Dags för en miniupdate från min sida då. Toppen hoppas jag blir klar nu i helgen det som återstår på den är planing och justera ventilspelet.
Igår så plockade jag bort min värmekran som inte fungerade och konstaterade att den var överfull med "rostsand" då ägaren innan Fredrik hade kört utan glykol... Lyckades i alla fall få ut det efter ca 40 minuter med rinnande vatten och en del bankande. Så nu fungerar den perfekt =).
Idag så stack jag och hämtade min insprutning och tändning hemma hos farsan och satte mig för att kontrollera och rengöra alla kablar och delar i den (just nu ligger LMM i diskhon med avfettning på sig). Konstaterade att min spjällhuskontakt är defekt så det får jag skaffa fram en ny. När jag mätte upp LMM så stod det att resistansen skall variera mellan 60-1000 Ohm när man rör på klaffen men min hade lägsta resistans på ca 140 Ohm, något att se över eller är det ett godtagbart värde?
Och så lite bilder =)
Kunde inte låta bli:

Och för tillfället ser lägenheten ut såhär (Insug, kamaxel, två kabelhärvor och mer delar överallt men det får inte plats på bilden):