men då utblås från avgashuset är 2,5" var jag tvungen att smida ihop en liten kon.

DP-fläns 2,5" ---> 3". Själva flänsen kommer från min gamla DP på 850in =)

60 gradersböj som ska svetsas på!

Första (och jobbigaste) biten av DP klar! Nu kan jag tyvärr inte göra mer utan att ha turbon monterad i bilen..

Har också gjort en läcktestare för tryckrören. Bara att koppla på kompressorn i slangen och testa fogarna med såpvatten! Kan vara bra om man är svetsnovis som jag (fast nu börjar det gå bättre!)

Tyvärr använder jag bilen till jobbet dagligen och kan därför inte ha den i delar på vardagarna, vilket är en stor nackdel som gör att jobbet går betydligt långsammare..
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: mars 14, 2009, 23:07:06 »
I helgen blir det avgassystemsbygge. Satsar på att få klart "besiktningsdelen" i helgen, d.v.s. jag bygger en adapter efter "dubbelröret" (som är direkt efter grenröret) som konar upp till 2,5". Detta eftersom jag ska kunna besiktiga med originalgrenrör. Dessutom hinner jag inte montera turbo och grejer för att bygga DP också denna helg då bilen ska köras till jobbet på måndag.

3" DP kommer alltså vid ett senare tillfälle byggas där "dubbelröret" nu är.

Idag har jag hunnit punkta ihop röret från längst fram till kardanröret och helsvetsat kardanröret. Därefter börjat fixa lite med fästen. Resten ska göras imorgon!

Kardanröret är ihoppunktat. Återstår bara en sista kapning och därefter helsvetsning.

Kardankröken helsvetsad.

Främre delen av systemet med en Simonsburk! Ihoppunktat

Nu ska jag sova så jag orkar fortsätta imorgon. God Natt!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #29 skrivet: mars 15, 2009, 09:58:17 »
Bra jobbat, tänk vad dessa besiktningar skapar sysselsättning och uppfinningsrikedom i våra garage  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #30 skrivet: mars 15, 2009, 21:22:34 »
Avgassystemet färdigbyggt idag.  Blev bra som fan! Dånar som en riktig 740-raggare dock :S. Men förhoppningsvis blir det bättre med turbo.
Om intresse finns så lägger jag upp en filmsnutt på ljudet imorgon!

Byggherren him self in action. Kortegeoverallen på så klart =). Helsvetsar första biten!

Besiktningsröret som senare kommer bytas ut mot 3" downpipe. Rostskyddade alla svetsar och ställen där aluminiseringen är bortslipad med zinkspray

Och besiktningsröret monterat!

Ljuddämparen och mittenupphängningen

Ett jättebra (hmm) kort på dragningen över bakaxeln! Bra blev det iaf!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: mars 15, 2009, 21:32:29 »
Haha klart det dånar med en stackars ensam simonsdämpare på 2,5"..

Säger inte nej till film såklart!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: mars 16, 2009, 17:37:30 »
Har funderat på det där med drivlinan. Vad håller den för i 360in? Brukar man svetsdiffa eller finns det billiga diffbromsar att köpa någonstans? (Kom ihåg - budgetbygge!)

Hur tycker ni att jag ska göra?

Film på avgasljudet kommer senare ikväll om ni vill höra!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

zyklon

• 300power orakel
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #33 skrivet: mars 16, 2009, 17:40:15 »
ja rekomenderar o göra som jag gjorde... stabilisera upp diffen med en rejälare upphänging.. sänka bakaxeln så du får en bättre vinkel för drivaxlarna samt aga svetsa diffen.  har fungerat ypperligt för mig =) tror aldrig att den hade hållt för mina 250-270hl annars!

kolla min projekttråd för tips o bilder ;)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: mars 16, 2009, 19:53:25 »
Har funderat på det där med drivlinan. Vad håller den för i 360in? Brukar man svetsdiffa eller finns det billiga diffbromsar att köpa någonstans? (Kom ihåg - budgetbygge!)

Hur tycker ni att jag ska göra?

Film på avgasljudet kommer senare ikväll om ni vill höra!

Drivlinan håller ju inte för 110hk ens.. i speciella fall. Själv börnade jag sönder min tack vare att jag fick studs på bakvagnen.
Zyklons exempel är raka motsatsen, håller äckligt bra  ;)

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: mars 16, 2009, 19:59:58 »
ja rekomenderar o göra som jag gjorde... stabilisera upp diffen med en rejälare upphänging.. sänka bakaxeln så du får en bättre vinkel för drivaxlarna samt aga svetsa diffen.  har fungerat ypperligt för mig =) tror aldrig att den hade hållt för mina 250-270hl annars!

kolla min projekttråd för tips o bilder ;)

Thnx. Läst igenom hela din tråd nu =). Mycket info, ser riktigt bra ut!
Vxl-lådan hänger i fästena i originalutförande va? Idé att bygga om hela balken så som du gjorde eller tror du det räcker bra med stabilare fästen?
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

zyklon

• 300power orakel
    • Visa profil
    • diligoDesign
« Svar #36 skrivet: mars 16, 2009, 21:52:28 »
tack tack! =)

ja du.. den balken brukar se ut som skit så gör en ny när du ändå håller på =)

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: mars 23, 2009, 17:06:42 »
I helgen har det jobbats ytterliggare lite. Sista tryckröret (från turbo till IC) är färdigbyggt, ny plats och dragning för LMM är bestämt och ett fäste har börjat byggas! Söndagen blev dock inte särskilt produktiv p.g.a. en liten garageolycka  8)

Tryckröret blev riktigt bra faktiskt. Där finns gott om plats för både kylarslangar och LMM, luftfilter och övrigt! Det kom nära balken dock och skruvades därför fast.

LMM och luftfilter får gott om plats!

Båda tryckrören!

Planterade lite metallspån i ögat.. Resulterade i ett fint litet bandage och snesågade bitar i fortsättningen  ;D

I veckan ska grejerna lackas och lite värmesköldar och en ny panel till stereo/mätare tillverkas. Dessutom har jag tänkt sluta lite tidigare från jobbet en dag för att hinna åka och köpa grejer till oljematningen till turbon innan affären stänger..
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj

Anton

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 1205
  • Mappar gammal Pc med Volvo :P
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: mars 23, 2009, 19:23:43 »
aj satan måsta ha gjort ont i ögat :o du ser lite ut som en pirat. meeen bilen är fett najs iallfall 8)
När jag blir stor vill jag bli som peter :)

axelj

• Nykomling
  • *
  • Bygger turbo360
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: mars 23, 2009, 20:41:11 »
aj satan måsta ha gjort ont i ögat :o du ser lite ut som en pirat. meeen bilen är fett najs iallfall 8)
Hähä, det var värst när bedövningen släppte (de var och grävde i ögat med en syl  ;D)
Tack som fan, kul med lite uppmuntran!
Se mina bilar:
www.garaget.org/axelj