Sälj alla tre, köp en 360, gärna GLE, GLT för att vara på den tuffare sidan.
Hittar du en sedan tycker jag att det är ett plus, då dom verkar vara mycket ovanligare.
Hitta en B230 du vill ha, gärna (Om jag nu minns rätt mellan 83-88) för då är det kugg på aggregataxeln där fördelaren sitter på rödblockarna i 200/300 serien. På blocket alltså och inte bak på toppen.
Jag är absolut nybörjare, trodde det skulle vara svårt att byta motor. HADE FEL.
Jättesmidigt och lätt gick det, med hjälp från folk på forumet. Tog ur motorn och satt i den nya B230 på 2-3 dagar, hade lite problem med att hitta vattenpump som hade rätt fäste. Och den var körklar på 1 vecka. Stog still några dagar för att jag hade problem med insprutstempgivaren, glömde att ta den från B19 som jag tidigare hade..
Efter mitt motorbyte till B230 så drar den nu 1.1L/mil blandad körning. Inkl, burnout. (Har kvar originalinsprutet från originalmotorn B19E)