Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1
Projekt / SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo MS3X
« Senaste inlägg av Frellumstad skrivet mars 17, 2023, 16:34:43  »
Forbrenningskammer:
Ca. 53cc opprinnelig i 530topp
Etter fjerning av klumpen foran tennplugg og skråning av vegger ca. 55,5cc = - 0.25 komp(før planing)

Originale b200f stempel:
Grop dybde 0,40mm
Grop diameter 67mm
Komp. 9,2:1
Grop i stempel rommer 1,41cc

Stempeltak:
Mål inni ca. 49mm
Mål utenpå ca. 59mm
Tykkelse i tak ca. 10mm(uten grop)

Ved fresing til 70mmx3,3mm grop i B200F stempel fra volvo 360 vil det øke volumet fra 1,41cc til 12,7cc.
Tykkelse i taket på stempel reduseres da til 6,7mm, så får man se om det holder i lengden.

Regnet ut at det senker kompresjonsforholdet fra 9,2:1 til 7,8:1 ved bruk av min portede topp(før planing).
Ser for meg å kunne ende opp med 7,9:1 i kompresjon, som burde være lavt nok til å kunne/måtte øke fortenning over store deler av registeret, som igjen vil gi en NM gevinst hvis man finner riktig grader om jeg har skjønt det riktig. Dette blir ikke eksakt før jeg setter bilen bort til mapping i fremtiden.
Skal prøve å mappe selv med ladetrykk på opptil 2bar.

Stemplene er levert til dreiing/fresing hos en bekjent, så blir å bygge motor ila. våren.
2
Projekt / SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo MS3X
« Senaste inlägg av Frellumstad skrivet mars 14, 2023, 22:41:48  »
Målt volum i forbrenningskammer etter sliping og justert.
Alle fire rommer nå 55,5ml eller CC om du vil.
Opprinnelig er de 53ml, så dette skal senke kompresjon fra 8,7 til 8,45. Toppen må planslipes og da mister de noe volum, så etter dreiing av stempel er det beregnet å havne på ca. 7,7 i komp.
Det blir spennende å se hva portet topp, dyser i topp, E innsug, KLR T3 kam, stivere ventilfjærer, lavere kompresjon med tilsvarende økt fortenning og høyere ladetrykk vil tilføre.
3
Projekt / SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo MS3X
« Senaste inlägg av Frellumstad skrivet mars 14, 2023, 22:33:51  »
Plugget hull for EGR og slipt ned bolt.
4
Projekt / SV: Simlar's Volvo 360 GLT -88
« Senaste inlägg av simlar skrivet mars 11, 2023, 14:26:19  »
Tackar!

Ja tids nog kommer det komma igång med V8-monteringen :)
5
Projekt / SV: Simlar's Volvo 360 GLT -88 Update 10/3-23
« Senaste inlägg av kvist90_ skrivet mars 11, 2023, 13:46:57  »
Kort uppdatering, har äntligen flyttat in i mitt hus i Boden så blev att vinscha ner 360in i det lilla garaget ikväll :)
Bilen kommer få stå där tills det är dags att ta tag i den igen.

Grattis till nya boendet :)
Väntar på när du kommer igång med bilen igen  ;)
6
Projekt / SV: Volvo 360GL "Redline" 1,9 m-TDI
« Senaste inlägg av kvist90_ skrivet mars 11, 2023, 13:45:16  »
Då har man vatt och fyndat lite saker till nästa ombyggnad ;D



Bakvagn från BMW e39 3,15utväxlig på diffen, En extra diff med 3,07 utväxling, 2st extra drivaxlar och lite till.
Blir och ta diff drivaxlar och nav och få de att passa i 360. hehe. lite svetsa och kapa så får man nog dit de.
Sen m90 lådan fram. men detta blir väl att börja med efter våren. Är ju skit kallt i garaget nu ::)

Inspirerende :D
Godt jobbet med bilen!!

Man tackar :)

Liten mini update.
Bilen står i dval i väntan på vår och värme :)

Har fått flänsen på volvo kardanen svarvad till att passa på BMW diffen.
Va inga svårigheter som tur va. Svara ner den så den passar i medbringaren på diffen och borra och gänga nya hå för BMW hade bultdelning 6x80mm M8 och volvon va 4x80mmM10 :) två nya hål och borra upp två ;D

7
Projekt / SV: Simlar's Volvo 360 GLT -88 Update 10/3-23
« Senaste inlägg av simlar skrivet mars 10, 2023, 23:05:59  »
Kort uppdatering, har äntligen flyttat in i mitt hus i Boden så blev att vinscha ner 360in i det lilla garaget ikväll :)
Bilen kommer få stå där tills det är dags att ta tag i den igen.
8
Säljes / 360 - 84
« Senaste inlägg av Moriah skrivet mars 09, 2023, 21:52:14  »
Nu ska trotjänaren säljas.
Det är en 3 dörrars 360 från 84 med b19A
Besiktning har den fram till 2024-09-30
Sommardäck finns på alufälg.

I somras byttes alla vätskor, kamrem, vattenpump, batteri samt lite annat smått och gott.
Lite tråkig är den klassiska rosten i framskärmen som syns på bild

Bilen finns uppe i Boden, kom gärna med bud
9
Projekt / SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo MS3X
« Senaste inlägg av Frellumstad skrivet februari 27, 2023, 22:11:22  »
Bilder av innsugskanalene etter arbeid.
Rundet av og breddet innerradien.
Åpnet under ventilsetet til 88% av ventil diameter.
44mm x 0,88 = 38,7 ~ 38,5mm.
10
Projekt / SV: 360GL B200K->B200F LH 2,4->B200 Turbo MS3X
« Senaste inlägg av Frellumstad skrivet februari 27, 2023, 21:56:00  »
Bilder av eksosport etter arbeid.
Rundet av og breddet innerradien litt.
Slipt ned den lille kanten av ventilstyring som stakk opp.
Åpnet opp under ventilsetet til 88% av ventilstørrelsen.
35mm x 0,88 = 30,8mm.
Resten av porten er bare pusset med 120 sandpapir.
Hull til EGR er gjenget opp og skal tettes med bolt.
Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10