Dags att få upp lite bilder här!
Svänghjulet innan sista svarvningen.
Efter sista svarvningen, 5kg!
Triggerskivan direkt från vattenskärningen
Remskivan tillsvarvad för att få en plan yta att lägga triggerskivan mot
Tillfälligt ihopmonterade - ca. 20
o justermån och dessutom går det ju att flytta triggerskivan mellan de olika "hacken"...
Fäste för original B14 VR-givare; fungerar även för BMW M50 VR-givare med en liten adapter...
Nu till Gatebil på Mantorp; tyvärr var jag ju bara där på lördagen så det blev inga bilder på Knotan...
Den här har ni sett förut; den var med när Knotan körde med 5100 för någon månad sedan. M5 motor med lite turbo - gött mos och trevligt ljud!
Alla bilar var inte lika fräscha!
Det var en hel del folk där som både kunde och hade tillräckligt med kräm för att drifta lite - den här Supran var nog den främsta av dem!
Det här gänget var också duktiga drifters - de lyckades få till ett par varv med riktigt snygg tandemdrifting!
Nu vidare till bromsdagen - alla foton därifrån frå vänta en stund då jag befinner mig på fel ort, men mina bromspapper kan ni väl få i vart fall!
50hk på bakhjulen - vad kan det bli i motorn?
Jo, det blir ganska OK! Renault hävdar 75hk för sin 1565ccm variant av motorn, min 1524ccm variant fick 74hk DIN. En annan trevlig sak var att vridet låg på 116Nm i snitt från 2500-5500rpm med ett maxvrid på 123Nm vid 3400rpm!