Författare Ämne: Olle´s fjortismagnet  (läst 20462 gånger)

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
Olle´s fjortismagnet
« skrivet: april 21, 2013, 16:05:23 »
Jag tänkte att jag sku göra nåt på biln innan jag drar upp en projekttråd för en gångs skull :P

Det här är en 1982 års modell 343 GLS som jag köpte av en tant som mor min kände. 2500 kr gav jag för bilen och enda kravet var att hon skulle få åka med mig när bilen var klar.

Ja nu sku ju bilen genom besiktningen igen så då börjar vi med att laga lite rost och byta koppling eftersom den slirar... Men innan det provar vi terrängegenskaperna:


OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #1 skrivet: april 21, 2013, 16:08:59 »
...sen råkade jag komma över ett par fälgar, dock 4x108, men det var snabbt fixat i borrmaskin! 400 kr gav jag för dem med däck på, inte särskilt bra men dugliga... En provmontering följde

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #2 skrivet: april 21, 2013, 16:10:56 »
17" 215/40 tyckte jag inte stod ut nog mycket på en 343a, så jag tog och lackade om dem med en florucerande orange @ 2500 kr litern:

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #3 skrivet: april 21, 2013, 16:15:08 »
Kopplingen började slira och då tänkte jag att när jag lix ska ut med motorn så kan jag bygga en ny. Råkade ligga en 230f i lagret så jag rev den och renoverade den samt plockade ihop det jag behövde från en annan B19 jag hade liggandes. Polerade upp kolvtopparna och kontrollvägde prylarna. Polerade upp ventilerna också då jag lix var igång, åsså gjorde jag en dildo åt min tjejkompis eftersom hon int hade nån kille på alla hjärtans dag. (rostfritt rör som jag tiggat igen)

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #4 skrivet: april 21, 2013, 16:16:53 »
Eftersom jag hade upp ventilerna så var jag så dum att jag lyste in där med en ficklampa. Sådär får det ju int vara, så jag portade den också. Upptäckte också att insuget var kraftigt missmatchat med 34mm till 40mm portning, så det var vi tvungen fixa också...

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #5 skrivet: april 21, 2013, 16:18:08 »
När jag lix var igång så lackade jag upp motorn lite också. Mörkrosa metallic på motorblocket och guld med guldflakes på ventilkåpan

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #6 skrivet: april 21, 2013, 16:19:43 »
Sen gick vi över på rostlagningen, hade ett hål i sparklådan som behövde läggas igen. skar ut, måtta, och banka till en liten plåt sen punktade jag fast med migen och la igen det med tigen

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #7 skrivet: april 21, 2013, 16:25:20 »
Var lite rost på dörrarna också så jag körde lite färg på dem. Måste dock göra om det, blev superstressigt att hinna och fick problem både med grunden och sedan vatten i systemet när jag sprutade den. Sen lyckades jag lägga för lite blå på undersidan av dörrarna så det blir att slipa ner och köra allt ordentligt nästa gång. Då blir det en lätt touch av orange flake i den också så att den glimmar orange i sol-ljuset

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #8 skrivet: april 21, 2013, 16:26:43 »
...och just som jag skulle sätta ihop motorn som jag hade planerat skulle se ut standard så dyker en gammal vän upp med en H-kam och hårdare fjädrar samt lov-ord om en turboförgasare...

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #9 skrivet: april 21, 2013, 16:37:16 »
Justja, lite dunkadunka satte vi in också. Fick med en baslåda (12") till ett hemmabio jag köpte som int fungerade, men montar man ett slutsteg bakpå så gick det bra. 5500kr kostade den tydligen :P Det matchar vi med biltema´s 400kr stereo och original Volvo Sound frontare! Kabeldragningen för pluskabeln gjorde vi i balken, det ska ju vara seriöst.. ;)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #10 skrivet: april 21, 2013, 17:29:45 »
Ja här har det hänt grejjer :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #11 skrivet: april 23, 2013, 21:16:57 »
Jajjemen!

Såhär ser baslådan ut, och idag slipade jag ner kompet lite i toppen. Igår hämtade jag en GT25 turbo och intercooler och sen sitter jag och väntar på turboförgasaren :)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #12 skrivet: april 23, 2013, 21:54:05 »
Hehe, ser så otroligt seriöst ut med hemmabio-basen ;D Men nog funkar det, en polare hade en 12" hemmabio-bas från 80-talet i sin 745a någon månad innan han köpte ordentliga grejjer och nog var det ganska lagom med bas.

Förgasarturbo är alltid kul :) Är det en trycktätad Stromberg 175CD du väntar på eller vad blir det för turboförgasare?
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #13 skrivet: april 24, 2013, 10:18:21 »
Det är otroligt seriöst ;) Det roliga är att den spelar både bra och högt, no finns det många som åker runt med sämre dunk helt klart! :D

Jag vet faktiskt inte vad det är för något jag väntar på än :P Det är en original turboförgasare iaf, som satt på volvo en gång i tiden! Lutar åt att beställa ett grenrör istället för att ställa sig och svetsa det själv, är ändå rätt mycket tid innan de e klart, sen blire en 6 puck sinterlamell :)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #14 skrivet: april 24, 2013, 10:38:39 »
Det är otroligt seriöst ;) Det roliga är att den spelar både bra och högt, no finns det många som åker runt med sämre dunk helt klart! :D

Jag vet faktiskt inte vad det är för något jag väntar på än :P Det är en original turboförgasare iaf, som satt på volvo en gång i tiden! Lutar åt att beställa ett grenrör istället för att ställa sig och svetsa det själv, är ändå rätt mycket tid innan de e klart, sen blire en 6 puck sinterlamell :)
Jo nog dunkar det bra med hemmabio-bas :) Och allt är ju bättre än inget, känns ju som att det fattas något ifall man inte har bas.

Då är det garanterat en Stromberg 175CD. Har för mig dem inte ens är trycktätade utan enda skillnaden mot en icke-turbo är att turbo-förgasaren har 2,5mm nålventil och en annan förgasarnål. (Det enda man brukar göra när man trycktätar en 175CD är att sätta igen kanalerna till choken för det brukar läka där när man har laddtryck).
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #15 skrivet: april 24, 2013, 20:37:33 »
Jösses vad du jobbat och lackat och grejat på denna bilen Olle!!  :o

Gillar nästan allt utom fälgarna.. eller dom är ju väldigt snygga men lite väl stora och orangea men fjortisarna gillar väl det ;)

Snygg dildo men ser lite obekväm ut med svetssträngarna på sidan  ;)

Blir det original drivlina till motorn eller?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #16 skrivet: april 25, 2013, 10:44:43 »
Oj var det så enkelt att konvertera förknasarn! Visste jag det så hade jag ju kunnat göra det själv :P Men men den är på ingående snart så! Tänkte prova ett turbogrenrör från en 940  innan jag ställer mig och svetsar ihop ett eget rör, hitta åt ett för en femhundring :)

Tack tack min herre! Jag ska byta gummi fram så ser det vettigare ut men tills vidare så får det vara såhär, jag tycker inte de upplevs så jättestora på riktigt, men oranga är dem :P Går inte riktigt få med färgen på bild, de lurar kameran ganska mycket ;/

Det blir original drivlina var det tänkt, hade tänkt uppa effekten till just under 300hk men genom att bara ladda 0,9 så håller jag ner vridmomentet så att drivlinan KANSKE klarar sig :P Har ett par drivlinor till liggandes så det är väl inte katastrof om det ger sig. Om matten stämmer så ska den ge 330hk på 1 bar med denna H-kam, dvs 300 hk på 0,9 men sku tippa att man håller ner den lite till i laddtryck iaf till en början :) Dessutom kommer nog inte GT25an hänga med så långt

Såhär ser returen ut från turbon för oljan

super_motard

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 283
  • 360 GLT Drifter
    • Visa profil
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #17 skrivet: april 28, 2013, 14:00:05 »
Jävla ballt!
Lacken på blocket är ju klockren ;)

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #18 skrivet: april 29, 2013, 22:08:04 »
Tack min herre! :D

Igår gjorde farsan klart en bil-lyft som han byggt på ett tag, en gammal övergiven truck som fick sätta livet till :) Sen kom jag över ett 940 turbogrenrör som jag tänkte modifiera lite för att få dit en snurra på kärran.

Och idag så gick hon prickfritt igenom besiktningen, hur det nu gick till det vet jag inte men jag tror jag charmade tjejen som besiktade ;) Så då åkte vi raka vägen och köpte ett nytt 3" avgassystem för hela 700 kr.

Byggde ett fäste och börja tigga ihop det ikväll, få se om man får det klart imorrn eller om det blir först på torsdag. Hade ev tänkt hinna få ner nymotorn i biln innan helgen (utan turbo)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #19 skrivet: april 29, 2013, 22:15:49 »
Åhå, nybesiktad och ett 3" avgas för endast 700kr, inte illa det :)

Vad blir det för snurra?

Och lite offtopic:
Ska du till Piteå på Lördag? Det är bilträff där, börjar kl11. Både jag och Malheus ska dit, och det skulle ju vara kul med en liten inofficiell 300power-träff :)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #20 skrivet: april 29, 2013, 22:36:22 »
Det blir den motorn som ska överladdas sen, en 230f med H-kam och portad B19-topp (398)

Jao det var det som var tanken, få ihop den å åka dit!

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #21 skrivet: april 29, 2013, 22:42:49 »
Det blir den motorn som ska överladdas sen, en 230f med H-kam och portad B19-topp (398)

Jao det var det som var tanken, få ihop den å åka dit!
Ok, men syftade på vilken turbo det blir då turbo brukar kallas för snurra ibland ;). Att det blir B230F-motorn förstår jag.

Ja men det låter ju perfekt det, bara se till att skruva på då så du hinner klart :)

Edit: Såg nu att du skrivit att det är en GT25 i ett av dina tidigare inlägg. Skyller på att jag inte sovit ordentligt på tre nätter nu.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #22 skrivet: april 29, 2013, 22:46:24 »
Måste ändå i med en ny koppling, men den torde dyka upp på torsdag, blev en 6 puck sinter :)

Det blir en GT25 från en SAAB till att börja med, sen kommer jag över en GT28RS billigt så åker den ner direkt :) Saab-turbon kommer inte orka hela vägen men jag har en annan 2,3 saabmotor med en likadan som levererar 260hk så det är inte alltför långt ifrån :)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #23 skrivet: april 29, 2013, 22:54:32 »
Måste ändå i med en ny koppling, men den torde dyka upp på torsdag, blev en 6 puck sinter :)

Det blir en GT25 från en SAAB till att börja med, sen kommer jag över en GT28RS billigt så åker den ner direkt :) Saab-turbon kommer inte orka hela vägen men jag har en annan 2,3 saabmotor med en likadan som levererar 260hk så det är inte alltför långt ifrån :)
6-puck sinter låter ju trevligt det, vad blir det för tryckplatta till den då? Funderar faktiskt på att skaffa en 6-puck sinter jag med, det är bara att det kostar pengar och det är det brist på när man inte har lyckats få tag i ett somarjobb.

Låter ju bra det :)
Men en sak jag inte förstår, du har alltså tänkt ta ut 300hk med förgasarturbo? Blir det dubbla förgasare och/ eller en massa extraspridare? För vad jag läst mig fram till så räcker 1st strombergare till ca 170hk på bensin, sen blir nålen för kort så man får hänggas för nålen måste slipas så pass mycket.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #24 skrivet: maj 01, 2013, 17:50:48 »
Det blir original tryckplatta tills jag får tag i något bättre, vi börjar på 140 hk och sen försöker vi få snurrbon att funka på typ 0,2 bar, därefter blir det att luska ut hur man ska få sakerna att hålla :P

Den dagen den sorgen ;) Jag vet inte riktigt än hur jag ska lösa det, men vi börjar me att få det att fungera! Kan bli nån fräck skoterförknasare eller nåt i slutändan :P

Var på biltema och tänkte hitta mig ett 3" slutrör, men eftersom allt dem hade var för klent så blev det två st 2,5" istället, sen tiggade jag ihop en förgrening och tiggade fast dem. Bifogar en bild på hur man kan göra om man är för lat för att göra en mellanbit när det blir för stor glepa (denna va typ 10mm)

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #25 skrivet: maj 03, 2013, 12:31:57 »
Första provturen med 3" avgas igår. Blev lite justering av vinklar å sånt idag samt lackering av avgassystemet



Det dök upp en sinterkoppling härom dagen också, här ligger även 360 svänghjulet brevid 343ans:



Och såhär ser motorn ut:


blooddycat

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #26 skrivet: maj 04, 2013, 03:14:37 »
oj oj oj  :o kommer ju bli hur cool som helst ! Du kommer få det roligt med alla ''fjortis'' brudar med den där kärran ! ;)
Skyll inte på att bilen är för långsam , det är du som är för seg på gasen ;)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17011
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #27 skrivet: maj 09, 2013, 23:05:15 »
Men Olle! Kan du inte korta in ditt enorma utblås lite! Det kanske är meningen men det kryper i kroppen på mig när jag ser det sticka ut så långt ;)
(Vet att man måste sticka ut det litegrann för att inte ljudet ska hamna i bilen istället för bakom).
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #28 skrivet: maj 10, 2013, 16:28:09 »
Faktiskt så kan jag inte göra det :/ Ljuddämparen blev för lång och om jag kortar övergången så kommer den börja strypa...

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #29 skrivet: maj 11, 2013, 11:14:26 »
Körde en liten sänkning fram igår på raketen. Tog ett varv på fjädern, karate style. Bilen beter sig mycket bättre nu, svänger in betydligt bättre och balansen blev mer mot hur en mittmonterad bil brukar kännas, rekommenderas starkt! Dock vill kanske inte alla ha samma stuk som jag med hög röv ;) Kapade fjädern på plats och lappade igen såren som blev i talriken med svetsen bara :)

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #30 skrivet: maj 11, 2013, 12:49:32 »
Ja nog ser det lte underligt ut när den är högre bak än fram, skiljer inte så mycket åtminstone.

Hmm, låter konstigt att det skulle bli mer som en mittmotorbil när du sänker fram då tyngdpunkten flyttas framåt när man gör det ??? Men men jag har aldrig kört en mittmotorbil och har inte sänkt min bil fram.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #31 skrivet: maj 12, 2013, 18:02:19 »
Man måste också komma ihåg att om man kortar fjädrarna ändrar man deras fjäderkonstant också! Det innebär att när bilen går i kurva så kommer den pusha mer fram. En mittmonterad bil brukar pusha lite fram och vända relativt fort om man väl får sladd bak (mindre vinkel)

Korta fjädrarna fram borde innebära att: Den bromsar hårdare men tappar i acceleration, den svänger in bättre (även pga ändrad styrgeometri) men pushar mer (än tidigare) fram mitt i kurvan och man behöver mer gas för att hålla samma vinkel i sladd

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #32 skrivet: maj 14, 2013, 18:20:56 »
Såhär ser turbotryckplatta och turboförgasare ut

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #33 skrivet: juni 30, 2013, 06:47:34 »
Uppdaterar bara lite snabbt me bilder, har ikväll stoppat ner en liten turbo i raketen :)

Bild på färdiga installationen (för testkörning) och downpipen som är första 10 cm omsvetsat från en saab och resten konat till 3-tum och sedan lindat med biltemas finest

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #34 skrivet: juni 30, 2013, 12:15:04 »
Lite mer bilder från gårdagens bonn-meck:










simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #35 skrivet: juni 30, 2013, 14:10:05 »
Fint att turbon sitter i nu :D

Går den något hårdare med överladd då? ;)
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

OlleR

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 267
  • Rally!
    • Visa profil
    • OlofEriksson.com
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #36 skrivet: juni 30, 2013, 23:13:56 »
Den gick jättebra tills vi fick för oss att dra wastegateslangen. Det såg ut som om den bottnade på 0,8 bar, men det gjorde den inte när den fick soppa ordentligt... 1,5 bar och en topplockspackning mindre :P Men volvon som försökte köra om i rondellen blev rätt långt efter :P

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: Olle´s fjortismagnet
« Svar #37 skrivet: juni 30, 2013, 23:19:23 »
Hehe, ja det är det som är farligt med turbo för det är så enkelt att höja laddtrycket ;D

Det låter kul det, vad var för någon Volvo som inte hängde med?
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75