Författare Ämne: Jyllskars - Volvo 350 GLT - Inspirationen, vart lade jag dig sist?  (läst 235313 gånger)

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #280 skrivet: november 05, 2010, 17:13:28 »
Kul att mattan och inredningen passar in fast tunneln är bra mycket större (antar jag).

Kul att ni har sfro i sverige så ni får era grymheter reggade också. Riktigt kul motor du verkar ha hittat.  :)

ja tunneln är väl ca 50mm högre och säkert 100mm bredare iallafall. :)
ja bara man har god kontakt med dom brukar många projekt gå iland :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #281 skrivet: november 05, 2010, 17:20:12 »
Ojojoj vilken update  :o  :D

Snyggt med inredningen som fortfarande passar! Gött att inte alla kör plåtren maraccas!

Trist som blääääää för att laga på gammal rostig framvagnsbalk. Har ju inspiration för dig i min tråd ;) http://www.300power.com/forum/index.php?topic=574.640

Reaktionsstaget behöver nog lite översyn ja, och Pottan!

Vilken motor du hittat! Kan ha skrivit det förr men visste (fortfarande) inte att Volvo hade VVT!

tanken är att den ska se så orginal ut som möjligt, lite sänkt och fräsigare fälgar bara utvändigt om nu inte sportstolarna hamnar i denna 3a med :P

jag kom på att jag fick ju en framvagnsbalk från Dahlan tidigare så jag tror jag ska försöka slita med bultarna som sitter som *fult ord*...  där verkar det vara gott om loctite och naturlig gänglåsning :P
Så jag tar med den bättre begagnade balken till jobbet imorgon och ser om jag får tid att piffa upp den :)

Ja jag tror att alla biltillverkare kör med vvt nu :) dock ligger ju volvo ganska långt efter japanarna ca 20 år  :o :P
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #282 skrivet: november 05, 2010, 19:45:12 »
Snyggt med inredningen som fortfarande passar! Gött att inte alla kör plåtren maraccas!
tanken är att den ska se så orginal ut som möjligt, lite sänkt och fräsigare fälgar bara utvändigt om nu inte sportstolarna hamnar i denna 3a med :P
Åh det låter som ljuv musik i mina sleeperöron! Fräsigt originalstuk det är grejer det!

Citera
jag kom på att jag fick ju en framvagnsbalk från Dahlan tidigare så jag tror jag ska försöka slita med bultarna som sitter som *fult ord*...  där verkar det vara gott om loctite och naturlig gänglåsning :P
Så jag tar med den bättre begagnade balken till jobbet imorgon och ser om jag får tid att piffa upp den :)
Bra med reservdelar! Jag fick ta muttermaskinen till hjälp med bultarna. Fast tror jag lossade det första halvvarvet manuellt för min kompressor var för klen  :-[
Men hade fått det tufft att gänga dom LÅNGA bultarna för hand hela vägen med den tuffa gänglåsningen.

Keep up!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #283 skrivet: november 05, 2010, 21:47:53 »
Citera
jag kom på att jag fick ju en framvagnsbalk från Dahlan tidigare så jag tror jag ska försöka slita med bultarna som sitter som *fult ord*...  där verkar det vara gott om loctite och naturlig gänglåsning :P
Så jag tar med den bättre begagnade balken till jobbet imorgon och ser om jag får tid att piffa upp den :)
Bra med reservdelar! Jag fick ta muttermaskinen till hjälp med bultarna. Fast tror jag lossade det första halvvarvet manuellt för min kompressor var för klen  :-[
Men hade fått det tufft att gänga dom LÅNGA bultarna för hand hela vägen med den tuffa gänglåsningen.

Keep up!

Jag försökte mig på de bultarna en gång jag med.. Alla gick rakt av vid skallen när jag vred så jag var blå!  ;D

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #284 skrivet: november 05, 2010, 23:26:09 »
Citera
jag kom på att jag fick ju en framvagnsbalk från Dahlan tidigare så jag tror jag ska försöka slita med bultarna som sitter som *fult ord*...  där verkar det vara gott om loctite och naturlig gänglåsning :P
Så jag tar med den bättre begagnade balken till jobbet imorgon och ser om jag får tid att piffa upp den :)
Bra med reservdelar! Jag fick ta muttermaskinen till hjälp med bultarna. Fast tror jag lossade det första halvvarvet manuellt för min kompressor var för klen  :-[
Men hade fått det tufft att gänga dom LÅNGA bultarna för hand hela vägen med den tuffa gänglåsningen.

Keep up!

Jag försökte mig på de bultarna en gång jag med.. Alla gick rakt av vid skallen när jag vred så jag var blå!  ;D

säg inte sådär  :-\
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #285 skrivet: november 06, 2010, 00:36:00 »
mina gick finfint.. om det höjjer motivationen ;)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #286 skrivet: november 06, 2010, 00:37:58 »
Ett tips är att nån dag innan börja spruta in rostlösare genom rambenen. Ta bort kofångaren och lys in i rambenen så ser du dem. De sticker upp galet mycket så därför rostar gängan där och blir jobbig att få igenom svetsmuttern. Plus att man får gänga länge innan den kommer ut!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #287 skrivet: november 06, 2010, 18:14:17 »
Ett tips är att nån dag innan börja spruta in rostlösare genom rambenen. Ta bort kofångaren och lys in i rambenen så ser du dem. De sticker upp galet mycket så därför rostar gängan där och blir jobbig att få igenom svetsmuttern. Plus att man får gänga länge innan den kommer ut!

tack för tipset :) ska kanske fixa nya kortare skruvar till den då om det sticker upp jättemycket.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #288 skrivet: november 06, 2010, 18:20:04 »
idag har jag fixat och donat med framvagnsbalken, reaktionsstagen och länkarmarna :)
gjorde nya pottor till bussningarna :)
Svarvade till ett dorn och mothåll med rätt storlek för bussningen, svårt att förklara, men en bild säger mer än många ord ;)

Så jag pressade fram 4 nya pottor på 5 minuter ;)

sen vet jag inte om pottan ska vara djupare, då jag inte har någon i skick att mäta på ;) så jag hoppas det ska räcka :)

sen kunna jag inte låta bli att knäppa kort på en elskåpsnyckel som hängt uppe på en travers i otrevlig miljö i ca ett halvår på jobbet... ser ut som nått hämtat frän en sjunken atomubåt...
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #289 skrivet: november 06, 2010, 20:44:46 »
mina gick finfint.. om det höjjer motivationen ;)
tack :) det känns bra att kan man lyckas med ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #290 skrivet: november 07, 2010, 19:13:13 »
nu är skruvarna marinerade så imorn ska jag byta framvagnsbalken :)
Har målat den "nya" balken och bärarmar med hammarlack.
OJ! vad smutt det blir med nya bussningar :D pottorna blev perfekta med :) säg till om du behöver pottor så kan jag pressa fram nya fina :) bildupdate imorn hoppas jag :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #291 skrivet: november 07, 2010, 19:39:06 »
Såg riktigt fint ut  :D

Har du förstärkt balken något när du ändå tar igång??
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #292 skrivet: november 07, 2010, 20:19:48 »
Såg riktigt fint ut  :D

Har du förstärkt balken något när du ändå tar igång??


trevligt att du tyckte det :)
nej det har jag inte, är dom så veka så det ska behövas?
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

zyklon

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1895
    • Visa profil
    • diligoDesign
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #293 skrivet: november 07, 2010, 21:35:09 »
Mja det vet jag inte, men jag förstärkte upp min med lite balkar o så.. mest för att infästningen till länkarmen inte ska flexa :)
Funderar på o köpa en EL-bil.. Åker ju ändå bara med sladd..

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #294 skrivet: november 07, 2010, 23:37:04 »
Snyggt jobbat. Nu får du bli kunglig hovleverantör på bussningsbrickor till 300 Power  ;D
Djupet ser perfekt ut tycker jag!

Elskåpsnyckeln är en form jag är väldigt bekant med.. men aldrig sett en med den yt"finishen"  ;)
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #295 skrivet: november 08, 2010, 11:39:37 »
Snyggt jobbat. Nu får du bli kunglig hovleverantör på bussningsbrickor till 300 Power  ;D
Djupet ser perfekt ut tycker jag!

Elskåpsnyckeln är en form jag är väldigt bekant med.. men aldrig sett en med den yt"finishen"  ;)

ja det är inga problem att göra flera!

Ja den elskåpsnyckeln tog jag inte i med tång äns. mycket syror å skit som man inte vill ha i närheten, dom har en syra som dom fräter bort glaspartiklar från stålet med. och självklart är ju denna travers över det karet :P ett under att traversen hänger kvar. För om de rostfria rören dom badar där blir i för länge så, finns det inga rör att plocka upp  ::)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #296 skrivet: november 08, 2010, 12:21:46 »
Ja den elskåpsnyckeln tog jag inte i med tång äns. mycket syror å skit som man inte vill ha i närheten, dom har en syra som dom fräter bort glaspartiklar från stålet med. och självklart är ju denna travers över det karet :P ett under att traversen hänger kvar. För om de rostfria rören dom badar där blir i för länge så, finns det inga rör att plocka upp  ::)

Aj aj att få sånt på huden!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #297 skrivet: november 11, 2010, 13:17:40 »
skruvarna släppte fint :) nu sitter där en nyblästrad och nymålad framvagnsbalk och bärarmar med nya bussningar :) ska hänga dit servostyrväxeln och se så motorn går fritt då med  ::) den är ju inte så fasligt mycket grövre men lite iaf.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #298 skrivet: november 11, 2010, 13:20:51 »
skruvarna släppte fint :) nu sitter där en nyblästrad och nymålad framvagnsbalk och bärarmar med nya bussningar :) ska hänga dit servostyrväxeln och se så motorn går fritt då med  ::) den är ju inte så fasligt mycket grövre men lite iaf.

Grattis, bara glädje i detta inlägg  :D

Och passar inte motor och styrväxel ihop får du lösa det bara. Punkt slut. Bäst är väl att sänka hela framvagnen/balken. Eller bygga om den.
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Bergvik

  • Global Moderator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2599
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #299 skrivet: november 11, 2010, 13:48:15 »
skruvarna släppte fint :)

Säger som frej: Grattis!  :)

Topfuel

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #300 skrivet: november 18, 2010, 22:04:26 »
Allt verka gå så lätt i denna tråden, antingen mörkar du eller så är du helt enkelt
genom positiv ;D
Hoppas på det sist nämda ;D
Det är i motvind en drake lyfter.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #301 skrivet: november 19, 2010, 08:43:31 »
Allt verka gå så lätt i denna tråden, antingen mörkar du eller så är du helt enkelt
genom positiv ;D
Hoppas på det sist nämda ;D

Haha :D ja det har inte varit så många motgångar men sen tar ju allt en jävla massa tid med ;) har ju haft mycket hjälp av att jag jobbar på en industri så det finns mycket mskiner att låna :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Topfuel

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 419
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #302 skrivet: november 19, 2010, 10:45:30 »
Kan din tråd utantill snart :) men jag saknar mer bilder på motorfästena(undrar varför) ;D
Mycket trevliga pottor, keep up :)
Det är i motvind en drake lyfter.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #303 skrivet: november 19, 2010, 23:03:51 »
kan ju försöka ta lite detaljerade bilder nu när jag endå ska pressa i bussningarna :)
tack! ja pottorna blev helt perfekt :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #304 skrivet: november 23, 2010, 01:45:14 »
har tagit lite bilder på motorfästen nu men har inte lagt upp dom än, tar det imorgon ;)

söker dock efter en tryckplatta till 240mm lamell, antingen från bmw 535 (e28) med enkelmassesvänghjul eller från en t5. Även en "707" tryckplatta är intressant ;) eller tips på andra tryckplattor som passar ihop med plant svänghjul och 240mm lamell och håller i för en del ;)
« Senast ändrad: november 23, 2010, 02:22:30 av Jyllskar »
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #305 skrivet: november 23, 2010, 18:50:14 »
här kommer lite bilder på motorfästena :) har pressat i länkarmsbussningar till volvo 240, blir nog väldigt stumt men endå inte som att köra med tvärstumt, för hoppningsvis får jag bort lite vibrationer :)
sen är dom fästa i kränghämmarbalken, det finns det ju bilder på nånstans i denna tråd.'
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #306 skrivet: november 23, 2010, 21:13:49 »
Nice, vad lackar du med, vanlig sprayfärg?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #307 skrivet: november 23, 2010, 21:29:08 »
Nice, vad lackar du med, vanlig sprayfärg?

jopp, det blev vanlig hagmans blanksvart.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #308 skrivet: november 23, 2010, 21:33:21 »
höll på att bli orolig idag när jag plockade bort insuget från "nya" motorn som jag fick tag i, eftersom det är vvt så är tydligen toppen lite högre än annars. men sedan så hade insuget annan form på kanalerna, med ovala än på min fläns  och annan bultdelning med.. skit tänkte jag, min fina cncfläns kommer inte passa, men när jag väl fick bort insuget och packningen så döljde sig bulthålen som jag vela använda :) och en liten portning i toppen så kommer det inte vara någon fara med utformingen på kanalerna heller :)

och vad tycker ni om volvos egna turbogrenrör då? alla är så noga med exakta längder på rören till turbon med pulser å så, det ser ju inte ut som att volvo tänkt likadant ;)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #309 skrivet: november 23, 2010, 23:07:57 »
och vad tycker ni om volvos egna turbogrenrör då? alla är så noga med exakta längder på rören till turbon med pulser å så, det ser ju inte ut som att volvo tänkt likadant ;)

Tur att insuget passade!

Angående grenröret så är det väl bra att ha olika längd om man vill "sprida effekten" över registret.
Med lika längd kan man samla effekten ur alla cylindrar i ett visst varvtalsområde. Rätt eller FEEEL?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #310 skrivet: november 24, 2010, 00:45:10 »
och vad tycker ni om volvos egna turbogrenrör då? alla är så noga med exakta längder på rören till turbon med pulser å så, det ser ju inte ut som att volvo tänkt likadant ;)

Tur att insuget passade!

Angående grenröret så är det väl bra att ha olika längd om man vill "sprida effekten" över registret.
Med lika längd kan man samla effekten ur alla cylindrar i ett visst varvtalsområde. Rätt eller FEEEL?

ja det låter ju logiskt :) för det är ju ganska brett register orginal.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #311 skrivet: november 24, 2010, 14:02:59 »
är det en t5r motor du har för jag har en vanlig t5 och mitt grenrör har jag för mig ser anorlunda utt
Old Volvo's never die, they only go faster!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #312 skrivet: november 24, 2010, 15:06:13 »
är det en t5r motor du har för jag har en vanlig t5 och mitt grenrör har jag för mig ser anorlunda utt

näe det är en 220hk motor från -03, -04. dock är "R" motorerna baserad på just denna motor läste jag i ett volvohäfte. dock är det andra kolvar och stakar i "R".
Grenröret är det ju inte omöjligt att det är lika som på "r" modellen men det låter jag vara osakt, för det har jag aldrig forskat i.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

dahlan144

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 729
  • Old Volvo's never die, they only go faster!"
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #313 skrivet: november 24, 2010, 15:12:23 »
ja det kommer bli en yyberr grym bil vilket fall som helst
hör av mig nån dag så man får komma för bi och titta lite va ett tag sen nu

Old Volvo's never die, they only go faster!"

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #314 skrivet: november 27, 2010, 20:10:02 »
har nu kittat alla svetsar i växellådstunneln, imorgon ska det på bodyspray :)
har kanske fått tag i en tryckplatta nu med, från samma bilmodell som växellådan kommer från.
Han skulle skicka den på måndag så snart har jag en komplett drivlina :) förhoppningsvis blir det inte så mycket pill med urtrampningslagret då heller iom att det blir M5 koppling med :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #315 skrivet: november 27, 2010, 20:23:47 »
har nu kittat alla svetsar i växellådstunneln, imorgon ska det på bodyspray :)
Bra där, viktiga bitar!


Citera
har kanske fått tag i en tryckplatta nu med, från samma bilmodell som växellådan kommer från.
Han skulle skicka den på måndag så snart har jag en komplett drivlina :) förhoppningsvis blir det inte så mycket pill med urtrampningslagret då heller iom att det blir M5 koppling med :)

Så skönt att det löser sig på ett smidigt sätt för dig!
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #316 skrivet: november 27, 2010, 21:13:26 »
har nu kittat alla svetsar i växellådstunneln, imorgon ska det på bodyspray :)
Bra där, viktiga bitar!

ja det skulle kännas surt om det började ploppa fram massa brunt satyg bakom färgen just där man varit och donat.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #317 skrivet: november 30, 2010, 23:35:45 »
nu är tunneln rostskyddad för lång tid framöver hoppas jag :)
det ser genomskinligt ut vid skarvarna där jag har kittat men det är bara reflektioner ;)
Har även fått justera ena motorfästet litegran för jag har ju inte måttat med kamremskåpan så jag fick kapa ur lite för att få dit fästet.
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

Jyllskar

  • Betalande Medlem
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1518
  • Volvo "350" GLT
    • Visa profil
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #318 skrivet: november 30, 2010, 23:40:51 »
gjorde även en klockren grej till svetsen, investerade en 9m tryckluftslangvinda på biltema och några nipplar och en modell mindre tryckluftsnabbkoppling "lånade" jag på jobbet. Så nu slipper jag ha misontuben bak på svetsen som nästan slår bakut av tyngden ;) mycket lättare att manövrera svetsen i mitt lilla garage utan tuben bakpå. och när man inte använder svetsen är det bara att koppla isär och rulla upp slangen :)
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
SV: Jyllskars - Volvo 350 GLT
« Svar #319 skrivet: december 01, 2010, 08:42:35 »
Snyggt jobbat med bilen och smart med gas-slangen. Men tål den gas då så det inte händer nån olycka!
Men du stänger väl av tuben när du inte använder svetsen.. så då är det lugnt!?

Kommer bli grymt detta med en sån modern motor i en 360  :D
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.