Är du verkligen säker på att ett halvladdat batteri startar en bil utan bekymmer? Känns lite tufft

Räknar jag på att jag löder ihop ett gäng dioder i serie så blir ju dom bara ca 20mA. Har jag då två eller fyra såna serier så blir det ju 40-80mA. Alltså förbrukar det 0,04-0,08A om jag gör om nollorna rätt.
En vecka har 168 timmar och kommer förbruka (168*0,08A) 13,5A. Som jämförelse så vet jag att jag har haft bekymmer att starta nån bil när innerbelysningen har varit på. Och då har den varit på över natten men om man räknar på 24h och 5 watt så blir det 57,6A. Och på 12h så blir det 28,8A.
Nu är det ju sällan bilen står still en hel vecka utan att startas. Kör jag bara på två set med dioder så klarar jag mig två veckor på samma strömförbrukning.
Räknar man på laddning på ett batteri behöver man ju veta hur mycket ström bilen förbrukar och veta hur stor generator man har.
Halvljus 2x55w
Bakljus 4x5w
Instrumentbelysning 10?x2w?
Stereo 50w?
Insprutning/tändning/bensinpump 100w?
Fläkt 50w?
=29A
Sen tillkommer självklart blinkers, bromsljus defroster på bakrutan, värmesitsar och andra saker som används ibland.
Men har man då en generator på 60A så har man ju alltså ca 30A över till laddningen och som frej nämnde så är det ju lätt att räkna ut. Ett tomt batteri kan i teorin laddas på 2 timmar.
Räknade just ut att startmotorn kräver ca 100A och den kör man väl max ca 10s. Det ger ju endast en förbrukning på 0,3A.
Men det är ingen annan som har en kommentar angående hur mycket ström man kan ta ur ett startbatteri utan att startmotorn ska märka av det?