Nej. Jag har kommit fram till att det är lamellen som går för trögt på splinesen.
Den gick ju att röra med handkraft in och ut på axeln, och sådär jättestark är jag inte.
Ska försöka en gång ännu att på något vänster få den att röra på sig, annars får jag riva ner drivlinan och byta lamell.
Lamellen får inte gå det minsta trögt på splinesen, den ska gå att putta med ett finger och nästan glappa, brukar räcka med att det med åren blir damm och skit i splinesen så blir bilen trögväxlad.
Så blir nog tyvärr att ta ner drivlinan nu
När du kan röra den med handkraft finns det hopp, fast det troligen är rätt splines i Audilamellen så är din axel antagligen så sliten att splinesen blivit lite omformade, kan kanske bero på att lamellen du kört med tidigare inte haft 100% rätt form på splinesen
jag har varit med om att originallamellen från en bil gått trögt på splinesen i en annan bil.
Går att vika ett fint sandpapper och putsa till splinesen lite, för det är inte mycket som behöver slipas bort, och försök se var i splinesen det kärvar (antagligen längst ut) så du vet var du ska slipa.
Att försöka slipa in splinesen med pasta brukar inte fungera så bra, i allafall inte med ventilslippasta för den är så grov att den pressas undan från det trängsta stället och bara tar där det inte behövs, någon finare pasta kanske skulle fungera bättre.