Författare Ämne: Blir aldig nöjd.  (läst 4771 gånger)

grop

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Blir aldig nöjd.
« skrivet: december 09, 2011, 23:31:45 »
Min lilla B14 med en hederlig förknasare blir jag aldrig nöjd med. Visst jag vet att det inte är någon insprutare med lambda och alla möjliga och omöjliga kännare och igenkännare.
Har labborerat med tändning hit och dit och bytt hela vägen från kondning till stift. Justerat gasare och och tomgång och tändning.
När ska man bli nöjd? Finkänslig som jag är så känner jag små ryckningar då jag ligger på 4an (4växlad) då jag håller 45/50 km/h. Jag som är kräsen och är sällan nöjd, är det något jag måste leva med?
Är inne på att plugga egr:en i hopp om lycka. Vad tror ni 300 veteraner om det? Tidigare har jag bara lekt led fuftkylda vw motorer och 2T skotermotorer. De får jag att gå som jag vill men inte denna enkla motor.
Visst den startar på stubinen och har en fin gång... men men... Vad säger ni? Kanske inte ett skit?
Mod ä va den fege ta te när´n int törs

Malheus

• Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 661
  • Frässpottfnys
    • Visa profil
SV: Blir aldig nöjd.
« Svar #1 skrivet: december 10, 2011, 06:43:25 »
Rycker de vid jämna farter är det bränsle/luft ventilen i förgasaren eller läcka vid insuget
Började med fyrklöver och stannade.
Alfa Romeo 159 TBI -10
Volvo 343 Variomatic -83
SpreadTheColour!

Armstrong

• Medlem
  • Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: december 12, 2011, 00:07:05 »
Tror inte det är nått du behöver leva med, den ska gå bra även om man kör runt 50 på 4, låter ju onekligen som att den kuvar luft någon stans.
Skönhet kommer inifrån!

grop

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 12, 2011, 20:47:24 »
Jag är inne på luftläckage nu jag också. Ska fram med startgasen och testa mej fram vid tillfälle.

grop

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: december 14, 2011, 19:38:09 »
Lufläckage finns det!
Svängade in till reservdelshandlarn i byn och bad om förgasarfotspackning och insugpackning. Ja visst kan du få det men inte utan att du får med hela sotningssatsen för totalt 7hundranågongting kronor!!!
Nä jag behöver bara de jag just nämnde sa jag igen. Men seddu det gick inte!

Vart hittar jag då packingar utan att behöva köpa allt? Någon som har ett bra tips?

Danne

• Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • Antal inlägg: 685
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: december 14, 2011, 23:03:59 »
Förgasarfotspackningen, är det bara en vanlig packning eller en gummifot som på vag? Är det bara packning kan du ju bara köpa packningspapper eller klippa ur en mjölkkartong.

Insugspackningen är det samma som avgas? Är det olika går det göra samma sak där med. =)

FREJ

• Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • Antal inlägg: 17021
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
« Svar #6 skrivet: december 14, 2011, 23:06:42 »
finns väl andra ställen att köpa packningar på.. så som autoexperten, kanske mekonomen eller på internet skruva.se kgtrimning folkraceshop.se mfl? (bara gissar)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

simlar

• 300power orakel
  • Antal inlägg: 3749
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
« Svar #7 skrivet: januari 10, 2012, 21:38:17 »
Vet inte om du löst ditt problem men hittade en sotningssats till B14 på softbildelar för 305,25kr. Jag vet inte om förgasarfotspackningen är med där då jag inte vet hur den ser ut.
http://www.softbildelar.se/sotningssats-10.html
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  VW Transporter 2.5TDI -98
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75