Här händer det ju inte mycket!
Tyvärr kastade min mobil in handduken i förra helgen, så blir inte mycket till bilder. Den jag har nu vägrar nämligen ge dom till datorn!
Edit: Upptäckte ett sätt! Verkar gå att få upp dom nu, dock är kameran inte högklassig, och belysningen i garaget inte heller perfekt,men bättre än inget iaf!
Men har inte hänt mycket sen jag skrev förra inlägget, hade besiktning av v70in i veckan, så var tvungen att lägga helgen på att fixa den. Dock lönade det sig, blankt papper blev det! Nu går den ett år till, bara jag orkar byta kamrem någon dag!
Är även garageombyggnad tillsammans med ett maskinhallsbygge och lite annat på g hemma så händer inte jättemycket med bilarna.
Etersom jag överlät besiktningen till farsgubben och lämnade v70in hemma under veckan så har 360in fått gå som brukis nu i veckan, riktigt kul i jämförelse med v70 dieseln jag normalt åker med!
Släpper fint i rondellerna när det är lite fuktigt på backen, fruntimret uppskattar dock inte den lika mycket som mig!
Men den får åka hem nu i helgen för ombyggnad av avgassystemet, blir sidepipe ut vid vänster bakhjul, konstaterade att jag inte orkar inte svetsa upp bakaxelkröken
sen ska jag spänna handbromsen, fixa halvljuset, och hoppas på att svensk lotteritjänst släpper igenom den!
Spikar upp tryckimpregnerat virke i taket på garaget för att kunna sätta upp lampor och dra elkabel, då betongen är så fuktig så det ruttnar/rostar sönder om man monterar rätt på betongen.
Någonstans här i röran ligger det en kompressor som skall monteras i den andra 360in, gärna i vinter om tiden och pengarna finns! Inte lätt när man är student!
Men börjar ha samlat på mig det mesta som behövs, finns pelarborr, hydraulpress, pelarslip, mig och pinn-svets finns också. Det som saknas och står på önskelistan för tillfället är svarv, fräs och en tigsvets! Men det är bara drömmar, så får väl vänta tills man iaf börjat jobba
Finns även motorlyft, riktig garagedomkraft och hora. Dock står det i verkstaden där jag normalt sett håller till! Får se om jag får till en utbyggnad av detta garaget så man kan få plats med en bil också!
Och kör enduro gör jag ju också ibland när tiden räcker till! Var dags för oljebyte på hojen med, så fick bli service av den!
Monterade timräknare och bytte luftfiltret när jag ändå höll på med!
250 2-takt är det man ska åka!
Bonusbild på besprotokollet på v70in! Första bilen jag haft som gått igenom med blankt! Och då har jag nog haft runt 15 bilar de senaste 2 åren
Funderingar:
Lite sugen på att få mer tryck i vinterholken, turbo är inte ett alternativ, gillar inte att åka det i snön, kompressor känns inte som rätt väg att gå, för dyrt och känns inte som man vill riskera att plåga den i vintersvängen?
så valet står mellan att hänga i en b230f/fb eller att nöja mig och ha tråkigt tills snön kommer.
Vad säger ni som gjort detta? Värt pengarna/jobbet? Kanske mer värt att bara skaffa en 531-topp och trycka på utan att behöva riva ut motorn?
Kom med idéer! Allt som är effekthöjande till rimliga pengar är intressant!
Edit: varför vill inte mina bilder va med?