Författare Ämne: volvo 740...  (läst 7966 gånger)

Mr_pekka

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
volvo 740...
« skrivet: januari 26, 2011, 18:52:16 »

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: volvo 740...
« Svar #1 skrivet: januari 26, 2011, 19:08:33 »
härligt att för en gångsskull höra en jänkeåtta varva lite över 2k rpm :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: volvo 740...
« Svar #2 skrivet: januari 26, 2011, 21:13:22 »
Äcklig jävla stötstångsmotor med automatlåda :P Jag gillar verkligen inte detta. Dom där motorerna kan hålla sig till jänkare så är jag nöjd :)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 740...
« Svar #3 skrivet: januari 27, 2011, 00:10:24 »
Ingen bil för mig...
Väntar fortfarande på att nån ska trycka i en liten alu-v8 i en 360. Snart har vi alla motoralternativ med utan V8, wankel och Briggs..  ;D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: volvo 740...
« Svar #4 skrivet: januari 27, 2011, 00:28:15 »
mmm en xc90 v8a i en 300a det vore mums :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: volvo 740...
« Svar #5 skrivet: januari 27, 2011, 00:28:54 »
Ingen bil för mig...
Väntar fortfarande på att nån ska trycka i en liten alu-v8 i en 360. Snart har vi alla motoralternativ med utan V8, wankel och Briggs..  ;D

BRIGGS!!! ;D
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 740...
« Svar #6 skrivet: januari 27, 2011, 00:53:58 »
Ingen bil för mig...
Väntar fortfarande på att nån ska trycka i en liten alu-v8 i en 360. Snart har vi alla motoralternativ med utan V8, wankel och Briggs..  ;D

BRIGGS!!! ;D

En nedskalad och lättad 360 med briggs till barnen att vända runt med i potatelandet.. eller nåt  ;)

Sorry for OT  8)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Mr_pekka

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
SV: volvo 740...
« Svar #7 skrivet: januari 29, 2011, 17:32:46 »
det är ett par här på ön som funderar på en v6:a från en alfa men överladdning ;D
kanske kan va nått

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: volvo 740...
« Svar #8 skrivet: januari 29, 2011, 19:46:17 »
det är ett par här på ön som funderar på en v6:a från en alfa men överladdning ;D
kanske kan va nått

Absolut! Hade sagt Volvo om dom haft en egen vettig V6 men det finns väl inte?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Tommy^_

  • Betalande Medlem
  • Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 229
    • Visa profil
SV: volvo 740...
« Svar #9 skrivet: januari 31, 2011, 00:06:15 »
det är ett par här på ön som funderar på en v6:a från en alfa men överladdning ;D
kanske kan va nått

Absolut! Hade sagt Volvo om dom haft en egen vettig V6 men det finns väl inte?
Njaaaa dmc som använde sig av prv6an, och gjorde en med turbo :) Inte volvo egentligen men nära iaf :)



« Senast ändrad: januari 31, 2011, 00:07:54 av Tommy^_ »

DaViD^^

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 288
    • Visa profil
SV: volvo 740...
« Svar #10 skrivet: mars 05, 2011, 10:16:40 »
Äcklig jävla stötstångsmotor med automatlåda :P Jag gillar verkligen inte detta. Dom där motorerna kan hålla sig till jänkare så är jag nöjd :)
håller med gammalt skrot
värsta är att dom har stötstänger år 2000 oxå =/
vilket junk tröga jänkare att inte kunna göra motorer  dom behöver 7liter för att plocka 400hk =)
en fiat uno 45ie har mer liter effekt haha
Varför köra sakta när man kan köra fort?

elleshar

  • Medlem
  • 300power orakel
  • **
  • Antal inlägg: 1271
    • Visa profil
SV: volvo 740...
« Svar #11 skrivet: mars 05, 2011, 10:52:06 »
Äcklig jävla stötstångsmotor med automatlåda :P Jag gillar verkligen inte detta. Dom där motorerna kan hålla sig till jänkare så är jag nöjd :)
håller med gammalt skrot
värsta är att dom har stötstänger år 2000 oxå =/
vilket junk tröga jänkare att inte kunna göra motorer  dom behöver 7liter för att plocka 400hk =)
en fiat uno 45ie har mer liter effekt haha

Jag föraktar dom inte helt och hållet då dom kan ha charm men då ska det ju sitta i en Rod eller något sånt :)

DaViD^^

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 288
    • Visa profil
SV: volvo 740...
« Svar #12 skrivet: mars 05, 2011, 10:58:04 »
Äcklig jävla stötstångsmotor med automatlåda :P Jag gillar verkligen inte detta. Dom där motorerna kan hålla sig till jänkare så är jag nöjd :)
håller med gammalt skrot
värsta är att dom har stötstänger år 2000 oxå =/
vilket junk tröga jänkare att inte kunna göra motorer  dom behöver 7liter för att plocka 400hk =)
en fiat uno 45ie har mer liter effekt haha

Jag föraktar dom inte helt och hållet då dom kan ha charm men då ska det ju sitta i en Rod eller något sånt :)
hehe det gör jag..jag kräks på dom..

visst ge mig en 77:ans svart Trans Am kan jag köra den..och en Elenore men resten ger jag inte mycket för
värst är alla lik som rullar runt och låter illa en 61:ans raggar bil utan aga med en 150hk v8 låter inte bra när den börjar varva över 1200rpm =)
Varför köra sakta när man kan köra fort?