Nu är det dags att ta tag i fronten, som ser för jävlig ut.
Vet inte hur jag ska göra riktigt, så tips är välkomna. Lättast vore ju att hitta en annan bil som man kan ta den plåten ifrån, men det är nästan omöjligt.
Bild på hur det ser ut. Ja, jag vet... För jävligt.
Jag har tyvärr inga bilder på min lagning för det finns bara papperskopior och jag har ingen scanner, i värsta fall får jag fota dem med digitalkameran och lägga upp här.
I allafall gjorde jag såhär när jag fixade min front 2003:
- Köpte en "ny" på skroten för äckliga 400kr, då fick jag "kapa" bort den själv ute i duggregnet och snålblåsten. Fick ta handborrmaskinen med batteridrift och borra ur alla punktsvetsar, tills batteriet tog slut. Minns inte riktigt men tror jag tog det sista med hammare och huggmejsel för att få loss fronten!
När jag kom hem upptäckte jag att fronten var bara hälften så rostig och dålig som den jag hade på bilen. Det hade jag inte räknat med, hade räknat med frisk och nästan rostfri

Så då satte arbetet igång med att kapa ur och laga upp den "nya" fronten genom att svetsa på plåtremsor där det saknades plåt och sen slitsa dem med några centimeters mellanrum så jag kunde bocka dem med skiftnyckel till lagom originalform och sen svetsa ihop slitsarna igen. Såg inge vidare ut men blev rätt form och minst lika starkt som original, dessutom täcker body väldigt bra

När jag var nöjd med nya fronten kapade jag till den i rätt form så att den skulle täcka rosten på befintlig front och märkte ut och kapade upp fronten på bilen. På ovansidan slipade jag ner punktsvetsarna men på undersidan delade jag fronten tvärs över bilen precis på undersidan och svetsade sen den nya fronten kant i kant. På ovansidan svetsade jag bara i hålen där jag borrat ur punktsvetsarna när jag tog bort den på skroten.
Tilläggas bör att fronten är till 95% rostfri fortfarande, ska putsa av den rost som börjar komma och lacka igen så håller det väl 4 år till då utan rostangrepp

Vill du att jag lägger upp några bilder Girder?