Så nu har jag äntligen fått tag på bilderna från min mobil. Här ser man lite hur utvecklingen har gått och mina ganska bra lösningar på vinklar o.s.v. Här kommer bilderna från början till nästan färdigt!
Plastning av ena böjen som hade lossnat från sidokjolen:

Klippte en kartongbit jämfört med den hela sidokjolens platta bakdel för att kunna ha på den trasiga där det fattades massa bitar, gjorde detta speciellt för att få rätt placering av lufthålet:

Sidokjolen som jag gjorde kartongbiten av(jag testade givetvis innan om GAPen fäste på kartong men icke sa nicke):

Som ni ser fattas det bitar av den platta sidan:

Hittade en burk fogskum i garaget som farsan använt för att täta något så kom jag fram till iden att använda den efter att ha sökt på internet och fått råd av Max här på forumet:

Eftersom att böjen inte gick att fastställa på grund av sidokjolens dåliga skick så tog jag en linjal i aluminium och formade den efter den hela sidokjolens böj, tog sedan linjalen och använde som riktlinje, tejpade på och gjorde lite fint efter(bilderna är bara för att demonstrera tänkandet):

och den trasiga:

nu börjar det faktist likna något!:

skära skära slipa slipa:

det här var sista bilden jag tog med kameran innan jag slipade och jämnade till allting så att det blev riktigt bra:

och till slut plastningen! blev ganska bra för att ha varit helt jävla trasigt från början!:

Nå grabbar vad tycks om en nybörjares sätt att renovera en totalkvaddad sidokjol

?
Jag är personligen ganska nöjd med arbetet.
Mvh marre