En icke frisk diff... kliar riktigt i huvet för o komma på hur man ska få det o hålla utan o svetsa diffen:/

En frisk diff vill jag påstå att håller ganska bra, om man nu har turen att hitta en som inte är slutkörd

Jag vill påstå att många av de diffar som går sönder är slutkörda och inte bara sönderkörda, våra diffar har ju tyvärr rullat ganska långt och alla tidigare ägare har nog inte varit så nogranna med oljebyten i diffen

Ser ut som båda kugghjulen skurit fast på mittpinnen i din diff så den vridits av på mitten (jag har sett samma sak i en diff som körts sönder med en nästan originalmotor).
När jag öppnande min diff för kontroll hade det ena kugghjulet tagit fast på axeln (mittpinnen) så den snurrade med, så det var nog bara en tidsfråga innan det andra skurit fast och det hade blivit haveri så jag bytte diff till en som blev ett hopplock av de bästa bitarna ur olika årsmodeller av original diffar, ska bli kul att öppna den och se hur den mår nu efter all misshandel.
Så kör man med originaldiff bör man nog öppna luckan ibland och se hur den mår, och alltid ha en extra kollad och frisk diff hemma.