Klockrena siffror. Grattis.
Det som skulle kunna kompletteras på just denna sida är en spec över motorn så man ser hyffsat bra vad som är gjort.
Skit i att det är måndag. SKÅL!
Så här är motorn uppbyggd.
Motorblock b 230 fk med kolvkylning .
Kolvar b 230 fk av svarvade 3mm på grund av längre slaglängd.
Vev marin vev -86 mm slag = 2½ lit
stakar grova b 230 stakar
Svänghjul Lättat org svänghjul + modifierat för 184mm koppling
koppling 2-skivig ap-racing 184mm koppling,klarar ca 800nm
Topplock 531 stomme, portad på insug och avgas + modifierade
förbränings rum,större rostfria ventiler in 46mm ut 39mm.
Kamaxel vx3.
Kompförhållande 9:3-1
Grenrör 940 turbo
Turbo T3-04 från sierra cosworth,modifierad med större turbin
och uppfräst avgashus.Portad wastegate kanal +
360 graders axiallager.Vsr ballanserad.
Insprut Orginal 360.Med 360cc spridare och 1,4-1 regulator.
Tillskotts
sprut Hemmabyggt. Driver 3 st 800cc spridare.
Justerbart efter varv o tryck.
Lustgas Nx lustgas system med en nozzel.Justerbart med munstycken.
25-100hk,brukar använda 80hk.
Intercooler Kina model i alu.
dump-
ventil Återcirkulerande model i alu.
Tändsystem Org Renix + Ems 6 täningsänkar box.
Tändstift Ngk br8es
Bränsle E85
Jag tror att jag fått med det mesta