Nu startar en ny era för mig! Nu slipper jag köra och meka samtidigt för nu har jag utökat stallet med en vinterbil 
I helgen som var hämtade jag en
360 GLT -87 i Nybro och gasade glatt hem.
Väldigt skönt då jag letat vinter60 sedan i Augusti!

Sedan tidigare äger jag en
Volvo 360 GL -87 samt en
343 DL -81så att nu få smaka på GLT-modellen känns buskul!
Just detta exemplar är utrustat med:+ Centrallås.
+ Vinge.
+ Taklucka (mössan tar i).
+ Dimljus (Ett är spräckt glas på, sälj mig ett helt).
+ Öppet luftfilter direkt på LMM.
+ Välljudande avgassystem av okänd mix.
Saknar:- Varvstopp (Sitter det ett Renix från B200F kanske?).
- GLT-läpp.
- Snowcap.
Planer:* Först och främst att bara köra och köra. (Bruksbil).
Check på den 
* Lägga på två bättre bakdäck.
KLART!* Fixa ryckningar med kall motor. Går nästan som på tre
som värst.
KLART! Var dåliga tändkablar/fördelarlock. Gick även fett. Ställde 2018 ner LMM* Laga läcka på avgaset vid bakhjulet (Brummar järnet).
KLART!* Limma innerbackspegeln.
KLART!* Byta krängningshämmarstag H.F. (Det är av. Tyckte han var lite väl mjuk i kurvorna)
KLART!* Se över broms + handbroms V.B.
KLART!* Dra åt hjullager H.B. (glappt).
KLART * Lacka fronten (fullackad efter rostlagning av någon tidigare ägare).
KLART!* Laga fästet till kofångaren V.B. Nu även H.B. trasigt
KLART!* Montera motorvärmare+kupévärmare.
* Få igång centrallåset V.B.
* Byta dörrsprintar förardörr. (Någon som testat verktyget som Classic Swede säljer?).
* Svetsa fäste till gasdämpare baklucka som lossnat.
KLART!* Fixa den otroligt sega och motsträviga känslan när man ska peta in en växel. Shortshift?
* Byta framruta (sprucken).
KLART!* Svetsa diverse rosthål (en ytterst oansenlig liten punkt denna

).
* Rostskydda länkarmar, kränghämmarbalk, motorbalk, växellådsbalk mm. som jag är rädd om.
* Bättra på invändigt rostskydd i balkar, dörrar & baklucka mm.
Ooops vilken lista det blev. Jag som bara skulle ha en vinterbil att tuta och köra lite med
