Nä jag har inte mätt upp ljusen ännu, var upptaget i garaget i helgen så orkade inte stå ute i snöblandat regn i mörkret och mäta. Men ikväll ska jag till garaget och fixa lite. Var på biltema igår och köpte godsaker för 1300kr, köpte:
Bromsbacksats
Monteringssats till bromsbackar
Bränslefilter
Luftfilter
Fördelarlock
Rotor
Tändkabelsats
Fläktrem
Generatorrem
Adapter för termostatgivare för kylfläkt
Termostatgivare för kylfläkt
2st slangklämmor
6kg glykol
3st svarta skärbrädor (art nr 85-412) för att göra stänkskydd av)
Bromsrengöring
2st torkarblad för 89,90kr/st, torkar mkt bättre än dem för 34,90kr/st jag hade tidigare.
Har även monterat 2st Bosch Rallye med 100W lampa i varje. Jävligt skönt att äntligen ha extraljus
Bytte tändstift (NGK BP6E köpt på okq8), rotor, fördelarlock, tändkablar och luftfilter ute på biltema-parkeringen
Bilen blev bra mycket piggare efter det
Ok får kolla upp hur det ser ut med bladfjädern och domkraftsfästet.
Jo, den är riktigt kul att köra. Känns mycket piggare än alla andra bakhjulsdrivna Volvos jag åkt (kanske inte så konstigt då det är så gott som samma effekt och 300kg mindre vikt som hästarna måste släpa).
Just det jag köpte en B23A av en kompis igår, han ville ha 2 ciggpaket och en hamburgare på max så fick jag komplett B23A med m46 och även en elfläkt på köpet (han var skyldig mig 150kr sen tidigare). Så då måste vi hämta motorn från hans stuga som ligger 2-3 mil bort. Men kommer inte stoppa i B23an ännu, känns inte som nån idé då den gått 28800mil så det är nog inte så stor skillnad mot min b19 i effekt. Men får jag tag i ett jobb i sommar blir det att renovera och småtrimma B23an och kasta i den till hösten.
Kommer sälja m46an då jag inte har nån användning av den, 500kr borde man väl kunna få för den?