Nu fick jag bort sista dörrsprinten.
Metoden var:
- Bada i rostlösare
- Gångjärnet i skruvstädet
- Exakt storlek på dorn
- Slägga
- Slå dig blå
Hade dock problem med att det gled i skruvstädet (blanka/plana anläggningsytor på skruvstädet)
Men till slut kom sprinten ur rostig och ful!
Har även kapat bort alla gångjärnen från dörrstolparna med dremeln (oumbärligt verktyg här).
Så nu är det spikat, alla dörrar på bilen kommer härmed vara demonterbara med hjälp av hylsa storlek 10 (till framskärmen) och hylsa storlek 13 (till Kofångaren och dörrarna).
Har även kommit väldigt nära att få "fullständig" passform på plåtbalken jag svetsar dit under rutan. Så i morgon kommer jag med all sannolikhet svetsa dit den!
Sen är det lite pill på utsidan av den (med dropplisten bla.) samt att svetsa igen hålen mellan dörrstolpe och framskärm.
Sen blir det slipa och lacka!! Samt återmontering av all inredning, dörrar, framskärmar med mera..