Författare Ämne: Robins Räcer  (läst 137596 gånger)

Robin Israelsson

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 498
    • Visa profil
SV: Robins Räcer
« Svar #280 skrivet: april 26, 2011, 21:49:27 »
alltså jag blir galen jag lyckas allderlig få avgasskarvar täta utan 2kg avgastätningsmassa vad gör jag för fel?

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #281 skrivet: april 26, 2011, 22:42:52 »
alltså jag blir galen jag lyckas allderlig få avgasskarvar täta utan 2kg avgastätningsmassa vad gör jag för fel?

Välkommen i gänget..
Jag har byggt om några skarvar till flänstyp istället. Alltså som skarven mellan grenröret och främre röret. Då blir det MYCKET lättare att ta isär och mycket lättare att få tätt.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Robin Israelsson

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #282 skrivet: april 27, 2011, 13:12:06 »
jo det skulle man ju kunna göra men helt ärligt är jag nog lite för lat för det ::) kommer nog tyvärr inte ha råd att ha kvar denna bil förlänge det är så mycket som måste fixas och har inte kunskap eller tid eller pengar för det  :(

Pan

• Medlem
  • JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 83
  • På väg att bli skadad av 300!
    • Visa profil
« Svar #283 skrivet: april 27, 2011, 17:04:34 »
Kunskap får du ju när du mekar pojk ;) Pengar kan jag inte hjälpa dig med dock :(

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #284 skrivet: april 27, 2011, 21:53:31 »
Billigare bilar att skruva med är ju svårt att hitta men visst, det kostar ju alltid lite pengar att hålla gamla bilar vid liv. Men nyare bilar kostar i värdeminskning istället och det är ju riktigt tråkiga pengar som bara flyger ut genom fönstret utan att lämna efter sig varken roliga delar eller nånting annat.

Ska du börja cykla eller bara byta till en annan bil?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)

Robin Israelsson

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #285 skrivet: april 27, 2011, 22:45:03 »
för tillfället ser det ut som att 360:n får hänga med så länge det går men hoppas på sommarjobb så man kan göra den lite mera stabil+lite roligare kanske :) och kanske göra sig av med lite rost med :) men får se hur det går med de annars blire att åka buss/cykla/låna pappas bil men på nått sätt löser det sig :)

Robin Israelsson

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #286 skrivet: maj 02, 2011, 20:12:00 »
på grund av den dyra bensinen har funderingarna börjar hamna åt att etanolkonvertera bilen dra på den plande toppen och insprutningen och köra på lite sprit men saken är ju att jag inte har en soppa pump än och måste ju ha en som pallar med åtminstone 4 va? och dom verkar dyra :( och så behövs ju lite packningar blir ju pengar det med men tror nog det skulle kunna va rätt så trevligt att ha en helt ren motor och tanka billigt :) men med topp som är planad 1.5mm borde väll inte soppa förbrukningen stiga så otroligt mycket mot vad den normalt set är på bensin eller? och kanske skulle pol-vända varvtals givaren så man får lite vassare tändning så kanske den drar ännu mindre? vad tror ni ? är det värt det ?

Elias__

• JuniorMedlem
  • **
  • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
« Svar #287 skrivet: maj 03, 2011, 09:49:30 »
soppa pump kan du köpa på biltema! köp den som slutar på 202 då får du en som kan pumpa runt soppa så det blir över. ang polvändningen fungerar det även på 360 original system?  ( bendix eller va det heter ? )

Robin Israelsson

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #288 skrivet: maj 03, 2011, 16:36:43 »
men bara den pumpen kostar 500kr så det blir mycket med packningar och sånt sen :/ och e väl en del folk som har/kör med polvänt ?

Robin Israelsson

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #289 skrivet: maj 23, 2011, 08:21:51 »
tyvärr måste nog denna bil säljas som reservdels bil :( någon som är intresserad inredning är fin :) men mycket rost och läckande avgas och vattenpump

Robin Israelsson

• Mycket aktiv medlem
    • Visa profil
« Svar #290 skrivet: juni 01, 2011, 15:24:19 »
nu är bilen såld men tror den kommer göra lite nytta i toppfuels händer :)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
    • Visa profil
« Svar #291 skrivet: juni 01, 2011, 16:04:40 »
nu är bilen såld men tror den kommer göra lite nytta i toppfuels händer :)

Skönt när det blir så ibland  :)