Tack för alla svar.
Det ända som är lite pissigt är att ägaren till toppen vet inte hur mycket den är planad så jag vet inte om jag behöver en kortare rem eller ej. Pratade med en lokala motorrenoveraren och han kunde inte heller mäta upp förbränningsrummen, hade ju velat haft den så planad det bara går när man liks ska dit led skiten.
Ifall remmen blir för lång (har redan köpt en orginal) , är det någon som har provat att svarva en hylsa utanpå remspännaren för att få den att spänna mer?
Lät drygt med extraktorn, skiter nog i den sålänge. Plockar bort katten och ljuddämparen först sen får vi ser hur den går.
ger det något att shimsa ut bränsletrycksreglatorn när man sugtrimmar?
är 140hk rimligt med planad/portad topp annan kam samt ms + elfläkt, öppet filter mm?