Författare Ämne: 360 turbo drift  (läst 15701 gånger)

kimpan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
360 turbo drift
« skrivet: maj 04, 2014, 15:27:19 »
Tjejen fick börna lite med 360in  ;D

« Senast ändrad: maj 21, 2014, 12:30:04 av kimpan »

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo böörn
« Svar #1 skrivet: maj 04, 2014, 21:48:14 »
Då blev hon la glad?  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

kimpan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: 360 turbo böörn
« Svar #2 skrivet: maj 04, 2014, 23:26:04 »
Jodå :) hon är riktigt elak mot dom gamla sulorna.

kimpan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: 360 turbo böörn
« Svar #3 skrivet: maj 21, 2014, 12:27:00 »
fått ner bilen lite på backen. 60mm bak och kapade förstärkta 240 fjädrar fram. Gjorde mkt skillnad.

Skulle bara ha fått mer styrvinkel nu så de gå att åka bredare :P


Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 360 turbo drift
« Svar #4 skrivet: maj 21, 2014, 12:36:55 »
Du får förlänga på bärarmarna fram och boxa dom. Lär göra stor skillnad =)

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: 360 turbo drift
« Svar #5 skrivet: maj 21, 2014, 21:39:48 »
En 340 svänger mer än en 360, gissar att det är styrväxeln som gör detta?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

MidoNyk

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
    • Douchebag Garage
SV: 360 turbo drift
« Svar #6 skrivet: maj 22, 2014, 01:55:41 »
passar 340 styrväxel på en 360 då?

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 turbo drift
« Svar #7 skrivet: maj 22, 2014, 03:03:32 »
En 340 svänger mer än en 360, gissar att det är styrväxeln som gör detta?
Hur har du kommit fram till det?
Och har alla 340 styrväxel med mer styrutslag, även de med rödblock?

passar 340 styrväxel på en 360 då?
Tror inte det är värt att byta till 340-styrväxel. Bra mycket lättare att köpa styrleder som ger mera styrvinkel från classicswede, smacka på och sen göra en framvagnsinställning.
http://www.classicswede.co.uk/Extra_Lock_Track_rod_ends_340_and_360/p1733344_11178133.aspx
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: 360 turbo drift
« Svar #8 skrivet: maj 22, 2014, 15:54:23 »
Det märks när man kör en 340 att den svänger mycket mer än 360. Man gör en u-sväng på hur smala vägar som helst.  :)

Kimpan: Kör du med svetsdiff?

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 turbo drift
« Svar #9 skrivet: maj 22, 2014, 18:28:19 »
Gäller det även 340 med rödblock? Har aldrig kört en 360 så har inte kunnat jämföra med min bil, min bil har då löjligt liten vändradie jämfört med t.ex 740 men inte så kontigt då en 300-serie är ca 0,5m kortare om inte mer.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

kimpan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: 360 turbo drift
« Svar #10 skrivet: maj 22, 2014, 20:15:46 »
Bergvik jo ja kör svetsdiff  ;D
 
om man breddar bärarmarna så lär det gå att svänga mer då min tar i krängarn och hjulhus.

hadde tänkt köpa styrleder för mer vinkel men måste ju ha spacers eller breddade bärarmar ändå?!..

kimpan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: 360 turbo drift
« Svar #11 skrivet: maj 22, 2014, 20:16:57 »
Äre nån på forumet som har fixat mer märkbar styrvinkel??

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 360 turbo drift
« Svar #12 skrivet: maj 22, 2014, 21:05:21 »
Ger verkligen classicswede styrleder märkbart mer styrning?

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 turbo drift
« Svar #13 skrivet: maj 22, 2014, 21:40:29 »
Ger verkligen classicswede styrleder märkbart mer styrning?
Bör göra det, borde bli samma som att korta styrarmen på fjäderbenet. Dvs både snabbare styrning och mer styrvinkel.

Har för mig någon på forumet monterade sådana i höstas?
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

kimpan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: 360 turbo drift
« Svar #14 skrivet: maj 22, 2014, 21:52:47 »
Ingen som vet vem som monterat? men bör knappast ge mer styrvinkel utan mer modifieringar då min tar stopp i karossen med org?

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 turbo drift
« Svar #15 skrivet: maj 22, 2014, 22:00:13 »
Nä tar det stopp i karossen redan nu så kommer du inte få någon mer styrvinkel utan du måste modifiera så däcket inte tar stopp först.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

kimpan

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: 360 turbo drift
« Svar #16 skrivet: maj 22, 2014, 22:05:17 »
Jo borde ju ba gå att byta fälgar med annat et eller bredda bär armarna.  nån som vet helt säkert om bärarmar är samma ifrån 343??

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 360 turbo drift
« Svar #17 skrivet: maj 23, 2014, 22:38:36 »
Men blir det verkligen märkbart? Med den lilla vinklingen på styrleden borde det inte märkas så mycket men självklart blir det lite mer styrvinkel. Bärarmarna borde vara samma till 340n som 360n.. Ser ingen anledning till att det är olika.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 turbo drift
« Svar #18 skrivet: maj 23, 2014, 22:41:27 »
Vet ej, därför det skulle vara kul att höra av någon som har monterat dessa.

Det ska vara samma bärarmar förutom att de äldre bärarmarna har hål för krängningshämmarstag.

Edit: Hittade vem som hade styrlederna.
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=7071.msg105777#msg105777
super_motard var det.
« Senast ändrad: maj 23, 2014, 22:49:02 av simlar »
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75

Danne

  • Betalande Medlem
  • Mycket aktiv medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 687
    • Visa profil
SV: 360 turbo drift
« Svar #19 skrivet: juni 04, 2014, 13:28:55 »
Såg hans kommentar och han tyckte inte det var särskilt märkbart om jag kommer ihåg rätt.

simlar

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 3714
    • Visa profil
    • Min YouTube-kanal
SV: 360 turbo drift
« Svar #20 skrivet: juni 04, 2014, 17:44:32 »
Japp du minns rätt.
Arbetar som: VW/Skoda/Seat-mekaniker
Brukskör:  Skoda Praktik -10
Projektbil: Volvo 360 GLT -88
Projektbil: Volvo 244 -75