Författare Ämne: 360 RS MK2  (läst 490485 gånger)

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #680 skrivet: juni 20, 2006, 22:30:55 »
Har ingen större koll på vad som är fotat och upplagt i den här tråden, så jag tar en rövare och slänger in en hög med bilder.

Nya 990cc spridarna monterade, sitter som en smäck.
Kan föresten varmt rekomendera PPF-shoppen, beställde spridarna på torsdag, fick avin på fredag och kunde hämta paketet på måndag. Kanonservice!
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #681 skrivet: juni 20, 2006, 22:32:02 »
Mittkonsollen med diverse mätare, strömbrytare och trycksäkringar.
Tanken är att det ska monteras in en soppatrycksmätare i det tomma hålet nån gång när det finns tid, främst för att underlätta vid mappning.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #682 skrivet: juni 20, 2006, 22:32:36 »
LED-bromsljus som oljetryckslampa, bör inte missa när den tänds....  8)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #683 skrivet: juni 20, 2006, 22:33:47 »
Bränslepump och slangar monterade, ska ta isär och dra ut dom direkt från reservhjulsbaljan istället för att kunna uppfylla reglementet lite bättre.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #684 skrivet: juni 20, 2006, 22:34:50 »
Tryckröret mellan IC och insuget.
Såg ut att vara ett femminuters jobb att modda fjolårets men det var aningen mer kan man säga, ett par timmar tog det allt innan det satt som en smäck.

Edit: Här ser man också plattan som lufttempgivaren ska sättas fast i, sitter svetsad på tryckröret strax innan spjällhuset.
« Senast ändrad: juni 20, 2006, 22:44:34 av Performance »
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #685 skrivet: juni 20, 2006, 22:35:10 »
Tryckröret provmonterat.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #686 skrivet: juni 20, 2006, 22:36:06 »
Blev tvungen att "lätta" balken ytterligare för att tryckröret skulle få plats. Om man kan ha för stor IC vetifan om inte jag har det nu...  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #687 skrivet: juni 20, 2006, 22:36:55 »
Grenröret med wastegate och turbo provmonterat. Ska lindas och byggas ett stöd till så småningom.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #688 skrivet: juni 20, 2006, 22:37:51 »
Det här är en händig mojäng, sätts mellan oljefiltret och filterhållaren och ger en massa extra uttag, två av dom kommer jag att använda till oljetemp mätare och en analog oljetrycksmätare.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #689 skrivet: juni 20, 2006, 22:42:45 »
Bågen vaderades på staget förbi förarstolen ikväll också.
Är riktigt tajt att ta sig in och ut ur bilen nu kan jag lova, ser tillräckligt komiskt ut när nån ska sätta sig där och ratten är borttagen.
Instruktionsfilm "Tjockisens guide till instigning i rejsbil" kommer att komma, såfort jag lärt mig att kliva in någorlunda graciöst!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

flinty

  • Medlem
  • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #690 skrivet: juni 20, 2006, 23:05:16 »
[quote author=Performance
Är riktigt tajt att ta sig in och ut ur bilen nu kan jag lova, ser tillräckligt komiskt ut när nån ska sätta sig där och ratten är borttagen.
Instruktionsfilm "Tjockisens guide till instigning i rejsbil" kommer att komma, såfort jag lärt mig att kliva in någorlunda graciöst!  ;D
Citera

hmm,, du kanske kan ta några tips från dom på Hejbilist.nu   ;D

http://hejbilist.nu/dorrlas.htm

Dom fick ju till en bra lösning  :D
Jag är inte klok,, men varför va´ det när man har mer kul helvrickad,,!

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #691 skrivet: juni 20, 2006, 23:14:16 »
[quote author=Performance
Är riktigt tajt att ta sig in och ut ur bilen nu kan jag lova, ser tillräckligt komiskt ut när nån ska sätta sig där och ratten är borttagen.
Instruktionsfilm "Tjockisens guide till instigning i rejsbil" kommer att komma, såfort jag lärt mig att kliva in någorlunda graciöst!  ;D
Citera

hmm,, du kanske kan ta några tips från dom på Hejbilist.nu   ;D

http://hejbilist.nu/dorrlas.htm

Dom fick ju till en bra lösning  :D

Haha, det verkar vara en lysande idé!  ;D
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS MK2
« Svar #692 skrivet: juni 20, 2006, 23:43:11 »
Hur blir det med Tullinge?
« Senast ändrad: juni 20, 2006, 23:43:21 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #693 skrivet: juni 21, 2006, 12:32:19 »
Hur blir det med Tullinge?

Bra fråga. Jag hoppas att jag ska hinna få ihop bilen så jag kan köra upp för licensen på Tullinge men det verkar inte finnas så många andra som är supersugna på att traila ner, och att åka ner utan grabbarna grus är ju inte särskilt kul, om inte annat torde ju dom vilja vara med första gången den testas på strippen eftersom dom offrat såpass mycket tid på att hjälpa mig bygga den.
Förvänta er inga schyssta tider om det blir EDPS Tullinge, oprovat chassi och snabbmappad motor kommer nog att lägga till nån sekund, och jag har ingen större lust att köra sönder heller så jag kommer nog att ta det rätt lungt i starter och växlingar.

Det kommer fler chanser på strippen senare i sommar, är två gånger i Sundsvall, en i Skellefteå och två i Piteå är kvar om jag inte minns helt fel så ett tidskort ska nog gå att få i vilket fall.
Förare TEAM EGON RACING

EDLUND

  • Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #694 skrivet: juni 21, 2006, 17:01:26 »
Hur blir det med Tullinge?

Bra fråga. Jag hoppas att jag ska hinna få ihop bilen så jag kan köra upp för licensen på Tullinge men det verkar inte finnas så många andra som är supersugna på att traila ner, och att åka ner utan grabbarna grus är ju inte särskilt kul, om inte annat torde ju dom vilja vara med första gången den testas på strippen eftersom dom offrat såpass mycket tid på att hjälpa mig bygga den.
Förvänta er inga schyssta tider om det blir EDPS Tullinge, oprovat chassi och snabbmappad motor kommer nog att lägga till nån sekund, och jag har ingen större lust att köra sönder heller så jag kommer nog att ta det rätt lungt i starter och växlingar.

Det kommer fler chanser på strippen senare i sommar, är två gånger i Sundsvall, en i Skellefteå och två i Piteå är kvar om jag inte minns helt fel så ett tidskort ska nog gå att få i vilket fall.


Ja kan åka me om vi inte åker XM! allt annat funkar

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #695 skrivet: juni 22, 2006, 12:34:19 »
Hur blir det med Tullinge?

Bra fråga. Jag hoppas att jag ska hinna få ihop bilen så jag kan köra upp för licensen på Tullinge men det verkar inte finnas så många andra som är supersugna på att traila ner, och att åka ner utan grabbarna grus är ju inte särskilt kul, om inte annat torde ju dom vilja vara med första gången den testas på strippen eftersom dom offrat såpass mycket tid på att hjälpa mig bygga den.
Förvänta er inga schyssta tider om det blir EDPS Tullinge, oprovat chassi och snabbmappad motor kommer nog att lägga till nån sekund, och jag har ingen större lust att köra sönder heller så jag kommer nog att ta det rätt lungt i starter och växlingar.

Det kommer fler chanser på strippen senare i sommar, är två gånger i Sundsvall, en i Skellefteå och två i Piteå är kvar om jag inte minns helt fel så ett tidskort ska nog gå att få i vilket fall.


Ja kan åka me om vi inte åker XM! allt annat funkar

Då får det nog bli Skörspion din, om vi inte får låna C5:an igen?
Skulle inte du och Nille titta på småflickor på hamnfesten föresten?  :)
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS MK2
« Svar #696 skrivet: juni 22, 2006, 12:50:37 »
Grenröret med wastegate och turbo provmonterat. Ska lindas och byggas ett stöd till så småningom.

Hur har du tänkt dra avgassystemet?
« Senast ändrad: juni 22, 2006, 12:51:12 av Mefistofeles »
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #697 skrivet: juni 22, 2006, 18:21:17 »
Downpipen kommer att dras till vänster om fjäderbenstornet, rätt så nära karossen och sen ner vid torpedväggen och ut i en sidepipe nånstans under höger framdörr, åtminstonde till en början, får se om man orkar bygga ett längre sen med ljuddämpare på.
Screampipen från wastegaten kommer att gå ner på insidan vattenkylaren och ut framför höger framhjul.
Så ser åtminstonde planerna ut.
Förare TEAM EGON RACING

Brainded

  • Mycket aktiv medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 706
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #698 skrivet: juni 24, 2006, 23:05:41 »
Visade lite foton och något filmklipp i denna tråd för en bekant, slänger in hans kommentarer här för begrundan.

"du kan hälsa honom att "buren" i bilen är så felbyggd den bara kan bli ... man jag antar att de bygger den för att det är coolt att ha en bur, inte för att den ska ha rätt funktion."

"det jag reagerade på är att tvärbågen i huvudbågen är böjd. sen går strävorna från toppen av huvudbågen inte till stötdämparinfästningen som de borde göra för säkerhet _och_ styvhet i karossen, utan att de gick till nån punkt långt bak i skuffen"

"ska det böjda röret klara lika stora tryckkrafter måste det vara kraftigare än det raka. buren som helhet blir inte lika stark som den skulle kunna bli"

"triangulerar man buren rätt blir den styvare och därmed blir karossen styvare"

"Punkt 5.8 http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Regler.pdf"

"Skisser från sidan 7 http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_7.pdf"


Har inte en aning om han har rätt men jag antar det.  ::)

/Anders
« Senast ändrad: juni 24, 2006, 23:06:03 av Brainded »
Du behöver bara två verktyg WD-40 och Gaffatejp.
Om den inte rör sig och ska göra det, använd WD-40
Om den rör sig och inte ska göra det ,använd tejpen.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #699 skrivet: juni 25, 2006, 00:40:22 »
Visade lite foton och något filmklipp i denna tråd för en bekant, slänger in hans kommentarer här för begrundan.

"du kan hälsa honom att "buren" i bilen är så felbyggd den bara kan bli ... man jag antar att de bygger den för att det är coolt att ha en bur, inte för att den ska ha rätt funktion."

"det jag reagerade på är att tvärbågen i huvudbågen är böjd. sen går strävorna från toppen av huvudbågen inte till stötdämparinfästningen som de borde göra för säkerhet _och_ styvhet i karossen, utan att de gick till nån punkt långt bak i skuffen"

"ska det böjda röret klara lika stora tryckkrafter måste det vara kraftigare än det raka. buren som helhet blir inte lika stark som den skulle kunna bli"

"triangulerar man buren rätt blir den styvare och därmed blir karossen styvare"

"Punkt 5.8 http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Regler.pdf"

"Skisser från sidan 7 http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_7.pdf"


Har inte en aning om han har rätt men jag antar det.  ::)

/Anders

Jepp, bågen uppfyller inte reglementet, dock så är reglementet väldigt olika för ban-åka och dragracing vilket jag ska syssla med.
Om man kollar på http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf DRT 4.10.1 så ser man att det inte står nånting om att tvärstaget inte får vara bockat, dock är det inte heller gjort det på bilden. I min värld och enligt dom jag pratat med om saken är det en tolkningsfråga om det är tillåtet eller inte, men det mer eller mindre förutsätts att det är godkänt. Dock faller min båge i vilket fall pga 0,6mm för tunt gods. Men jag ska heller inte åka fortare än 11,00 sekunder (står fel i min länk, reglementet är ändrat men ej uppdaterat på hemsidan) vilket numera är tidsgränsen för ET racing och båge.
Hursomhelst så dricker jag grogg och njuter av livet nu, ett liv som knappast blir kortare, än fast bågen inte är 100% byggd efter ett reglemente jag inte behöver uppfylla, bilen blir knappast farligare för det.
Skål på er alla!!  :)
Förare TEAM EGON RACING

Nille

  • Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #700 skrivet: juni 25, 2006, 18:45:04 »
Dessutom så är det helt enkelt en BÅGE och ingen "BUR"..

Typiskt förståsigpåare..
För lite effekt, för dålig väghållning..

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #701 skrivet: juni 25, 2006, 20:45:22 »
Tryckrör på båda sidor IC är tillverkade, provmonterade och lackade.
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #702 skrivet: juni 25, 2006, 20:46:45 »
Givare för bränsletrycksmätaren är monterad. Känns inte så tillförlitligt så den kommer bara att sitta där under uppstart och grundmappning. Man vill ju inte gärna få ett bränsleläckage när halva motorutrymmet glöder....
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #703 skrivet: juni 25, 2006, 21:16:35 »
Givare för bränsletrycksmätaren är monterad. Känns inte så tillförlitligt så den kommer bara att sitta där under uppstart och grundmappning. Man vill ju inte gärna få ett bränsleläckage när halva motorutrymmet glöder....

Vad använder du för givare och var finns den/kostar den?
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #704 skrivet: juni 25, 2006, 21:19:38 »
Vad använder du för givare och var finns den/kostar den?

Det där är ett litet expriment, egentligen är det en helt vanlig 52mm oljetryckmätare med tillhörande givare.
En riktig bränsletrycksmätare är så snuskigt dyr så jag tyckte det var värt ett försök att testa om det funkar så här.
Skulle tro att mätare + givare gick på runt 200 spänn.
Förare TEAM EGON RACING

FREJ

  • Betalande Medlem
  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 17012
  • Håll mus över länk nedan ;)
    • Visa profil
    • "Ny" bil :)
Re:360 RS MK2
« Svar #705 skrivet: juni 25, 2006, 21:27:46 »
Vad använder du för givare och var finns den/kostar den?

Det där är ett litet expriment, egentligen är det en helt vanlig 52mm oljetryckmätare med tillhörande givare.
En riktig bränsletrycksmätare är så snuskigt dyr så jag tyckte det var värt ett försök att testa om det funkar så här.
Skulle tro att mätare + givare gick på runt 200 spänn.

Är det biltemagrejer eller? Har oxå gått i dom tankarna men har nog inte tillräckligt effekt/bränsle-uttag än för att logga bränsletryck...
"Det är viktfördelningen på volvo 3-serien som är hemligheten bakom dess fina vägegenskaper"  8)
Christer Glenning i Trafikmagasinet 7/1 1983.

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #706 skrivet: juni 25, 2006, 21:36:01 »
Vad använder du för givare och var finns den/kostar den?

Det där är ett litet expriment, egentligen är det en helt vanlig 52mm oljetryckmätare med tillhörande givare.
En riktig bränsletrycksmätare är så snuskigt dyr så jag tyckte det var värt ett försök att testa om det funkar så här.
Skulle tro att mätare + givare gick på runt 200 spänn.

Är det biltemagrejer eller? Har oxå gått i dom tankarna men har nog inte tillräckligt effekt/bränsle-uttag än för att logga bränsletryck...

Bränsletrycksmätaren (alltså oljetrycksmätaren) och laddtrycksmätaren är Realcar. 4-i-1 varvräknare/oljetryck/oljetemp/vattentemp är Autogauge men den kom i Realcar kartong om jag minns rätt. Bilder på mätarna ska finnas på nån sida i den här tråden, las upp i november-januari nångång.
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS MK2
« Svar #707 skrivet: juni 27, 2006, 22:24:08 »
Tullinge nu på lördag?
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #708 skrivet: juni 27, 2006, 22:44:48 »
Tullinge nu på lördag?

Tyvärr inte  :(
Om RS'en skulle bli körklar kommer lördagen att vigas åt mappning och diverse justeringar och så blir det ev. en repa eller två i Umeå på Blackracet. Men det ser tungt ut med en uppstart i helgen, man hittar saker hela tiden som man glömt bort att man inte gjort osv...  :(
Man kanske borde sikta på 2007 istället?  :P
Förare TEAM EGON RACING

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS MK2
« Svar #709 skrivet: juni 27, 2006, 23:12:18 »
Synd att det inte vart tullinge  :'( Hade vart kul att se den live i år. Men dem som väntar på nått snabbt vill inte vänta för länge , eller hur det nu var....
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Mefistofeles

  • Administrator
  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 2809
  • 3ooPower
    • Visa profil
    • 300power
Re:360 RS MK2
« Svar #710 skrivet: juni 28, 2006, 08:07:35 »
Vad har du för diff i axeln?

Hitta denna annons på blocket:
http://www.blocket.se/vi/7454879.htm?ca=11_s
Volvo 340 GL -88
Volvo C30 -07
Volvo V70 -04
Honda CB 750 -73
Zundapp Combinette -58
Sandelco 50cc påhängsmotor

Nille

  • Medlem
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #711 skrivet: juni 28, 2006, 10:12:23 »
Vad använder du för givare och var finns den/kostar den?

Det där är ett litet expriment, egentligen är det en helt vanlig 52mm oljetryckmätare med tillhörande givare.
En riktig bränsletrycksmätare är så snuskigt dyr så jag tyckte det var värt ett försök att testa om det funkar så här.
Skulle tro att mätare + givare gick på runt 200 spänn.

Tss, Realcar-mätare går inte alls på så lite som 200 spänn..
Ordinarie pris på sånna där är ju 500 spänn! Sluta luras!
För lite effekt, för dålig väghållning..

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #712 skrivet: juni 28, 2006, 15:56:47 »
Vad har du för diff i axeln?

Hitta denna annons på blocket:
http://www.blocket.se/vi/7454879.htm?ca=11_s

Sitter original nu, har inte riktigt haft tid och pengar att sätta in en LSD än. Kanske till vintern?
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #713 skrivet: juni 28, 2006, 15:57:52 »
Vad använder du för givare och var finns den/kostar den?

Det där är ett litet expriment, egentligen är det en helt vanlig 52mm oljetryckmätare med tillhörande givare.
En riktig bränsletrycksmätare är så snuskigt dyr så jag tyckte det var värt ett försök att testa om det funkar så här.
Skulle tro att mätare + givare gick på runt 200 spänn.

Tss, Realcar-mätare går inte alls på så lite som 200 spänn..
Ordinarie pris på sånna där är ju 500 spänn! Sluta luras!

Pyttsan, ut till kund och ut till mig är ju helt olika saker!
Se till att vara snäll nu, annars får du inte provköra OPC:n ikväll!  ;)
Förare TEAM EGON RACING

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:360 RS MK2
« Svar #714 skrivet: juni 28, 2006, 19:16:28 »
må du ikke modifisere fuelrailen din, når du har så store spridere? Bytte koplinger og slikt?
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #715 skrivet: juni 29, 2006, 12:42:05 »
må du ikke modifisere fuelrailen din, når du har så store spridere? Bytte koplinger og slikt?

Dom har samma mått som original, så det är inget problem. Enda skillnaden är att spåret för låsclipset inte finns på dom nya spridarna men det har ju ingen större betydelse.
Förare TEAM EGON RACING

Gulbrandsen_Racing

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1133
  • Kjører Svensk ingeniørkunst!
    • Visa profil
    • JRRacing
Re:360 RS MK2
« Svar #716 skrivet: juni 30, 2006, 17:20:01 »
men jeg tenkte at du kanskje ikke fikk nok bensin, når du har så store spridere.. og orginal fuelrail.. at fuelrail'en ikke strekker til, da..
Min egen hjemmeside: www.jrracing.tk
Volvo 360 GLi '89, B200F
Volvo 240 GL '90, B230F


Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #717 skrivet: juni 30, 2006, 21:05:15 »
men jeg tenkte at du kanskje ikke fikk nok bensin, når du har så store spridere.. og orginal fuelrail.. at fuelrail'en ikke strekker til, da..

Jag har inte orkat mäta på det men jag skulle tro att bränsleledningarna har betydligt mindre diameter än fuelrailen. I värsta fall får jag bygga om ifall det inte flödar tillräckligt, det är sånt som märks  :)
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #718 skrivet: juni 30, 2006, 21:07:36 »
Måttade in och punktade ihop screampipen ikväll. Flödar knappast optimalt med tanke på böjarna men den är såpass grov så jag tror inte att det är nåt större problem. Börjar bli rätt så tajt med tryckrör, kylarslangar och screampipe på nästan samma ställe...
Förare TEAM EGON RACING

Performance

  • 300power orakel
  • *****
  • Antal inlägg: 1941
  • 360 RS MK2
    • Visa profil
Re:360 RS MK2
« Svar #719 skrivet: juni 30, 2006, 21:08:32 »
Den mynnar ut framför höger framhjul, rätt så diskret om jag får säga det själv. Hoppas bara att det går att skjuta ut schyssta flammor när man håller den på launch controllen....  8)
Förare TEAM EGON RACING